Gå til innhold

WoW til konsollene?


LarryDik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sammenligner du Red Alert med WoW så lurer jeg hvor langt i installeringen du kom før du ga opp?

 

Greit du kan styre  WASD med den analoge stikken. Men så er det det med å snu seg og fremdeles kunne trykke på skills i PVP er det alvorlig mye bevegelse og skillbruk involvert og dette greier man rett og slett ikke med wii moten så fort som man vil med en mus.

 

Du glemmer også at enkelte klasser vil bli ubrukelige eller bortimot umulig å spille.

Ta for eksempel Hunter og kiting, for å holde en fiende aggroet så må du fyre av et skudd i ny og ne, dette krever jumpshots hvor du hopper snur deg i lufta fyrer av et skudd og så snur deg i riktig retning igjen før du lander, du må gjerne ofte bytte mellom aspects, og siden jumpshotting vil bli bortimot umulig vil end game bryte totalt sammen på grunn av at mange bosser krever kiting av hunter i forskjellige oppgaver, f.eks Razorgore så til de grader (av andre klasser også).

 

Tror ikke du vet så mye om WoW hvis du tror dette spillet er så enkelt at det kan sammenlignes med Red Alert.

8495166[/snapback]

 

Nei sammenligner ikke Red Alert som spill med WoW men kontroll oppsette. Når du klarte å spille strategi på PS1, med en kontroll som ikke var like "rask" som en datamus og tastatur (bind units til 1-9 tastene f.eks) så skulle vel WoW på Wiimoten la seg gjøre.

 

Nei jeg vet ikke så mye om WoW men jeg vet at det er mulig med løsninger om man bare setter seg ned og tenker over dem. Er det noe jeg har lært av å følge med på spillindustrien siden NES dagene, er at såkalte "umulige" ting finnes ikke. Alt kan gjøres på en eller annen måte. Jeg ser ikke problemet med å binde jump til f.eks Z på nunchuken og bruke B til trigger. Det ville ikke bli like raskt som med tastatur men likevell ser jeg muligheten til at det lar seg gjøre.

 

Gleder meg til det kommer et RPG til Wii, tror det lar seg utføre like godt som et strageti eller FPS. Mange mente FPS aldri kom til å fungere med Wiimoten, men der tok de nå skammelig feil. Hvorfor skal ikke andre sjangrer kunne fungere like godt?

Lenke til kommentar

Muligheten til WoW, eller andre MMORPG spill på en konsoll nåtildags er ikke så usannsynlig. Ikke med tanke på at man kan koble til tastatur og mus. Og etter min mening åpner det også opp for RTS o.l. spill på konsoll. Hadde likt det, sluppet å oppgradere pc'en annenhvert år.

Lenke til kommentar
Nei jeg vet ikke så mye om WoW men jeg vet at det er mulig med løsninger om man bare setter seg ned og tenker over dem. Er det noe jeg har lært av å følge med på spillindustrien siden NES dagene, er at såkalte "umulige" ting finnes ikke. Alt kan gjøres på en eller annen måte. Jeg ser ikke problemet med å binde jump til f.eks Z på nunchuken og bruke B til trigger. Det ville ikke bli like raskt som med tastatur men likevell ser jeg muligheten til at det lar seg gjøre.

 

Gleder meg til det kommer et RPG til Wii, tror det lar seg utføre like godt som et strageti eller FPS. Mange mente FPS aldri kom til å fungere med Wiimoten, men der tok de nå skammelig feil. Hvorfor skal ikke andre sjangrer kunne fungere like godt?

8496608[/snapback]

Det er mye som kan la seg gjøre, men tror ikke du forstår hvor fort jump shot(dette er bare et av mange eksempel på ting i WoW som ikke vil la seg gjøre) må gjøres.

 

A)Du springer fremover med en fiende bak deg.

