Gå til innhold

MPX utsetter og utsetter når dem for inn skjermen


Frode68

Anbefalte innlegg

MPX:

Leveringstid

 

1 – 3 dager for varer på lager. 2 - 6 dager for varer på fjernlager.

På produktets infoside vil det alltid være angitt leveringsstatus fra leverandøren etter følgende regler:

 

Bekreftet + dato = Bestilt og bekreftet.

Antatt + dato = Ikke bekreftet, leveringsdato blir beregnet av systemet.

Fjernlager (1-3 dager) = Varen er på eksternt lager, tar 1-3 dager å få inn på eget lager.

 

MPX.no leverer kun varer innenlands, samt til Svalbard, Jan Mayen og Feltpostadresser.

 

Viktig!

 

I forbindelse med høytider og inneklemte dager, kan vi ikke garantere ovennevnte leveringstider.

Jeg skjønner ikke dere som klager på MPX om dette.

Vet dere ikke hva ubekreftet betyr?

Både PSData,Netshop og flere andre gjør det på samme måten.

 

PSData: Faktisk leveringstid avhenger av våre leverandørers leveringsdyktighet

 

Netshop: Våre leverandørers lager er dynamiske og kan forandre seg på kort tid. Dette kan medføre at Netshop ikke står først i kø for den aktuelle varen, og det kan iberegnes lenger ventetid en først antatt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
<snip>

kommentrarer som Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille blir veldig unødvendige og nedlatende.

8427044[/snapback]

 

Kommentarer om at "ubekreftet dato <dd-mm-aa>" er å svindle kunder er kanskje bedre?

Tror du (med flere) skal kjøle dere litt mer ned før dere lar fingrene løpe over tastaturet.

Det er lov å tro at noen webshops mener å villede mulig kjøpere, men de som har kjøpt varer mer enn ett par ganger via web vet at "ubekreftet dato <dd-mm-aa>" betyr at man må påregne mer eller mindre ventetid før varen er leveringsklar.

Det kan være frustrerende, men ikke nok til å hisse seg opp som noen gjør og komme med mer eller mindre saklige beskyldninger..

Synes jeg.. :)

8427068[/snapback]

Syntes bare en slik kommentar var unødvendig. Som du sikkert har forstått så skal jeg med fler kjøpe denne skjermen og da avbestiller man ikke... Sant?

 

Nei trenger ikke å kjøle meg ned. Du må tåle en saklig diskusjon uten å synke ned på det personlig angripende stadie.

Jobber selv med markedsføring og ser mye rart, spesielt på webshopper. Kommer strengere regler der også snart skal du se.

 

Du og jeg med flere, vet dette med "ubekreftet". MEN, hva med horden av mennesker som ikke bestiller så mye på nett? De lar seg lure av slike datoer og da er det faktisk villedende markedsføring. (siden datoen faktisk er tatt rett ut av luften)

La merke til en annen ting. Jeg bestilte en trådløs mus for en stund tilbake. Den var også utsolgt. Artige da var at det kom aldri en "bekreftet dato" før den kom på lager.

Da spør jeg: hvorfor ha "ubekreftet dato" hvis man ikke skal ha "bekreftet dato"??

Jo: for å sette en dato i nær fremtid ser bedre ut enn "utsolgt". Selge mer...

Hva er så mine mindre saklige beskyldninger? At jeg påpeker salgstriks?

hehe jaja. du får mene det.

Det er du og ikke jeg som tar velger å ordlegge seg med ordet "svindel".

8427089[/snapback]

 

Jeg oppfrodrer deg nok en gang til å la være å skrive innlegg i affekt.

Det ser så utrolig lite smart ut.

Hva du jobber med er da også totalt uvesentlig i denne sammenheng.

:!:

Lenke til kommentar

hmmm.

Jeg syntes da beachboy er ganske så saklig.

Men ser jo at veldig mange missoppfatter det jeg tror han vil frem til. At det er en uting med datoer som i realiteten sjelden stemmer. At man da kanskje kan spare seg disse.

Det kan jeg i grunnen være enig i.

 

Syntes ikke det er noe affekt i svaret til beachboy, TL1000S. Hvorfor forholder du deg ikke til spørsmålene som blir stillt, i steden for å komme med slike ting som bare skaper uhygge?

Jeg poster svært sjeldent her inne, men leser så og si daglig. Alt for mange tråder blir forsøpplet av folk som ikke kommer med relevante svar til tråden.

I dette tilfellet ser jeg du fortsetter å poste selvom du ikke har noe å si.

 

Beatcboy: Jeg ser at de fleste nettsteder opererer på denne måten. Det kan også ha en sammenheng med at det finnes tusenvis av varer på lager og at det kan være vanskelig å sette datorer på alle disse. Derfor, som en annen bruker sier, så er det en automatisk generert dato x antall dager fram i tid. Og ja, det kan være frustrerende for en kunde ;)

 

Du har jo et poeng når du nevner "ubekreftet" og "bekreftet dato"

De burde jo gå sammen som hånd i hanske. Dvs. en burde ikke være der uten den andre.

 

I det minste så får man håpe du får skjermen din snart og at du blir fornøyd med den. Fin er den :) Faktisk så fin at jeg tror en bestilling snart er på vei. hehe

Endret av tjada
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

(syntes heller ikke det er noe affekt i svaret til beachboy TL1000S. Hvorfor forholder du deg ikke til spørsmålene som blir stillt i steden for å komme med slikt?)

 

8428449[/snapback]

 

Nå har opptil flere forklart hvordan "Ubekreftet data <dd-mm-aa>" betyr, men jeg kan sikkert gjenta det.

Det betyr at Webshop ikke har en sikker dato, men har en form for automatikk (script) som setter en antatt dato.

Dette er noe som en del ikke synes noe om, og det kunne sikkert med fordel (for disse) vært endret til "Ikke på lager, ukjent leveringstid".

Så er det nok slik at det kan være ulike rutiner (oppdateringer) av lagerbeholding/status for Webshops.

Da kan man oppleve det som "Beachboy" beskriver med lagerstatus.

Jeg valgte å kommentere noe jeg oppfattet som unødvendig agressiv tone, men er selvsagt klar over at andre har en annen oppfating av både mine og andres innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke begi meg inn i en lang debatt her, men måtte bare si fra når jeg syntes hakkingen på en bruker tok litt overhånd. ;)

Han har jo helt tydelig forstått betegnelsen for dette, men stiller spørsmål ved måten det gjøres på.

Når en bruker sier de forstår betegnelsen, men stiller spørsmål ved hvorfor det brukes, ja da behøver man jo ikke gjenta hva det betyr, men besvare spørsmålet.

Vil ikke tro det er noen bedriftshemmlighet at man setter datoer på denne måten for å fremstå som om man får den på lager raskere. Selv om det er ubekreftet.

 

Må si jeg ikke har tenkt så mye på dette selv, men la merke til det da jeg har sjekket litt lagerstatus på denne skjermen. Og da stusset jeg litt...

Tror du missforstår beachboy litt. Etter det jeg kan forstå og leser så ser han ikke på dette som en lagerstatus men som en lokkedato, (som han sier) for å få kundene til å bestille der det ser ut som om de får den først.

På en annenside så gjøre jo alle slik. Kanskje det er en uting for noen, men ok for andre. Alle har sin oppfattelse og det skal de jo få ha for min del.

 

Skjermen er forøvrig rett og slett vakker, så jeg gleder med til å kunne bestille den (bestemte meg i en fart nå. hehe)

Lenke til kommentar
Majorp,20/04-2007 : 01:24]

 

Ubekreftede datoer er jo akkurat det, ubekreftet.

Bestiller man en vare som det står ubekreftet på så kan man risikere å sitte lenge å vente da det ikke er Webshoppen det står på.

De fleste webshops setter vel den ubekreftede datoen i forhold til hva leverandør pleier å bruke av tid på å sende varene som er bestilt eller en fast tid f.eks en uke som sagt tidligere i tråden.

 

Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille.

 

Mvh

MajorP

8426873[/snapback]

 

 

Tror du missforstår litt, for alle forstå hva "ubekreftet dato" betyr. Det er ikke det jeg vil frem til.

Poenget er: hvorfor sette en dato i det hele tatt når de faktisk ikke har en anelse (som de selv sa!) på når det kommer?

Hva er da poenget med denne datoen?

 

poenget er selfølgelig å tiltrekke seg fler kunder. Er skjermen utsolgt overalt og noen skriver ubekreftet 24/4 og andre ubekreftet 1-2 uker... ja da vet du selv hva du hadde valgt. Man velger ut fra hvem det ser ut som får den først. Dermed, du blir lurt.

 

kommentrarer som Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille blir veldig unødvendige og nedlatende.

8427044[/snapback]

 

Prøvde bare å oppklare litt på noe som virket uklart for flere her.

