Gå til innhold

Polly Småsulten. Sunt eller usunt?


Anbefalte innlegg

Hei

Les topic. Noen som har noen meninger om dette? Jeg har begynt å prøve dette med å spise minst hver 3. time, og noen ganger så får jeg ikke muligheten til dette, da jeg er i forsvaret, og tiden mellom middag og kveldsmat er over denne tiden. Det eneste som selges i kiosken her i leiren som jeg ser på som sunt, er Polly Småsulten. Har jeg rett i det, eller selger de ingenting som er sunt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må nok skuffe deg, det er ikke sunt, potetgull er like sunt som peanøtter,

8405019[/snapback]

tja, ville heller spist nøtter enn potetgull. Men uansett så er det masse kalorier o.l

Nøtter inneholder også en del bra naturlig fett, men det hjelper lite viss de er ristet. Kjøp med skall på :thumbup:

eller ikke rista ;)

Bruker cashew nøtter eller hva de heter... de har de i frukt hylla på prix :D uten tilsett noe, altså rene nøtter... og det er godt :D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
må nok skuffe deg, det er ikke sunt, potetgull er like sunt som peanøtter,

8405019[/snapback]

Nøtter er mye er sunnere enn potetgull selv om de inneholder flere kalorier. Du blir raskere mett av nøtter (men da spiser du uansett litt vel mye) og nøtter inneholder sunt fett og mye antioksidanter.

Lenke til kommentar
Spiller det noen rolle om det er sunt sålenge det er godt?

8418907[/snapback]

Det gjør nok det dessverre.

8418930[/snapback]

Egentlig ganske viktig...

Men det fins vell værre ting, men er det ubehandlede nøtter i den så er det sundt :)

Men det er nok bedre enn å kjøpe seg sjokolade melk, sukkerholdig brus, sjokolade etc for å få energi...

Lenke til kommentar
Hei

Les topic. Noen som har noen meninger om dette? Jeg har begynt å prøve dette med å spise minst hver 3. time, og noen ganger så får jeg ikke muligheten til dette, da jeg er i forsvaret, og tiden mellom middag og kveldsmat er over denne tiden. Det eneste som selges i kiosken her i leiren som jeg ser på som sunt, er Polly Småsulten. Har jeg rett i det, eller selger de ingenting som er sunt?

8404997[/snapback]

^

Tilbud og etterspørsel :)

 

Hvis de har mye av det i butikken så betyr det vel at det selger som varmt smør!

 

EDIT: Hmm.varmt smør?

Lenke til kommentar
må nok skuffe deg, det er ikke sunt, potetgull er like sunt som peanøtter,

8405019[/snapback]

Der tok du skammelig, skammelig feil. Potetgull er MYE mer usunt enn peanøtter. Peanøtter er ikke usunt i det hele tatt.

8418682[/snapback]

Er ikkje peanøtter usunt? Er dei ikkje fulle i olje og salt?

 

Har lese ein stad at peanøtter skal være godt for hjarta, på same linje som andre nøtter, men om det gjeld behandla eller ubehandla nøtter veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
må nok skuffe deg, det er ikke sunt, potetgull er like sunt som peanøtter,

8405019[/snapback]

 

Nøtter er laaaangt ifra like sunt som potetgull. Peanøtter er naturlig, inneholder mange sunne fettsyrer og mye proteiner. Potetgull er langt ifra like sunt. Det er kunstig framkalt med e-stoffer og alt mulig annet.

 

Peanøtter som er kokt i olje og salt er litt mindre sunne enn peanøtter uten, men ikke kom å si til meg at en blanding av naturlige ting er usunnere enn unaturlige ting.

Lenke til kommentar
Så potetgull er ikkje ein blanding av naturlige ting?

 

Potetene blir kutta opp og lagt i frityrgryta der dei blir steikt i peanøttolje. Deretter blir dei strødd med krydder før dei til slutt havnar i posen.

 

Det usunne på chipsen er olja.

8421258[/snapback]

Det er bare sørlandschips og maaruds original chips som er fritert i peanøttolje. De aller fleste chips er fritert i palmeolje, som er en av de mest usunne oljene. Fettet i peanøtter er sunt for hjertet i oderate mengder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...