robertaas Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden ilpostino skrev (11 minutter siden): Kaster man en dartpil et tilfeldig sted på kartet har du mest sannsynligvis vært der, så vet ikke om så mange nødvendigvis har planlagt å reise akkurat der du har planlagt. De fleste steder har jeg enda ikke vært, har store uutforskede områder... og veldig lang todo-liste. Holy grail er å klare Påskaøya på en helgetur uten å bruke fridager. Hat sjekket frem til år 2100 uten heller for å finne et pr som passer så jeg må antagelig bite i det sure eplet og bruke påsken eller brenne av fridager.
ilpostino Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden robertaas skrev (36 minutter siden): Holy grail er å klare Påskaøya på en helgetur uten å bruke fridager Det er vel et par timers reisevei hver vei dit.
robertaas Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden ilpostino skrev (1 time siden): Det er vel et par timers reisevei hver vei dit. Ja, og ikke direktefly.
leticia Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden robertaas skrev (2 timer siden): Det sier jeg ikkeno om før jeg har alt klart. Trenger ikke enda flere som prøver reise dit. Haha - lol 🤣 Lykke til med forberedelsene da iallefall 🙃 1
Shoxx Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 2 hours ago, robertaas said: Det sier jeg ikkeno om før jeg har alt klart. Trenger ikke enda flere som prøver reise dit. Andre en meg som hater å treffe andre Nordmenn på ferie? 🤣 Endret 9 timer siden av Shoxx 1
robertaas Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Shoxx skrev (20 minutter siden): Andre en meg som hater å treffe andre Nordmenn på ferie? 🤣 Spesielt om de lever i en helt annen virkelighet. -Var i Moskva helgen hvor jeg i etterkant ble fortalt at det var en eller annen sangkonkurranse og en nordmann med fele vant. Den røde plass ble sperret av "for å hindre at homofile skulle demonstrere", tok heldigvis en tur dit kvelden jeg kom. Unntakstilstand på Gardermoen da jeg kom tilbake. Uten innsjekket bagasje eller taxfree er jeg som oftest den først fra flyet gjennom tollen. Fullt av folk med bunader og flagg, og alle som kom ut ble spurt hvor de kom fra. Da jeg sa "Moskva" gikk folk helt amokk. Skjønte ingenting. -Skulle helt utenom sesong opp på Jongfraujoch som er europas høyeste togstasjon, og den ligger inni en fjelltopp. Fra Bern måtte jeg bytte tog flere ganger og togene ble stadig fullere med folk med flagg malt i ansiktet og kubjeller. På vei opp til toppen lå det et sted som het Wengen som jeg aldri hadde hørt om og det var en skikonkurranse der og stappfullt med folk som var helt hyper. Det var også flere norske flagg. Jeg og 3 japanere skjønte at vi hadde valgt helt feil helg for å se Jongfraujoch. 2
ilpostino Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Da jeg var i Singapore tok jeg metroen fra flyplassen til sentrum. Jeg stod helt og holdent i egne tanker når jeg plutselig hører på østlandsk "unnskyld, er du skandinav?" Viste seg det var en norsk fyr som var på reise i Asia og som var veldig glad for å treffe andre nordmenn igjen.
leticia Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Shoxx skrev (3 timer siden): Andre en meg som hater å treffe andre Nordmenn på ferie? 🤣 Jepp - jeg hater det. Har heldigvis funnet min "perle "i sør Frankrike litt "ukjent" for nordmenn. Har hørt norsk / truffet på nordmenn kanskje 1 par ganger i løpet av 7 år...reiser 2 turer dit årlig). Og da er det snakk om 1 person / 1 familie liksom. Litt flere svensker der da. De fleste er franske turister som reiser fra nordfrankrike. Samt noen briter og hollendere. 1
robertaas Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden leticia skrev (32 minutter siden): Jepp - jeg hater det. Har heldigvis funnet min "perle "i sør Frankrike litt "ukjent" for nordmenn. Porquerolles? 1
leticia Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden robertaas skrev (2 minutter siden): Porquerolles? Nope - kanskje særlig ikke etter at jeg ble påkjørt av en politimann i gågata der 🤣 Mitt "sted" er i Languedoc et sted. Jeg vil heller ikke spesifisere nøyaktig, slik som deg, for jeg vil gjerne ha det så fri for nordmenn som mulig 🥰 1
robertaas Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden leticia skrev (3 minutter siden): Nope - kanskje særlig ikke etter at jeg ble påkjørt av en politimann i gågata der 🤣 Gågate? Er øya ikke lengere bilfri? leticia skrev (3 minutter siden): Mitt "sted" er i Languedoc et sted. Jeg vil heller ikke spesifisere nøyaktig, slik som deg, for jeg vil gjerne ha det så fri for nordmenn som mulig 🥰 Har gått på universitetet i Montpellier og reist en god del rundt i Languedoc. De fleste turistene drar til steder langs kysten og historiske byer i Rhone-deltaet. Noe spesielt litt inn i landet som få utlendinger kjenner til er Saint-Guilhem-le-Désert. 1
leticia Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden robertaas skrev (5 minutter siden): Gågate? Er øya ikke lengere bilfri? Jo den er forsåvidt det, men det er nyttekjøretøy der, slik som ambulanse / paramedics, frakting av varer samt kjøretøyet jeg ble påkjørt av en sånn åpen jeep ala safaribil. Når jeg sier gågate så er det den trange gata hvor det er restauranter osv. robertaas skrev (13 minutter siden): Gågate? Er øya ikke lengere bilfri? Har gått på universitetet i Montpellier og reist en god del rundt i Languedoc. De fleste turistene drar til steder langs kysten og historiske byer i Rhone-deltaet. Noe spesielt litt inn i landet som få utlendinger kjenner til er Saint-Guilhem-le-Désert. Stemmer. Jeg har funnet meg en kystby. Når jeg sier "litt ukjent for nordmenn", så tenker jeg på at de aller fleste nordmenn drar til Rivieraen. Jeg mener Languedoc har alt det som Rivieraen kan by på, bare med mindre jetset, og litt mer ro og fred...
robertaas Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): Stemmer. Jeg har funnet meg en kystby. Når jeg sier "litt ukjent for nordmenn", så tenker jeg på at de aller fleste nordmenn drar til Rivieraen. Jeg mener Languedoc har alt det som Rivieraen kan by på, bare med mindre jetset, og litt mer ro og fred... Vil si at karakteren er en annen enn rivieraen. Jeg kunne gå til Carnon eller Palavas som var små strandsteder med litt infrastruktur som man har mange av ned mot Spania. Og så har man Grande Motte som er til forveksling lik Playa del Ingles på Grand Canaria. Og man jo Cap d'Agde med eget klientell som ikke finner noe tilsvarende på rivieraen. Endret 3 timer siden av robertaas
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden robertaas skrev (14 minutter siden): Vil si at karakteren er en annen enn rivieraen. Jeg kunne gå til Carnon eller Palavas som var små strandsteder med litt infrastruktur som man har mange av ned mot Spania. Og så har man Grande Motte som er til forveksling lik Playa del Ingles på Grand Canaria. Og han man jo Cap d'Agde med eget klientell som ikke finner noe tilsvarende på rivieraen. Ja, jeg har funnet en av de mange badebyene. La grande-motte er også populær hos meg, men ikke helt "the one".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå