Gå til innhold

MPX utsetter og utsetter når dem for inn skjermen


Frode68

Anbefalte innlegg

Samsung 22" Wide LCD, Syncmaster 226BW

1680x1050, 2ms, 3000:1, VGA/DVI, TCO03

Forventet til oss 25-04-2007

 

Pokker altså, nok engang har MPX forandret leveringsdato på skjermen.

 

 

Jeg har tilgang på å kjøpe fra Ingram Micro distributøren, dem for inn skjermen

18, 25, 27, 28 april. Er det der MPX for inn skjermen fra ? Hvilke nettshop butikker bruker

Ingram Micro i Norge ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt også tålmodig og sjekket forskjellige webshops daglig, frem til jeg endelig fikk bestilt fra Netshop. Alle skjermene gikk ut samme dag (11 stk). Erfaringsmessig gjør ALLE nettbutikkene dette, altså forskyver leveringsdatoen.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Jeg sier som jeg har sagt det før:

 

Ubekreftet dato = VI HAR IKKE PEILING, og setter en dato som er 7 dager fram i tid, som så forskyves til vi får den inn.

 

ALDRI tro at en ubekreftet dato er noe annet enn det ordet betyr :).

 

EDIT: I tillegg, så må du huske på at de partiene som faktisk kommer inn kan bli reservert bort, og idet et parti er reservertbort, selv om det faktisk ikke har kommet inn ennå, så forskyver de datoen til når neste parti kommer inn.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
noe sånt må du vel regne med, når du bestiller.

sikkert flere som har bestillt og står i kø.

8413031[/snapback]

 

 

Jeg avbest. fra mpx. for se om jeg best. hos netshop istedet :hmm:

 

Paneltype a-si TFT/TN og når det står dette på MPX sin side, da begynner jeg å

lure om det er A panel, og det er dårligere enn S panelet. Netshop har S panel har jeg

lest :)

 

Jeg har også sett hos Norek, GNT, Ingram Micro distr. men ingen av dem har skjermen...

Hvor for Netshop skjermen fra ? Direkte fra Samsung ?

Lenke til kommentar

Har også bestilt fra mpx og er drittlei!

 

Ringte dem i går og spurte om det var A eller S-panel. Det kunne de ikke svare på for hun kunne ikke nok om det... nei vel.

Hun sa hun skulle få noen til å ringe meg i dag, men det har ikke skjedd....

 

Samme hva brukermodurator her inne mener. Det er ikke skikk og bruk å lure kunder på denne måten. Det gjelder samme hva!

Hadde man måttet møte kunden ansikt til ansikt, så skal jeg love deg at de ikke hadde turt slikt.

Har man ikke en bekreftet leveringsdato å sette da setter man INGEN dato!

Alle vet at man bestiller der man ser de får den inn først. Spesielt folk som ikke sitter på forum dagen lang (og har lært seg hvordan de gjør det) men som tror og forventer at man oppgir korrekte opplysninger og ikke lokkedatoer.

 

Gi meg EN god grunn til at det er ok at man bare setter en dato 7 dager fram i tid?

Hvorfor ha en dato i det helle tatt, hvis det ikke er for å villede kunden?

Det er ikke kunden som skal sitte å tenke på om partiet som kommer er kjøpt opp eller ei! Butikken får da la være å sette den bekreftede datoen også så lenge partiet i realiteten er solgt!

 

Dette er intet annet enn skikk og bruk!

Endret av beachboy
Lenke til kommentar
Har også bestilt fra mpx og er drittlei!

 

Ringte dem i går og spurte om det var A eller S-panel. Det kunne de ikke svare på for hun kunne ikke nok om det... nei vel.

Hun sa hun skulle få noen til å ringe meg i dag, men det har ikke skjedd....

 

Samme hva brukermodurator her inne mener. Det er ikke skikk og bruk å lure kunder på denne måten. Det gjelder samme hva!

Hadde man måttet møte kunden ansikt til ansikt, så skal jeg love deg at de ikke hadde turt slikt.

Har man ikke en bekreftet leveringsdato å sette da setter man INGEN dato!

Alle vet at man bestiller der man ser de får den inn først. Spesielt folk som ikke sitter på forum dagen lang (og har lært seg hvordan de gjør det) men som tror og forventer at man oppgir korrekte opplysninger og ikke lokkedatoer.

 

Gi meg EN god grunn til at det er ok at man bare setter en dato 7 dager fram i tid?

