Gå til innhold

WoW til konsollene?


LarryDik

Anbefalte innlegg

Blizzard sier de vil annonsere et nytt prosjekt neste måned. Spekulasjonen går ut på om det er snakk om World of Warcraft som blir gjort tilgjenglig for konsollene.

 

Eller er det snakk om et "next-gen" MMO basert på Starcraft-universet?

 

We do intend to announce a new product at the Worldwide Invitational next month in Korea, and we appreciate the enthusiasm and interest in getting an advance look at what that will be, but players will have to wait until May 19th to find out more.

 

Kilde: GameTrailers

 

Personlig fikk jeg nok av MMO'er etter ca. 8 måneder i WoW, og om det evt. skulle komme til 360 så står jeg glatt over. Noe usikker på hvordan WoW evt. ville fungert på en konsoll. Uannsett, Blizzard er kvalitet, så vi får håpe at hva det enn er at det planlagt til konsollene.

Endret av LarryDik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et RPG, MMO eller ei, til Wii hadde passet som hånd i hanske grunnet Wiimoten, men tror nok det hadde latt seg gjort på andre konsoller og. Red Alert 1 funket perfekt til PS1 så det skulle vel ikke være noe problem.

 

Men nå er heller ikke Blizzard typen som porter et såpass gammelt spill som WoW til konsoller, da har jeg mye mer tro på at de lager et nytt prosjekt fra bunnen av.

Lenke til kommentar

World Of Warcraft vil ikke kunne fungere på en konsoll. Det er mange spill som kan knotes ned til en kontroller, men World Of Warcraft blir rett og slett for mye å få inn på de få knappene som finnes på kontrolleren. Spillet vil ihvertfall ikke være noe lignende det vi ser på pcen, Høyst usannsynlig at det er World Of Warcraft. Starcraft eller Diablo er mer sannsynlig.

Lenke til kommentar
World Of Warcraft vil ikke kunne fungere på en konsoll. Det er mange spill som kan knotes ned til en kontroller, men World Of Warcraft blir rett og slett for mye å få inn på de få knappene som finnes på kontrolleren. Spillet vil ihvertfall ikke være noe lignende det vi ser på pcen, Høyst usannsynlig at det er World Of Warcraft. Starcraft eller Diablo er mer sannsynlig.

8491512[/snapback]

Star Wars Galaxies var jo på vei til PS2 og Xbox det, men ble "cancelled".

Lenke til kommentar
World Of Warcraft vil ikke kunne fungere på en konsoll. Det er mange spill som kan knotes ned til en kontroller, men World Of Warcraft blir rett og slett for mye å få inn på de få knappene som finnes på kontrolleren. Spillet vil ihvertfall ikke være noe lignende det vi ser på pcen, Høyst usannsynlig at det er World Of Warcraft. Starcraft eller Diablo er mer sannsynlig.

8491512[/snapback]

Star Wars Galaxies var jo på vei til PS2 og Xbox det, men ble "cancelled".

8491540[/snapback]

Hadde kanskje sine årsaker. Skal ikke uttale meg for mye om Star Wars Galaxies, alt det man sitter med i End-game på WoW av skills og diverse, den vannvittige timingen som må til i 40 manns raid, når det er ofte at et tastatur kommer til kort for dette spillet så er det lite sannsynlig at de greier å legge dette opp til et kontroller uten å gjøre vesentlige endringer i hvordan spillet er lagt opp.

Lenke til kommentar
World Of Warcraft vil ikke kunne fungere på en konsoll. Det er mange spill som kan knotes ned til en kontroller, men World Of Warcraft blir rett og slett for mye å få inn på de få knappene som finnes på kontrolleren. Spillet vil ihvertfall ikke være noe lignende det vi ser på pcen, Høyst usannsynlig at det er World Of Warcraft. Starcraft eller Diablo er mer sannsynlig.