 

Kan ikke si det jeg sa var nedlatende, men du skal selfølgelig få lov til å mene det om du vil. wink.gif

 

Forøvrig så kan jeg vel si at jeg mener det er noen som kanskje virker litt mer aggressive enn det som burde være nødvendig.

 

Mvh

MajorP

Endret av Majorp
Lenke til kommentar

Takk tjada!

 

Du har skjønt hva jeg ville frem til.

Jeg skjønner jo hva en ubekreftet dato er og betyr, men det var ikke det jeg søkte svar på.

 

Skjønner ikke helt hvorfor noen oppfatter med som aggresiv, men vi har vel alle forskjellig oppfattelses evne. Og ikke har noen brukermoderator grepet inn heller, som de vel gjøre ved slike tilfeller.

Det er også litt dumt, hvis man føler at tonen er agressiv, å fortsette på det personlige planet uten å svare på det som har med relevans i tråden. Det skaper bare mer tull enn nødvendig.

 

anny way. Håper jeg snart får skjermen. gleder meg masse ja, tjada.

Ønsker dere alle en fin dag, enige eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Majorp,20/04-2007 : 01:24]

 

Ubekreftede datoer er jo akkurat det, ubekreftet.

Bestiller man en vare som det står ubekreftet på så kan man risikere å sitte lenge å vente da det ikke er Webshoppen det står på.

De fleste webshops setter vel den ubekreftede datoen i forhold til hva leverandør pleier å bruke av tid på å sende varene som er bestilt eller en fast tid f.eks en uke som sagt tidligere i tråden.

 

Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille.

 

Mvh

MajorP

8426873[/snapback]

 

 

Tror du missforstår litt, for alle forstå hva "ubekreftet dato" betyr. Det er ikke det jeg vil frem til.

Poenget er: hvorfor sette en dato i det hele tatt når de faktisk ikke har en anelse (som de selv sa!) på når det kommer?

Hva er da poenget med denne datoen?

 

poenget er selfølgelig å tiltrekke seg fler kunder. Er skjermen utsolgt overalt og noen skriver ubekreftet 24/4 og andre ubekreftet 1-2 uker... ja da vet du selv hva du hadde valgt. Man velger ut fra hvem det ser ut som får den først. Dermed, du blir lurt.

 

kommentrarer som Om man ikke orker å vente lenger så får man bare avbestille blir veldig unødvendige og nedlatende.

8427044[/snapback]

 

Prøvde bare å oppklare litt på noe som virket uklart for flere her.

 

Kan ikke si det jeg sa var nedlatende, men du skal selfølgelig få lov til å mene det om du vil. wink.gif

 

Forøvrig så kan jeg vel si at jeg mener det er noen som kanskje virker litt mer aggressive enn det som burde være nødvendig.

 

Mvh

MajorP

8428936[/snapback]

 

Hehe! ok!

Men jeg finnes ikke aggresiv. Skriver bare rett ut uten å pakke det inn ser du.

Sitter her og smiler, men er ganske engasjert :)

 

(når jeg leser igjen, så var det ikke så nedlatende. det var ett dårlig ordvalg av meg. men å avbestille vil jo være helt mot sin hensikt når man vil ha skjermen i hus. hehe. sjeldent jeg har gledet meg så mye til å få noe i hus som denne.)

 

La oss bare være enige om å være uenige, så blir det helg på alle man!

Kos dere i solen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tror du missforstår beachboy litt. Etter det jeg kan forstå og leser så ser han ikke på dette som en lagerstatus men som en lokkedato, (som han sier) for å få kundene til å bestille der det ser ut som om de får den først.

På en annenside så gjøre jo alle slik. Kanskje det er en uting for noen, men ok for andre. Alle har sin oppfattelse og det skal de jo få ha for min del.

 

8428933[/snapback]

 

Nei, det var ikke mulig å misforstå "Beachboy".

Han mener det er "lokkedato" som presenteres ("ubekreftet leverinsgdato <dd-mm-aa>) og at webshopen bevisst bruker det.

Så er det noen av oss som synes det er å overreagere og har kommentert det.

Er det så vanskelig? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg mener da ikke dette er detaljer da det er stor forskjell på A og S.

8427094[/snapback]

Da er det Samsung du burde kritisere. Det er de som prøver å lure kundene.

 

Men jeg har vanskelig for å tro at forskjellen er så stor. Har du erfart det selv? Eller lest en objektiv og grundig test?

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Jeg mener da ikke dette er detaljer da det er stor forskjell på A og S.

