Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skole ansetter etter lærer-idol


Anbefalte innlegg

Denne saken lligger på førstesida på VG Nett.

 

Selv så går jeg på den aktuelle skolen Sandvika VGS, og jeg var så "heldig" å ha en time med en lærer på "audition". Selv om man får et inntrykk av hvordan lærerne er så er det allikevel ikke nok til at man får dannet seg en mening om hvordan personen er. Derfor synes jeg at det blir litt meningsløst å la elever få vurdere hvordan en lærerer er da man ikke har nok grunnlag til å gi en rettferdig vurdering.

 

Synes dere dette er riktige veien å gå for å sikre seg de beste lærerne, eller er dette meningsløst?

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår virkelig ikke poenget med dette.

 

Så lenge en lærer er glad og positiv, og blir godt likt av elever. Vil dette være en god lærer. Det er ikker mer som skal til..

 

Ved hjelp av dette "idol" surret, skiller man kanskje ut de gode lærerne, men hva med de stakkars lærerne som kanskje ikke blir så godt likt? Men som er kjempeflinke i faget sitt?

 

Man har jo sett mangfoldige videoer av idol-deltakere som synger falskt og rett og slett grusomt. Disse blir hengt ut, og ledd av.

 

Jeg syntes denne ideén er absurd og tåpelig.

Lenke til kommentar
Jeg forstår virkelig ikke poenget med dette.

 

Så lenge en lærer er glad og positiv, og blir godt likt av elever. Vil dette være en god lærer. Det er ikker mer som skal til..

 

Ved hjelp av dette "idol" surret, skiller man kanskje ut de gode lærerne, men hva med de stakkars lærerne som kanskje ikke blir så godt likt? Men som er kjempeflinke i faget sitt?

 

Man har jo sett mangfoldige videoer av idol-deltakere som synger falskt og rett og slett grusomt. Disse blir hengt ut, og ledd av.

 

Jeg syntes denne ideén er absurd og tåpelig.

8483129[/snapback]

det er mere som skal til for at en lærer skal være en god lærer enn bare godt humør.

Du må ha gode kunnskaper om det en skal lære bort.

Du må også kunne lære det bort på en måte som elevene ikke sovner av. Å stå foran tavla og forelese er bare bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Du må også kunne lære det bort på en måte som elevene ikke sovner av. Å stå foran tavla og forelese er bare bortkastet tid.

8483153[/snapback]

Forelesning foran tavlen kan arte seg på mange forskjellige måter. Noen er mer engasjerende enn andre, men det meste fungerer faktisk så lenge man følger med og prøver å være aktiv selv.

 

Jeg må også legge til at det kommer veldig an på interessen til elevene. Men siden elevene faktisk er der frivillig og har lyst til å lære noe, bør en lærer på videregående egentlig kunne kreve at elevene er interesserte.

Lenke til kommentar

Støtter meg 100% til denne formen for ansettelse!

 

Sier ikke at elevene skal velge, men hvis de får god kontakt med elevene så er det jo bare positivt. Dette skal selvfølgelig ikke være avgjørende, men hvis rektor (eller de med personalansvar) skal ansette noen, og det står på valget mellom noen lærere så syns jeg det hadde vært bra om de hadde et skjema fra elevene de kunne sett på.

 

Men så støtter jo jeg alle forslag som kunne hjulpet å luke ut lærerinnen vi har fått for resten av året nå da ;).

Lenke til kommentar

Hvis elevenes vurdering teller høyt her frykter jeg at mange av de mer sosiale lærerne vinner frem. Altså lærerne som spøker og alle liker. Men samtidig er det mange av de samme lærerne som lett kan kaste bort mange timer uten at noe blir gjort. Ikke at det er galt å miste noen timer, men når alt kommer til alt så er vel skolen der for å lære bort kunnskap.

 

Det er mitt inntrykk av enkelte sosiale lærere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...