8491512[/snapback]

 

Trur wii fint kunne klart det med wiimoten, men trur ikkje det kjem til å skje...

Lenke til kommentar

Med det standarde GUIet i WoW kan du jo velge flere verktøyslinjer med hurtigknapper. Ingen ting som tilser at du må mappe alt på Wiimoten, sier seg selv at det lar seg ikke gjøre.

 

Men jeg har klart å spille WoW nærmest helt uten tastatur, bare brukt WASD tastene og resten bare musen, så hvorfor ikke mappe WASD styringen til joysticken og resten brukes som "pek og klikk system på skjermen.

 

Samt, når man klarte å kunne spille Red Alert 1 på PS1, hvorfor skulle ikke WoW funke med Wiimoten.

Lenke til kommentar
Med det standarde GUIet i WoW kan du jo velge flere verktøyslinjer med hurtigknapper. Ingen ting som tilser at du må mappe alt på Wiimoten, sier seg selv at det lar seg ikke gjøre.

 

Men jeg har klart å spille WoW nærmest helt uten tastatur, bare brukt WASD tastene og resten bare musen, så hvorfor ikke mappe WASD styringen til joysticken og resten brukes som "pek og klikk system på skjermen.

 

Samt, når man klarte å kunne spille Red Alert 1 på PS1, hvorfor skulle ikke WoW funke med Wiimoten.

8493562[/snapback]

Sammenligner du Red Alert med WoW så lurer jeg hvor langt i installeringen du kom før du ga opp?

 

Greit du kan styre WASD med den analoge stikken. Men så er det det med å snu seg og fremdeles kunne trykke på skills i PVP er det alvorlig mye bevegelse og skillbruk involvert og dette greier man rett og slett ikke med wii moten så fort som man vil med en mus.

 

Du glemmer også at enkelte klasser vil bli ubrukelige eller bortimot umulig å spille.

Ta for eksempel Hunter og kiting, for å holde en fiende aggroet så må du fyre av et skudd i ny og ne, dette krever jumpshots hvor du hopper snur deg i lufta fyrer av et skudd og så snur deg i riktig retning igjen før du lander, du må gjerne ofte bytte mellom aspects, og siden jumpshotting vil bli bortimot umulig vil end game bryte totalt sammen på grunn av at mange bosser krever kiting av hunter i forskjellige oppgaver, f.eks Razorgore så til de grader (av andre klasser også).

 

Tror ikke du vet så mye om WoW hvis du tror dette spillet er så enkelt at det kan sammenlignes med Red Alert.

Lenke til kommentar

Vil si at flere classes vil få problemer ja, egentlig de fleste. Trykking med mus er for tregt, rett og slett. Prøv ett RTS, gå fra hotkeys til å trykke manuelt og du merker at det tar lengre tid. Normale instances, questing og slikt er forsåvidt enkelt i WoW (jeg liker faktisk at visse ting er "enkelt"), men PvP og high end PvE krever kjapp reaksjon og ofte flere ferdigheter.

 

Se for deg en som blir satt opp som dispeller/decurser. Han må ha alle 25 i raidet oppe, og greie å trykke på vedkommende, så decurse (eller omvendt). Dette går bra kjapt med keyboard og mus samt addon til å støtte opp. Men med en kontroller? Jeg tviler, hverken "standard" eller wiimote blir noen god erstatning. Og, alle må selvfølgelig ha mic eller tastatur.

 

Jeg tror ett MMORPG kan greie seg fint på konsoll, men det må legges opp til det fra grunnen av.

Lenke til kommentar
Ser ikke hvordan Wiimote skulle greid det for å være ærlig. Det er for mange forskjellige knapper som brukes i WoW, og de fleste andre MMO's forsåvidt, til at det vil kunne gå særlig bra.

8493507[/snapback]

 

 

Rogue kunne spilles med wiimoten. Han derre som mappet opp wiimoten sin til PCen spillte jo fint rogue med wiimoten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...