B)Du må hoppe (Z knappen foreslår du)

C)Snu deg i lufta til å se bakover (en knapp må gjøre slik at du tar kameraet og griper det for å snu deg rundt)

D)Slippe kameraet og klikke på en av hunteren's skills

E)Snu deg/kameraet tilbake i luften, før du lander.

 

Hoppet og avfyringen av skuddet må skje på brøkdelen av et sekund nærmest siden man ikke henger og dingler i lufta så veldig lenge i WoW (bortsett fra hvis man er mage da).

 

Grunnen til at det er overhode mulig på PC er fordi det eneste du må styre med musa er kameraet. Skills er binda til knapper så du hopper, snur kameraet med musa trykker f.eks på 1 og så snur du kameraet igjen, du slipper å slippe kameraet for å velge en skill og så ta tak i kameravinkelen igjen.

 

Og hvis du prøver deg med ingenting er umulig så tør jeg å påstå at du skal være rimelig overmenneske for å få det til i det spillet dersom det ikke blir gjort radikale endringer i spillet med tanke på gravitasjon og fart. Som igjen vil gjøre at spillet ikke kan spilles mot PC brukere, og nettverket vil bli rimelig lite, og det er et spill som krever en enorm brukerbase for å være overhode interessant.

 

Mange ting i det spillet vil bli umulig, ta f.eks også det Ghaundan nevner med decursing. Umulig slik det er i dag. Foreslår at du snakker om hverken spillet lar seg gjøre når du har litt level 60(eventuelt level 70) erfaring.

 

Det er et spill som er og blir noe som bare en PC kan gjøre.

Lenke til kommentar

Man legger seg en stil til PC når man spiller, på lik linje som man legger seg en stil til spill man spiller på konsoll. Om WoW hadde vært på konsoll hadde man lagt seg til en annen stil, en annen måte å spille på. Som jeg har sagt, etter å ha fulgt bransjen i noen år vet jeg at ordet "umulig" er langt fra det mest brukte ordet.

Lenke til kommentar
Man legger seg en stil til PC når man spiller, på lik linje som man legger seg en stil til spill man spiller på konsoll. Om WoW hadde vært på konsoll hadde man lagt seg til en annen stil, en annen måte å spille på. Som jeg har sagt, etter å ha fulgt bransjen i noen år vet jeg at ordet "umulig" er langt fra det mest brukte ordet.

8496746[/snapback]

Ja men hva med når disse "stilene" som du kaller det er nødvendig å lære seg for endgame? Det er jo klart at du ikke vet hva du snakker om i dette tilfellet.

Wii moten kan gjøre mye men dette spillet er og blir et spill for tastatur og mus.

 

Jeg har følgt med på industrien siden NES dagene jeg også, og er en realist, WoW vil ikke fungere i sin nåværende tilstand på noen konsoll med kontrollerløsning.

Lenke til kommentar

Skulle likt å se et kontrolloppsett som gav Wii-spillere (eller andre konsoller uten mus/tastatur for den saks skyld) en sjanse i WoW, da må det massive forenklinger til. Du har alt for mange egenskaper å velge mellom, på svært kort tid. Det fungerer greit når du har hurtigknapper på tastaturet, og ei mus (rask og treffsikkert). Min erfaring er at Wii-kontrolleren ikke er i nærheten av presis nok til å la deg klikke (treffsikkert) på 3-4 ulike steder på skjermen i løpet av et sekund.

 

Age of Conan kommer jo til konsoll, men der er hele kontrollsystemet bygd opp med gamepad i tankene (dessverre vil kanskje en del PC-spillere si).

Lenke til kommentar

Bear, noen classes har ikke 1 bar i WoW, og det er ofte litt mer enn bare å trykke på de som skal til. Hvordan blir det med targeting når man skal bruke kontrollen både til sikting og bruk av ferdighetene dine?

 

I Guildwars er du begrenset til 8 skills av gangen, det er ett valg du er tvunget til å ta og jobbe ut ifra. I WoW har man ofte ett par slike bars, som da helst skal trykkes kjapt. Men Wii savner egentlig noe som er mye mer viktig for WoW, en effektiv måte å skrive meldinger og helst headset av noe slag.