Hvorfor ha en dato i det helle tatt, hvis det ikke er for å villede kunden?

Det er ikke kunden som skal sitte å tenke på om partiet som kommer er kjøpt opp eller ei! Butikken får da la være å sette den bekreftede datoen også så lenge partiet i realiteten er solgt!

 

Dette er intet annet enn skikk og bruk!

8426828[/snapback]

 

 

Ubekreftede datoer er jo akkurat det, ubekreftet.

Bestiller man en vare som det står ubekreftet på så kan man risikere å sitte lenge å vente da det ikke er Webshoppen det står på.

De fleste webshops setter vel den ubekreftede datoen i forhold til hva leverandør pleier å bruke av tid på å sende varene som er bestilt eller en fast tid f.eks en uke som sagt tidligere i tråden.

 

Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille.

 

Mvh

MajorP

Lenke til kommentar

Enig i mye her. Var litt usikker selv på hva de forskjellige benevnelsene sto for da jeg bestilte varer(fra forskjellige nettbutikker), som ikke var på lager. Forventet, ubekreftet, bekreftet leveringsdato, sendedato, pakkedato osv.

 

Det som er sikkert er vell at så lenge det står at det ikke er bekreftet noe, så kan umulig nettbutikken vite når varene kommer. De må vell nesten pent vente på at varer kommer fra leverandør... :)

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg når "ubekreftet dato" som forandres er å lure kunden?

8426851[/snapback]

Så lenge datoen er satt etter den veien vinden blåser så er det å lure kunden.

Så lenge dette ikke er en dato fra importør, så er det å lure kunden.

 

Det å finne på en dato på denne måten gjøre de KUN ene og alene for å få folk til å bestille hos dem.

Kan du så fortelle meg hva som er poenget med en ubekreftet dato, hvis det ikke er for å lure kunen?

Endret av beachboy
Lenke til kommentar
Har også bestilt fra mpx og er drittlei!

 

Ringte dem i går og spurte om det var A eller S-panel. Det kunne de ikke svare på for hun kunne ikke nok om det... nei vel.

Hun sa hun skulle få noen til å ringe meg i dag, men det har ikke skjedd....

 

Samme hva brukermodurator her inne mener. Det er ikke skikk og bruk å lure kunder på denne måten. Det gjelder samme hva!

Hadde man måttet møte kunden ansikt til ansikt, så skal jeg love deg at de ikke hadde turt slikt.

Har man ikke en bekreftet leveringsdato å sette da setter man INGEN dato!

Alle vet at man bestiller der man ser de får den inn først. Spesielt folk som ikke sitter på forum dagen lang (og har lært seg hvordan de gjør det) men som tror og forventer at man oppgir korrekte opplysninger og ikke lokkedatoer.

 

Gi meg EN god grunn til at det er ok at man bare setter en dato 7 dager fram i tid?

Hvorfor ha en dato i det helle tatt, hvis det ikke er for å villede kunden?

Det er ikke kunden som skal sitte å tenke på om partiet som kommer er kjøpt opp eller ei! Butikken får da la være å sette den bekreftede datoen også så lenge partiet i realiteten er solgt!

 

Dette er intet annet enn skikk og bruk!

8426828[/snapback]

 

 

Ubekreftede datoer er jo akkurat det, ubekreftet.

Bestiller man en vare som det står ubekreftet på så kan man risikere å sitte lenge å vente da det ikke er Webshoppen det står på.

De fleste webshops setter vel den ubekreftede datoen i forhold til hva leverandør pleier å bruke av tid på å sende varene som er bestilt eller en fast tid f.eks en uke som sagt tidligere i tråden.

 

Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille.

 

Mvh

MajorP

8426873[/snapback]

 

Tror du missforstår litt, for alle forstå hva "ubekreftet dato" betyr. Det er ikke det jeg vil frem til.

Poenget er: hvorfor sette en dato i det hele tatt når de faktisk ikke har en anelse (som de selv sa!) på når det kommer?

Hva er da poenget med denne datoen?

 

poenget er selfølgelig å tiltrekke seg fler kunder. Er skjermen utsolgt overalt og noen skriver ubekreftet 24/4 og andre ubekreftet 1-2 uker... ja da vet du selv hva du hadde valgt. Man velger ut fra hvem det ser ut som får den først. Dermed, du blir lurt.

