Gå til innhold

Test: Nokia N95


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen spørsmål ang. denne telfonen, noen som har den?

 

1. Kan du ha MP3 som sms/ringetone?

2. Kan den vibrere samtidig hører ringetonen?

3. Er det mulig å deaktivere noen morsomme lyder sånne som åpnening ved slider?

4. Er det noe mulighet for å bruke en Mini USB til normal USB kabel?

5. Er det mulig å legge til flere ord til T9(mer enn 1 ord)?

6. Hvor mange batteri/sginal indikatorer er det på mobilen?

8419785[/snapback]

1. Ja.

2. Ja.

3. Ja.

4. Kan koble en vanlig mini-usb-plubb inn i N95 og videre til en USB-plugg i dataen, hvis det er det du mener?

5. Usikker på om du kan legge inn flere ord av gangen hvis det er det du mener?

6. Det er vel 7* barer.

 

....

 

Foresten, de underkarakterene (stjernene) underveis, der er 5 høyeste score, er det 5 som er høyeste på terningkastet på siste side óg? Eller er det 6 som gjelder der?

8417051[/snapback]

??

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har noen spørsmål ang. denne telfonen, noen som har den?

 

1. Kan du ha MP3 som sms/ringetone?

2. Kan den vibrere samtidig hører ringetonen?

3. Er det mulig å deaktivere noen morsomme lyder sånne som åpnening ved slider?

4. Er det noe mulighet for å bruke en Mini USB til normal USB kabel?

5. Er det mulig å legge til flere ord til T9(mer enn 1 ord)?

6. Hvor mange batteri/sginal indikatorer er det på mobilen?

8419785[/snapback]

3. Helt sikkert.

4. Kan koble en vanlig mini-usb-plubb inn i N95 og videre til en USB-plugg i dataen, hvis det er det du mener?

6. Det er vel 6 barer.

 

1. Har ikke testet i praksis siden jeg ikke har lagt inn mp3 på den enda, men ser ut som om begge er mulig.

3. Min har ihvertfall ingen lyder ved åpning av slider.

6. Det er 7 barer.

Lenke til kommentar

Hvilket batteri er det som står i telefonen ?

Tenker da på om det er samme utforming og kontakter som på feks n70 sitt batteri..

Har en del batteri liggende hjemme, så hadde jo vært ypperlig om jeg kunne ha de som backup.

 

Går fra bla. Qtek 9000, så å kun måtte lade telefonen en gang for dagen høres greit nok ut for meg.

Lenke til kommentar
hadde n95 vært helt lik untatt at den istedet (sånn circa) hadde hatt:

(...)

Kamera: 3,8 megapiksler, autofokus, VGA-videoopptak 30 fps, 15x digital zoom

8418714[/snapback]

Hva i svarte skal du med det?

8419275[/snapback]

Man kan f.eks lage abstrakt kunst .. ;) (Fargerike bilder der man ikke ser hva det skal forestille)

Lenke til kommentar
1. Kan du ha MP3 som sms/ringetone?

2. Kan den vibrere samtidig hører ringetonen?

3. Er det mulig å deaktivere noen morsomme lyder sånne som åpnening ved slider?

4. Er det noe mulighet for å bruke en Mini USB til normal USB kabel?

5. Er det mulig å legge til flere ord til T9(mer enn 1 ord)?

6. Hvor mange batteri/sginal indikatorer er det på mobilen?

1. Ja.

2. Ja.

3. Ja, dette er ikke en Samsung/LG/psycho Korea-telefon :)

4. Ja.

5. Ja, selvsagt.

6. Jeg antar du mener hvor mange steg indikatorene har? :) Det er i så fall 7 på både batteri og signal.

Hvilket batteri er det som står i telefonen ?

Tenker da på om det er samme utforming og kontakter som på feks n70 sitt batteri..

N95 bruker et 3.7V batteri med produktkode BL-5F, så nei, du kan desverre ikke bruke N70-batteriet ditt.

 

Kan også informere om at bakgrunnsbilder kan være i 24bit PNG, så full transparency er støttet. Fiffig.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
men finnes det kanskje noen batterier man kan kjøpe som har bedre kapasitet?