 

Men ett MMO ville fungert helt fint på alle konsoller, men ikke nødvendigvis WoW :p

Lenke til kommentar

De skal jo ikke porte spillet slik som det er på Pc idag, de skal jo gjøre en særegen konsollversjon. Mye de kan forandre på som gjør det mulig å spille på konsoll. F.eks. man kan lage seg flere forskjellig bars, og bytte mellom de med D-paden. Husker dette fra Baldurs Gate 2 til Xbox. Hvis man har 4 forskjellige actions til A,B,X,Y, og så ved å holde inne left trigger så vil man ha 4 nye actions A,B,X,Y.

Tror det er mange muligheter med en 360 kontroll. Tror også at det mer sannsynlig at et MMORPG kommer til 360 eller PS3. Wii har vel ikke maskinvare til at det skal fungere med store uteområder ala Wow.

Men tror uansett at et konsoll MMORPG aldri kan måle seg med en PC versjon.

Lenke til kommentar
Det er et spill som er og blir noe som bare en PC kan gjøre.

8496710[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke det.

 

Man er nok langt mer effektiv med en PC når man skal "vinne wow", men ikke alle som spiller er elite-spillere. De utallige timene jeg har lagt ned i wow kunne utmerket blitt gjort på en konsoll. Det største problemet ville vært å skrive meldinger til andre.

Lenke til kommentar
Det er et spill som er og blir noe som bare en PC kan gjøre.

8496710[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke det.

 

Man er nok langt mer effektiv med en PC når man skal "vinne wow", men ikke alle som spiller er elite-spillere. De utallige timene jeg har lagt ned i wow kunne utmerket blitt gjort på en konsoll. Det største problemet ville vært å skrive meldinger til andre.

8503734[/snapback]

Tror vi har nevnt nok grunner til at spillet ikke vil fungere på noe som ikke bruker mus og tastatur. Dersom du kaller de som kommer til end-game for "elite-spillere", og dersom alle de timene du har lagt ned i spillet kunne vert gjort på en konsoll, sier det mer om hvor mye du satte deg inn i spillet enn noe annet.

 

At man er langt mer effektiv med PC og tastatur er jo fordi det er nødvendig å være så effektiv for å i det hele tatt greie bossene, som jeg har tatt opp allerede, siden jeg har veldig mye erfaring med denne klassen, så vil Hunter klassen bli umulig å spille i end-game dersom man skal lære seg det en MÅ kunne for å spille spillet. Tenk deg å være en hunter å skulle kite på razorgore med noe annet enn mus og tastatur, eller f.eks Epic Questet til Hunteren, og WoW er et spill hvor man er så avhengig av alle klasser til en tid eller annen at dersom en klasse blir umulig å spille så bryter hele spillet sammen.

 

Jeg kan vedde rimelig mye på at vi aldri får se World Of Warcraft på konsoll. Ikke bare fordi det er 100% umulig å gjenskape det fullstendig, men Blizzard vil aldri lage et nesten 3 år gammelt spill en gang til for konsoll.

Lenke til kommentar

Arneg, umulig, nei. Men praktisk eller morsomt? Nei. Hva om jeg vil ta en instance på lvl 70? Det krever endel mer enn det å lvle, eller instances før TBC.

 

Til og med det søte tastaturet til kontrollen blir håpløst siden du må bruke tomlene, som også vil måtte brukes til å styre character og kamera. Hunters vil ikke kunne kite, tanks vil ikke kunne greie, tja, 5-7 targets som man ofte får i f.eks. Shadow labs, dispellers/decursers vl ha store problemer med å holde følge i raids etc.

 

Kunne de laget wow så det fungerte på konsoll? Slik som det er på PC per idag, nei, det ville blitt grusomt i både pvp og pve. Men de kunne sikkert forenklet det noe og fått det til å gå helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...