 

kommentrarer som Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille blir veldig unødvendige og nedlatende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip>

kommentrarer som Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille blir veldig unødvendige og nedlatende.

8427044[/snapback]

 

Kommentarer om at "ubekreftet dato <dd-mm-aa>" er å svindle kunder er kanskje bedre?

Tror du (med flere) skal kjøle dere litt mer ned før dere lar fingrene løpe over tastaturet.

Det er lov å tro at noen webshops mener å villede mulig kjøpere, men de som har kjøpt varer mer enn ett par ganger via web vet at "ubekreftet dato <dd-mm-aa>" betyr at man må påregne mer eller mindre ventetid før varen er leveringsklar.

Det kan være frustrerende, men ikke nok til å hisse seg opp som noen gjør og komme med mer eller mindre saklige beskyldninger..

Synes jeg.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Ringte dem i går og spurte om det var A eller S-panel. Det kunne de ikke svare på for hun kunne ikke nok om det... nei vel.

Hun sa hun skulle få noen til å ringe meg i dag, men det har ikke skjedd....

8426828[/snapback]

En bør ikke forvente at de skal vite om slike obskure detaljer. Samsung selger begge som samme produkt med samme spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
<snip>

kommentrarer som Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille blir veldig unødvendige og nedlatende.

8427044[/snapback]

 

Kommentarer om at "ubekreftet dato <dd-mm-aa>" er å svindle kunder er kanskje bedre?

Tror du (med flere) skal kjøle dere litt mer ned før dere lar fingrene løpe over tastaturet.

Det er lov å tro at noen webshops mener å villede mulig kjøpere, men de som har kjøpt varer mer enn ett par ganger via web vet at "ubekreftet dato <dd-mm-aa>" betyr at man må påregne mer eller mindre ventetid før varen er leveringsklar.

Det kan være frustrerende, men ikke nok til å hisse seg opp som noen gjør og komme med mer eller mindre saklige beskyldninger..

Synes jeg.. :)

8427068[/snapback]

Syntes bare en slik kommentar var unødvendig. Som du sikkert har forstått så skal jeg med fler kjøpe denne skjermen og da avbestiller man ikke... Sant?

 

Nei trenger ikke å kjøle meg ned. Du må tåle en saklig diskusjon uten å synke ned på det personlig angripende stadie.

Jobber selv med markedsføring og ser mye rart, spesielt på webshopper. Kommer strengere regler der også snart skal du se.

 

Du og jeg med flere, vet dette med "ubekreftet". MEN, hva med horden av mennesker som ikke bestiller så mye på nett? De lar seg lure av slike datoer og da er det faktisk villedende markedsføring. (siden datoen faktisk er tatt rett ut av luften)

La merke til en annen ting. Jeg bestilte en trådløs mus for en stund tilbake. Den var også utsolgt. Artige da var at det kom aldri en "bekreftet dato" før den kom på lager.

Da spør jeg: hvorfor ha "ubekreftet dato" hvis man ikke skal ha "bekreftet dato"??

Jo: for å sette en dato i nær fremtid ser bedre ut enn "utsolgt". Selge mer...

Hva er så mine mindre saklige beskyldninger? At jeg påpeker salgstriks?

hehe jaja. du får mene det.

Det er du og ikke jeg som tar velger å ordlegge seg med ordet "svindel".

Lenke til kommentar
Ringte dem i går og spurte om det var A eller S-panel. Det kunne de ikke svare på for hun kunne ikke nok om det... nei vel.

Hun sa hun skulle få noen til å ringe meg i dag, men det har ikke skjedd....

8426828[/snapback]

En bør ikke forvente at de skal vite om slike obskure detaljer. Samsung selger begge som samme produkt med samme spesifikasjoner.

8427070[/snapback]

Ok.

Jeg mener da ikke dette er detaljer da det er stor forskjell på A og S.

(netshop kunne svare på strak arm og sa mange hadde ringt om det samme... da er det rart at mpx ikke vet dette.)

Lenke til kommentar

Hmm... har vært maaaange slike poster tidligere.

 

Kan jo si det slik, ubekreftet dato er som sagt ubekreftet. Og for det andre, ser det ikke ut som folk skjønner at dette er forventet leveringstid fra leverandør.

 

Det er leverandøren som ikke klarer å levere, ikke MPX (som baserer sine datoer nettop på når leverandøren forventes å kunne levere varene, datoene kommer altså fra leverandør), så her klager dere på feil firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...