Gå til innhold

Test: Nokia N95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er noen som har skrytt hemningsløst av Outlook-synkingen med N95, så vil anta at det er fullt mulig, ja. :)

 

Serverpush vet jeg ikke hva er engang.

8426658[/snapback]

Serverpush vil si at mail serveren "pusher" mailen til telefonen. Telefonen slipper å sjekke etter mail for eks en gang i timen.

Sparer penger på det, pluss at mailen kommer med en gang.

Lenke til kommentar
cazper, som sagt... roadsync vil helt sikkert fungere, men jeg er usikker på om nokias mail for exchange fungerer. Tror den er forbeholdt E-serien

8428078[/snapback]

 

Merkelig om de har begrenset det på en så dyr telefon. Skal ta å grave dypere i epost delen når jeg kommer meg på jobb i kveld. Har vel en 2-3 stk igjen :p

 

EDIT: Da kan jeg nevne at vi har fått vår første N95 inn på verksted også. Knust display. Kjøpt den 17. og innlevert den 18. :p

 

EDIT2: Ifølge teknikern (som jeg prata med) så var skjermen veldig flexibel... At det ikke var noe hardt som tar imot om det sku kommet et lite slag. Skal sjekke dette i kveld, men er det slik med deres? At det ikke skal mye til før skjermen gir etter?

 

EDIT3: Stryk EDIT2. Ser selv at skjermen er veldig svak....

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
cazper, som sagt... roadsync vil helt sikkert fungere, men jeg er usikker på om nokias mail for exchange fungerer. Tror den er forbeholdt E-serien

8428078[/snapback]

 

Den nyeste Mail for Exchange vil ikke fungere, men 1.3.1 vil nok gå. 1.3.1 kan i allefall kjøres på N73, men det kan ikke den nyeste. Så det er som du sier Magnus at en må inn med Roadsync.

Lenke til kommentar

Glem Nokia, gå for ASUS, men hadde det bare vært så vel, jeg sitter i skrivende stund i Bangkok, og har nettopp gått til innkjøp av ASUS P535, som etter min mening er en ypperlig telefon/pda/gps, Den har litt å hente på kamera, selv om bildene blir upåklagelig bra hvis du bare klarer å holde mobilen i ro. Her har vel mobiltelefoner generelt noe å lære.

 

Asus`en kostet meg 3,300 norske kroner her, og da fikk jeg med 2 gb minne og gps navi for thailand, jeg har kun vært i bangkok i 1 uke tidligere, men med gps`en så har jeg nå klart å navigere meg på tvers av thailand, og litt nord/sør.

 

GPS fungerer ypperlig, selv om den av og til kan være "bittelitt" upresis, men det har jeg erfart med vanlig bil navigering også.

 

Den kjører Windows mobile og har det som trengs som PDA, telefonen, gprs wifi og slik fungerer ypperlig, det trekker litt ned at den ikke har 3g, men når super 3g er oppe og kjører SKIKKELIG i norge, så er det vel på tide med en ny mobil. Det må også sies at batteriet holder det som er lovet fra ASUS, 5 timer med full wifi, GPS og alt annet, funker fint, Normal bruk så varer tlfen i 2 dager, greit å skaffe seg en lader å ha på nattbordet i tillegg til kontoret, billader og holder for bil følger med i pakken, så vel som blåtann andsfree og masse annet snacks.

 

Så for de av dere som ønsker å ta turen innom ebay, eller andre som kan shippe dette til dere, så kan jeg absolutt anbefale dette produktet. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Las gjennom testen en gang til nå, og den er bra skrevet og jeg er enig i det meste som står der og så videre, men hva har skjedd med "stjernesettingen" under hver kategori?

 

Design og byggekvalitet: 1,5/5

 

Skjermer og menyer: 2/5

 

Maskinvare og tilbehør: 1/5

 

Kommunikasjon: 2/5

 

Nyttefunksjoner: 1,5/5

 

Underholdning: 2/5

 

Kamerafunksjon: 2/5

 

 

Er det bare en bug med meg eller har tester virkelig gitt disse lave "stjernekarakterene"? Byggekvaliteten er horribel på mange enheter, så den er grei, men hva med resten?

 

For å ta et eksempel: 2/5 på skjermer og menyer? Skal det være en spøk? Kan noen hjelpe meg litt her :hmm:

Lenke til kommentar
Glem Nokia, gå for ASUS, men hadde det bare vært så vel, jeg sitter i skrivende stund i Bangkok, og har nettopp gått til innkjøp av ASUS P535, som etter min mening er en ypperlig telefon/pda/gps, Den har litt å hente på kamera, selv om bildene blir upåklagelig bra hvis du bare klarer å holde mobilen i ro. Her har vel mobiltelefoner generelt noe å lære.

 

Asus`en kostet meg 3,300 norske kroner her, og da fikk jeg med 2 gb minne og gps navi for thailand, jeg har kun vært i bangkok i 1 uke tidligere, men med gps`en så har jeg nå klart å navigere meg på tvers av thailand, og litt nord/sør.

 

GPS fungerer ypperlig, selv om den av og til kan være "bittelitt" upresis, men det har jeg erfart med vanlig bil navigering også.

 

Den kjører Windows mobile og har det som trengs som PDA, telefonen, gprs wifi og slik fungerer ypperlig, det trekker litt ned at den ikke har 3g, men når super 3g er oppe og kjører SKIKKELIG i norge, så er det vel på tide med en ny mobil. Det må også sies at batteriet holder det som er lovet fra ASUS, 5 timer med full wifi, GPS og alt annet, funker fint, Normal bruk så varer tlfen i 2 dager, greit å skaffe seg en lader å ha på nattbordet i tillegg til kontoret, billader og holder for bil følger med i pakken, så vel som blåtann andsfree og masse annet snacks.

 

Så for de av dere som ønsker å ta turen innom ebay, eller andre som kan shippe dette til dere, så kan jeg absolutt anbefale dette produktet. :thumbup:

8484500[/snapback]

 

Har den ikke tastatur?

Lenke til kommentar
Las gjennom testen en gang til nå, og den er bra skrevet og jeg er enig i det meste som står der og så videre, men hva har skjedd med "stjernesettingen" under hver kategori?

 

Design og byggekvalitet: 1,5/5

 

Skjermer og menyer: 2/5

 

Maskinvare og tilbehør: 1/5

 

Kommunikasjon: 2/5

 

Nyttefunksjoner: 1,5/5

 

Underholdning: 2/5

 

Kamerafunksjon: 2/5

 

 

Er det bare en bug med meg eller har tester virkelig gitt disse lave "stjernekarakterene"? Byggekvaliteten er horribel på mange enheter, så den er grei, men hva med resten?

 

For å ta et eksempel: 2/5 på skjermer og menyer? Skal det være en spøk? Kan noen hjelpe meg litt her :hmm:

8664436[/snapback]

 

Enig. Synes det er rart. Positiv/hyllende omtale resulterer i strykkarakterer. Nesten som på universitetet det der.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

mange klager på batteriet og minnet i N95, men min N95 holder batteriet sykt lenge og jeg har puttet i en 8 GB minnebrikke og det funker helt fint.

:new_woot:

 

det eneste jeg kan klage over er at min mobil da sluttet lyd tasten å virke, så jeg kunne ikke skru ned lyden, :( men jeg leverte den på reprasjon og da ble den fikset.

:new_woot:

 

en jeg kjenner sa at det hadde skjedd med hannes og, men det er bare å levere den til reprasjon. :)

jeg kjenner en annen fyr og hannes lyd tast funker helt fint. :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...