8427094[/snapback]

Da er det Samsung du burde kritisere. Det er de som prøver å lure kundene.

 

Men jeg har vanskelig for å tro at forskjellen er så stor. Har du erfart det selv? Eller lest en objektiv og grundig test?

8429817[/snapback]

 

Ja, akkurat det lurer eg og på. Er det noen som har fått en skjerm med A-panel som er av dårlig kvalitet? Samsung må vel ha klart å rettet opp i problemene som ( tydeligvis) var med de første A-panelene nå vel...?

 

Og TL1000S..eg trur det er bedre om du bare svarer på det beachboy kritiserte.

ellers sklir det så fort ut..bedre med en PM :)

Han har jo et poeng mener nå eg

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og TL1000S..eg  trur det er bedre om du bare svarer på det beachboy kritiserte. 

ellers sklir det så fort ut..bedre med en PM :)

Han har jo et poeng mener nå eg

8430547[/snapback]

 

Dette er ikke så komplisert egentlig. :)

Les hva moderator Alastor svarer på 1.side i denne tråden.

Jeg har nå repetert dette (dvs. svart) på bl.a. Beachboys argumentasjon på at ett for noen ubehagelig faktum eksisterer.

Han har *utvilsomt* ett poeng.

Det er bare at dette har vært tatt opp flere ganger i andre tråder.

Han ("beachboy") vil trolig gjøre mer nytte i denne saken med å ta "problemet" med ubekreftet dato med de større(mest brukte) webshoper istedetfor å "krangle" med meg eller andre forums/tråddeltakere som ikke helt synes dette er noe å ta så på vei for.

Men ett forum er også fint å få ut litt steam på, samt få tilbakemelding på innlegg/meninger.

"Point taken". :)

Lenke til kommentar
Tror du missforstår beachboy litt. Etter det jeg kan forstå og leser så ser han ikke på dette som en lagerstatus men som en lokkedato, (som han sier) for å få kundene til å bestille der det ser ut som om de får den først.

På en annenside så gjøre jo alle slik. Kanskje det er en uting for noen, men ok for andre. Alle har sin oppfattelse og det skal de jo få ha for min del.

 

8428933[/snapback]

 

Nei, det var ikke mulig å misforstå "Beachboy".

Han mener det er "lokkedato" som presenteres ("ubekreftet leverinsgdato <dd-mm-aa>) og at webshopen bevisst bruker det.

Så er det noen av oss som synes det er å overreagere og har kommentert det.

Er det så vanskelig? :roll:

8429439[/snapback]

 

Nei da, missforstå meg rett. Det er ikke vanskelig å forstå, men det er jo ganske så tydelig at det er vanskelig å forstå at noen har en annen oppfattning og mening enn deg selv.

Hvis man går inn i en tråd og ikke har noe konstuktivt å komme med annet enn å krittisere det noen ser på som ett problem, ja da bør man kanskje la være?

Det bør da ikke være noen tvil om at slike nettsteder bevist setter like datoer, og ikke setter "ikke på lager, venter bekreftelse fra leverandør" el.l. Det er jo salgsfremmende er det ikke?

Så på en annen tråd om denne skjermen, hvor brukere forteller at de har avbestillt ett sted for så å bestille ett annet sted, nettopp på grunnlag av denne datoen.

Det tyder jo bare på at det beachboy sier stemmer med virkeligheten.

Men la oss gjøre som som beachboy foreslå. være enige om å være uenige :)

 

Ps. en liten kommentar til:

Han ("beachboy") vil trolig gjøre mer nytte i denne saken med å ta "problemet" med ubekreftet dato med de større(mest brukte) webshoper istedetfor å "krangle" med meg eller andre forums/tråddeltakere som ikke helt synes dette er noe å ta så på vei for.

Hva har man forum for hvis man ikke kan lufte ting?

Du mener med dette at alle som opplever ett problem med ett produkt eller butikk skal ta det med de i steden for å finne ut om det finnes flere likesinnede på ett forum? (og det kun for det du ikke er enig?)

Kjenner at jeg blir litt satt ut av slik argumentasjon.

 

Ellers skulle jeg også gjerne likt å vist forskjellen på S og A- panel

men får vel google litt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@tjada:

Jeg har ikke "nektet" noen her å ha en mening. Jeg har heller ikke noe imot at noen har en annen oppfatning av det jeg har om dette og hint.

Jeg, du og andre debatterer emnet i tråden.

Jeg har "sagt" (skrevet) hva jeg mener om dette med "ubekreftet" dato og luftet noen meninger om dette.