8420745[/snapback]

Det gjør det nok ikke, så vidt jeg vet. Men -- det er helt opplagt at Nokia vil komme med nye firmware-utgaver som vil adressere nettopp slike ting.

 

Jeg husker da N70 først kom; den første firmware-utgaven var jo katastrofal, men den som ble standard fire måneder senere hadde nesten doblet levetiden på batteriet.. så; det er håp. :) I mellomtiden, slå av WLAN og Bluetooth når du ikke bruker de funksjonene; det hjelper på.

Lenke til kommentar

Angående USB 2.0, så regner jeg med at Nokia benytter seg av det samme trikset som SE. Min P990i er USB 2.0 kompatibel, men den greier ikke høyere hastigheter enn USB 1.0/1.1 eller hva forrige versjon var. Poenget er iallefall at den kan kobles til USB 2.0, men det betyr derimot ikke at den kan oppnå USB 2.0 hastigheter. Det er etter min mening feil å skrive det, men slik er det da ;)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har noen spørsmål ang. denne telfonen, noen som har den?

 

1. Kan du ha MP3 som sms/ringetone?

2. Kan den vibrere samtidig hører ringetonen?

3. Er det mulig å deaktivere noen morsomme lyder sånne som åpnening ved slider?

4. Er det noe mulighet for å bruke en Mini USB til normal USB kabel?

5. Er det mulig å legge til flere ord til T9(mer enn 1 ord)?

6. Hvor mange batteri/sginal indikatorer er det på mobilen?

8419785[/snapback]

 

 

Jeg stusser på nummer 3. Er det i det hele tatt mulig å legge inn en lyd som spilles av når man åpner slideren? Vet det har vært slik på noen motorola telefoner blant annet, men tror ikke det er mulig på N95. Hvor skrur jeg det på isåfall? Kunne vært fett å ha sånn "trekke et sverd ut av slire" lyd eller noe.

Lenke til kommentar
Angående USB 2.0, så regner jeg med at Nokia benytter seg av det samme trikset som SE. Min P990i er USB 2.0 kompatibel, men den greier ikke høyere hastigheter enn USB 1.0/1.1 eller hva forrige versjon var. Poenget er iallefall at den kan kobles til USB 2.0, men det betyr derimot ikke at den kan oppnå USB 2.0 hastigheter. Det er etter min mening feil å skrive det, men slik er det da ;)

8421358[/snapback]

Har du aktivert "Filoverføring" på din P990i når du måler hastigheten?

Lenke til kommentar

Hvor lenge varer batteriet reelt i ren standbymodus i 3G-modus da, med alle andre funksjoner (Wifi, Blåtann etc) avslått?

 

Under disse forutsetningene varte batteriet på både min og broren min sin N80 (som trolig kom fra forskjellige partier forøvrig) i ca 1 døgn i ren standby, noe som er helt latterlig. Til sammenligning holder batteriet på min K800i i ca en uke (!) under samme forutsetninger.

 

Kan også nevne at det hjalp litt å skru av 3G på N80. Da økte standbytiden til ca 2 døgn. :roll:

 

Det er i alle fall derfor jeg er nysgjerrig på hvordan standbytiden til N95 faktisk er i praksis, for den som står oppgitt i testen av N95 er vel bare basert på Nokias tekniske data går jeg ut fra?

 

Er ikke spesielt sugen på å kjøpe enda en 3G-telefon som varer i maks et døgn før den er tom for strøm for å si det sånn, og er som dere sikkert skjønner ganske skeptisk til alt som ligner på Nokia N80 med tanke på hvordan min var. :p

Lenke til kommentar
Angående USB 2.0, så regner jeg med at Nokia benytter seg av det samme trikset som SE. Min P990i er USB 2.0 kompatibel, men den greier ikke høyere hastigheter enn USB 1.0/1.1 eller hva forrige versjon var. Poenget er iallefall at den kan kobles til USB 2.0, men det betyr derimot ikke at den kan oppnå USB 2.0 hastigheter. Det er etter min mening feil å skrive det, men slik er det da ;)

8421358[/snapback]

Har du aktivert "Filoverføring" på din P990i når du måler hastigheten?

