Gå til innhold

FPS i Battlefield 2 med X1950 XTX - SOLVED

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg spiller en del BF2 for tiden, samt 2142... Men jeg vil gjerne se hvor mange FPS jeg har mens jeg spiller. Jeg har sjekket ut litt på nettet men ingen som besvarer mitt skjermkort og BF2. Prøvde med noen commandoer de brukte i 1942 og Vietnam, men uten hell. I følge noen klanmedlemmer så følger det med et program i nVidia for slike kort, gjør det det i ATI sin Catalyst drivere også?

Mitt system:

CPU: E6600

HK: Asus P5B

Skjermkort: Sapphire Radeon X1950 XTX

Minne: OCZ Platinum 6400 (mener det er 6400)

Det jeg lurer på er hvordan jeg får vist FPS og/eller CPU usage mens jeg spiller både BF2 og 2142. Håper det er noen med samme kortet som vet eller om andre vet svaret.

Mvh

Torbjørn Svae aka. LordSvae

SOLVED

and answer:

Bruk "renderer.drawfps 1" til å starte viser FPS, og bruk "renderer.drawfps 0" til å stoppe. Takk for svar folkens. HW Forum!

Endret av cypherbase
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi konsollfolket bryr oss ikke om tweaking og testing.

På konsoll så har vi alle samme tekniske ytelse innenfor samme konsoll.

8402160[/snapback]

kjekt for dere, men det har ingenting med min post å gjøre...

Skrevet
Flyttes fra konsoll til battlefield-kategorien

8402631[/snapback]

Takk Jankee. Trur jeg hadde postet dette feil ja :p hehe Bra du fikset det.

Takk for svar, skal sjekke det så fort jeg kommer hjem. Men når jeg skriver det i command-vinduet, vil det vises hver gang jeg spiller, eller må jeg skrive det på nyt hver gang?

Fraps - bruker det mye ressurser hvis du kjører det i bakgrunn? trenger ikke flere unnskyldninger til lagg osv...

Skrevet

Fraps bruker ikke mye ressurser når det kjører i bakgrunnen og bare fps vises, men når du bruker Fraps til å filme med, bruker den mye ja ;)

Når det gjelder "renderer.drawfps 1" så kan det stå f.eks. 103,5/14 med liten rød skrift i øvre venstre hjørne. Er ikke helt sikker på hva /14 står for, men ved mitt eksempel så har jeg 103,5 fps (om jeg ikke tar feil da :) )

Skrevet
Når det gjelder "renderer.drawfps 1" så kan det stå f.eks. 103,5/14 med liten rød skrift i øvre venstre hjørne. Er ikke helt sikker på hva /14 står for, men ved mitt eksempel så har jeg 103,5 fps (om jeg ikke tar feil da :) )

8403330[/snapback]

Husker jeg ikke feil, er det millisekunder mellom hvert bilde som tegnes opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...