I forumet.

Tipset om å ta problemet opp med aktuell webshops som mistenkes å misbruke "Ubekreftet leveringsdato <dd-mm-aa>" for å lokke potensielle kjøpere er det ganske drøyt å påstå er argumentasjon om ikke lufte sin frustrasjon om temaet her.

Det er ett velment råd fra min side om hva som kanskje er noe å vurdere i tillegg til å poste frustrerte innlegg.

For jeg har ikke noe problem med å forstå at man blir frustrert over "Ubekreftet leveringsdato". Jeg blir det ikke lenger ihvertfall (men har vært irritert over "fenomenet" tidligere) :)

Lenke til kommentar
@tjada:

Jeg har ikke "nektet" noen her å ha en mening. Jeg har heller ikke noe imot at noen har en annen oppfatning av det jeg har om dette og hint.

Jeg, du og andre debatterer emnet i tråden.

Jeg har "sagt" (skrevet) hva jeg mener om dette med "ubekreftet" dato og luftet noen meninger om dette.

I forumet.

Tipset om å ta problemet opp med aktuell webshops som mistenkes å misbruke "Ubekreftet leveringsdato <dd-mm-aa>" for å lokke potensielle kjøpere er det ganske drøyt å påstå er argumentasjon om ikke lufte sin frustrasjon om temaet her.

Det er ett velment råd fra min side om hva som kanskje er noe å vurdere i tillegg til å poste frustrerte innlegg.

For jeg har ikke noe problem med å forstå at man blir frustrert over "Ubekreftet leveringsdato". Jeg blir det ikke lenger ihvertfall (men har vært irritert over "fenomenet" tidligere)  :)

8431755[/snapback]

 

hmm. ok hvsi du sier det. Men det er faktisk ganske lett å oppfate det ditt hen, så lenge du ikke svarer på de spørsmål beachboy stillte og heller valgte å fortsette på det personlige plan, hvor du sier han ikke forstår.

Da låser jo diskusjonen seg helt.

Ang postin på forum kontra ta det opp med butikk, så oppfattet jeg seg da feil. Beklager det. Det er en ting å lufte ting og en annen å starte en klagenemnd mot slike butikker. hehe. :) Jeg for min del har ingen interesse av å sette i gang med mailskriving, da bestiller jeg heller ett sted som jeg syntes forholder seg til gode regler. (man må jo legge penegene sine på det stede man mener gjøre en best jobb.)

 

Men du: det jeg sa om den andre tråden og at flere har avbestillt på det grunnlaget beachboy mener ikke er bra. Det beviser jo at dette er ett vesentlig problem ikke sant? :yes:

 

Må stikke nå jeg TL1000S. Ha en fin helg også håper jeg at jeg på ingen måte har støtet deg eller noen andre! (kan ikke sitte her når det er kald øl ikke langt unna. hehe)

Endret av tjada
Lenke til kommentar

Jeg tror mange av disse datoene settes bare for å unngå storm av telefoner og meldinger til kundeservice etter forventet leveringsdato. Hadde det ikke vært for at veldig mange ville sendt e-poster og ringt i hytt og pine etter forventet leveringsdato, så hadde det ikke vært noe poeng å skrive det på siden heller.

 

Disse blir vel satt etter når de forventer at varen skal være inne, f.eks bestiller de en vare fra leverandøren, så setter de opp en ca.-dato på nettsiden for når de sansynligvis har inne varen. I mange tilfeller stemmer også denne datoen, men hvis leverandøren er sen med å levere, eller det oppstår problemer, så blir denne selvsagt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg *tror* Netshop er flinkere til å bruke mer enn en alternativ leverandør.

Men det kan sikkert Netshop-brukeren her på forumet opplyse om.

De har forøvrig ett system som jevnlig oppdaterer din ordre med ny ordrebekreftelse på varer som har "Ubekreftet leveringsdato <dd-mm-yy>".

Jeg mener å huske at Mpx var den første webshop jeg opplevde hva "ubekreftet..." betydde og ble da litt irritert, før jeg leste meg opp på (i forumet) hva dette betyr.

Gjorde da som andre her.. Avbestilte og skaffet meg samme/tilsvarende produkt annetsteds.

Jeg tror ikke det er noe "salgstriks" å operere med helt urealistiske datoer (for varer som er i bestilling hos leverandør/produsent) for ettertraktede varer.

Sånn sett er jeg derfor ikke enig i konklusjonen til en av debattantene her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...