Gå til innhold

Proff Laptop til Systemutvikling


bjovas

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har nå vært superfornøyd eier av en Fujitsu-Siemens E Series i to og et halvt år, og skal innen et halvt år ha meg ny jobbpc.

 

Den blir hovedsaklig brukt til Visual Studio og MS SQL Server.

 

Har funnet denne etterfølgeren:

Fujitsu LifeBook E8210

 

Datablad.

http://vilpublic.fujitsu-siemens.com/vil/p...e8110_e8210.pdf

 

Anmeldelser:

http://www.trustedreviews.com/notebooks/re...-3G-Notebook/p1

http://www.laptopmag.com/Review/Fujitsu-LifeBook-E8210.htm

 

Prisguide:

https://prisguiden.no/product.php?productId=51470

https://prisguiden.no/product.php?productId=67726

 

(stusser litt på prishoppet)

 

 

Noen tanker om denne pcen vs konkurrenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lifebook E er fantastiske maskiner... regner med det er en E8010 eller E8020 du har? har selv brukt slike i rimelig tøffe forhold, fungerte knirkefritt, til tross for at håndleddsstøttene ble helt blankpolerte etter ett halvt års bruk (maskinen var i bruk døgnet rundt 7 dager i uka).

 

Om du er fornøyd med FSC vil jeg anbefale å satse på dette, har selv vurdert å anskaffe en slik privat, men er ikke helt fornøyd med grafikkortet i de billigste modellene (ville gjerne ha muligheten til å spille litt). Om du har råd kan jo kanskje FSC Celsius H240 være noe å se på, den har jo helt rå ytelse og leveres med en oppløsning på avsindige 1920x1200. Ellers er jo Thinkpad kanskje det eneste reelle alternativet, men jeg mener du får litt mer for pengene hos FSC.

Lenke til kommentar

Dell Precision M65 er et veldig bra valg hvis du vil ha en solid pc med mulighet for høy skjermoppløsning. Det er ikke mange andre som har 1920*1200 etter hva jeg vet..

 

Jeg er iallfall veldig fornøyd, og det er spesielt praktisk med muligheten for å ha et ekstra batteri i sidebrønnen istedetfor DVD-brenner som jeg uansett aldri bruker. Har hatt maskinen ca. et år nå, og det har ikke vært et eneste problem til nå. Batteritiden er 5-6 timer eller mer (ved aktiv bruk).

Lenke til kommentar

Dell.... Vi har sikkert vært uheldige, men på jobb har de andre som har dellmaskiner hatt MYE trøbbel. Og grunnen til at jeg har FSC er at dell rotet i 7 uker med å få levert til meg. Så jeg avbestilte og kjøpte fsc heller, aldri angret.

 

Fy flate denne pcen har tålt mye juling. Vi har remote driftsvakt på jobb, så hver tredje uke har jeg med meg pcen + 3g-kort hele tiden, uansett hvor jeg er. Dermed er det litt viktig at den ikke er for stor. Helst ville jeg hatt en lettvektspc, men de er visst for dyre hvis jeg vil ha så kraftig pc som jeg trenger.

 

Pcen er stort sett på hele tiden, vil anslå at den har vært påslått ca 5/6 av tiden siden jeg kjøpte den, i shit you not.

 

Kan sees på som en ulempe at det finnes kraftigere skjermkort der ute, men det er strengt tatt ikke spill pcen skal brukes til. :) Mye viktigere at den kompilerer fort. ;)

Lenke til kommentar
Dell.... Vi har sikkert vært uheldige, men på jobb har de andre som har dellmaskiner hatt MYE trøbbel. Og grunnen til at jeg har FSC er at dell rotet i 7 uker med å få levert til meg. Så jeg avbestilte og kjøpte fsc heller, aldri angret.

8418767[/snapback]

Da gjetter jeg at det er en av de billigere Dell-modellene som henger dårlig sammen.. FSC lager også ok maskiner, men batterilevetiden er håpløs + jeg har fremdeles ikke sett dem med styrepinne, kun denne pad-tingen.