8422221[/snapback]

Selvfølelig :p Jeg ringte SE og klaget, og det var da jeg fikk vite at USB 2.0 kompatiblitet nødvendig vis ikke betydde USB 2.0 hastighet :)

Lenke til kommentar

Joda, det kan godt bety USB 2.0 hastighet. 1,5 MByte/s er en del av hastighetsspesifikasjonen til USB 2.0 og kalles USB 2.0 Full Speed. USB 1.1 er døpt om til USB 2.0 Full Speed. Dermed finnes det ikke noe som heter USB 1.1 lengre.For å oppklare:

 

Før het det:

USB 1.1 Low Speed 1,5 Mbit/s

USB 1.1 Full Speed 12 Mbit/s

 

Nå heter det:

USB 2.0 Low Speed 1,5 Mbit/s

USB 2.0 Full Speed 12 Mbit/s <------- Støttes trolig av Nokia N95

USB 2.0 High Speed 480 Mbit/s

Lenke til kommentar
hadde n95 vært helt lik untatt at den istedet (sånn circa) hadde hatt:.....

Jeg tror neppe Nokia gråter seg i søvn over å ha "mistet deg" som kunde. :)

8418979[/snapback]

neii... hvordan det? det hadde bare vært det perfekte for meg.

 

hadde n95 vært helt lik untatt at den istedet (sånn circa) hadde hatt:

 

(...)

 

Kamera: 3,8 megapiksler, autofokus, VGA-videoopptak 30 fps, 15x digital zoom

8418714[/snapback]

 

Hva i svarte skal du med det?

8419275[/snapback]

 

jeg har ikke peiling, det som foregikk i hodet mitt var at jeg tenkte at det var unødvendig med så mange hakk på zoomen når det var lavere antall mp, når det var like mye å zoome, og hvert hakk var så lite.

jeg vet ikke om zoomtallet er for hvor mye den zoomer eller hvor mange hakk det er på vei til den maksimale zoomen, eller hva som helst, forklar meg hva det er. det var ikke akkurat noe jeg tenkte dypt på da.. se på klokkeslettet..

Lenke til kommentar

megaloman:

Zoomtallet er hvor mye du zoomer. Hvis du f.eks tar bilde av en 15 meter lang vegg og så zoomer 15 ganger så får du tatt bilde av 1 meter av veggen.

 

Zoomtallet sier ingen ting om antall intervaller.

 

Hvis det er snakk om digital zoom så skjer zoomen i programvaren. Dvs. om den 15 meter lange veggen fylte 1500 pixler i bredden og du zoomer digitalt 15 ganger så vil blidet bli 100 pixler i bredden. Et bilde på 1500x1000 pixler = 1,5 megapixler blir altså redusert til 100x67 pixler = 0,0067 megapixler.

 

Hvis det er snakk om optisk zoom så brukes optikken/linsene til å forstørre den ene meteren av veggen slik at du får 1500x1000 pixler = 1,5 megapixler på det ferdig zoomede bildet.

 

Digital zoom er altså noe tull som ødelegger bildekvaliteten. Optisk zoom kan derimot være nyttig.

 

En liten guide om optisk vs. digital zoom:

http://www.akam.no/guide/digitalkamera/opt...gital_zoom/3094

Lenke til kommentar

takk, da vet jeg det. :D

hva står tallene for da, er det som på cder at de er halveringer av en time eller..?

edit1: simen1, du kom før meg..

edit2:

Digital zoom er altså noe tull som ødelegger bildekvaliteten. Optisk zoom kan derimot være nyttig.

8426589[/snapback]

ja, det er derfor jeg ikke ville kunne zoome så dypt inn, om det var hvor mye jeg zoomet.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Er det "serverpush" funksjonalitet på N95?

8420125[/snapback]

Er det noen som vet det?

Er avhengig av det viss eg skal få sjefen min til å betale for den :D

Kan den synke mot Outlook eller kun det programmet som følger med?

Må vel kanskje til med Windows Mobile for å få dette til?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...