Lenke til kommentar
Thinkpad T60/T60p!

 

Finnes flere lekkre modeller ute nå, og ryktene sier at T60 lanseres om noen ukers tid.

 

www.lenovo.no (som gir ut Thinkpad serien).

8414754[/snapback]

 

Har også veldig gode erfaringer med Thinkpad modellen. Har en T30. Nydelig maskin. Blir en ny Thinkpad når jeg skal bytte. Min har vært i bruk, nesten konstant, i fire og et halvt år nå. Kun avbrutt av noen få ferier.

 

Nå er det neppe T60 som skal lanseres om noen uker, da den har eksistert en god stund. Gleder meg imidlertid til den nye kommer.

 

For at linker skal fungere her i forumet, må man ha http:// foran.

 

http://www.lenovo.no

 

Har også dårlig erfaring med Dell. Det er gjerne en årsak til at de er rimelige.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Har hatt en Dell Inspiron 9400 i snart ett år og har kun lovord å si om denne maskinen. På jobb har jeg en T60 som jeg hater. Ikke fordi det nødvendigvis er en dårlig maskin, men pga. keyboardlayout som suger balle. Jeg er heller ikke overbegeistret for ytelsen til T60, men nå har jeg sikkert ikke topp konfigurert maskin.

Lenke til kommentar
Har hatt en Dell Inspiron 9400 i snart ett år og har kun lovord å si om denne maskinen. På jobb har jeg en T60 som jeg hater. Ikke fordi det nødvendigvis er en dårlig maskin, men pga. keyboardlayout som suger balle. Jeg er heller ikke overbegeistret for ytelsen til T60, men nå har jeg sikkert ikke topp konfigurert maskin.

8420108[/snapback]

 

"Suger balle"!! :ohmy:

 

Med T60 mener du vel Thinkpad T60 - den som verden over er kjent for god kvalitet og da i særdeleshet for sitt gode tastatur?

Lenke til kommentar
"Suger balle"!!  :ohmy:

 

Med T60 mener du vel Thinkpad T60 - den som verden over er kjent for god kvalitet og da i særdeleshet for sitt gode tastatur?

8420828[/snapback]

 

FN tasten ligger der Ctrl pleier være.. F-tastene er forskyvet til venstre grunnet Esc er flyttet ett hakk opp.. For å nevne det mest irriterende.

 

At T60 er bedre kvalitet og har særdeles godt tastatur er ikke noe jeg deler oppfattelse av. Og søker du litt rundt finner du mange som er missfornøyd. T60 er dessuten veldig overpriset i forhold til kvalitet og ytelse.

 

Og når det gjelder skjerm så er det mer behagelig å kode på widescreen (smak og behag, men flertallet mener dette så vidt jeg har fått med meg). Har dog hørt rykter om at Thinkpad også får denne muligheten snart.

 

Presisering: Tenkte på layout ja.. men formuleringen har ikke så mye å si siden en fin bil du ikke kan kjøre med er null verdt når meningen er å kjøre den.

Endret av Illus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel,

 

det ble til at jeg bestilte FSC E8210. Men så har den allerede blitt over tre uker forsinket i forhold til hva jeg ble forespeilet.

 

Så nå har jeg fått vite at det skal kunne gå an å retrofitte 3G på Dell XPS m1210, så da går jeg for den. Inntil videre vil jeg kunne bruke Bluetooth på telefonen min for 3g.

Lenke til kommentar
Vel,

 

det ble til at jeg bestilte FSC E8210. Men så har den allerede blitt over tre uker forsinket i forhold til hva jeg ble forespeilet.

 

Så nå har jeg fått vite at det skal kunne gå an å retrofitte 3G på Dell XPS m1210, så da går jeg for den. Inntil videre vil jeg kunne bruke Bluetooth på telefonen min for 3g.

8796094[/snapback]

 

jaja, lykke til med det FS, men ville heller anbefalt Lenovo Thinkpad T60 til jobb-sammenheng, bra batteri og driftsikker... privat har jeg Acer Aspire 5612.

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...