Gå til innhold

Da er trampolinesesongen i 07 i gang!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg og min søster har veldig lyst til å kjøpe trampoline... Argumenterer mot pappa med at vi akn bruke egne penger, kjøpe sikkerhetsnett osv. Men han nekter no matter what, han mener det er så stor fare for skader osv.

Hvis en venn skader seg hos oss er det han som får ansvaret, sier han.

Noen som har forslag til gode argumenter, som kan overbevise han om at trampoline er bra? :)

8441858[/snapback]

 

Si:

Hvis vi ikke får lov til å kjøpe trampoline så setter jeg deg på ett dårlig aldershjem når du blir gammal! :p

Det sier jeg :D

Jeg har hatt trampoline i Mange år nå ( med sikerhets nett) og har aldri blitt skada( bortsett fra å få vondt i ryggen første gang man hopper), så det er veldig trygt og veldig bra trening! lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg hoppet på trampoline for noen dager siden for første gang etter vinteren, og nå sliter jeg med vond rygg. :hm: Noen andre med samme problem? Så at du skrev det over her, Eivicious.

 

Noen tips ?

8454993[/snapback]

Jeg hadde det samme problemet når jeg skulle begynne å hoppe etter vinteren. Det ENESTE som hjelper, er å hoppe videre, det gikk seg til etter 2 dager med hopping.

Mitt tips: HOPP!

Endret av HenrikTheGuitar
Lenke til kommentar
Klarte å lande dobbel frontflip idag, klarte nesten å lande på dobbel sideflip!

8455633[/snapback]

FILM! ;)

 

Fikk forresten satt opp trampolina i dag jeg og. Merker at formen er litt rusten. men slik er det alltid når man ikke har hoppet hele vinteren. Skal komme tilbake med noen fler filmer når jeg har fått hoppet meg litt inn :p

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å lære meg backflip. Har aldri gjort det før og hver gang jeg liksom skal prøve å slenge meg bakover så får jeg den følelsen av neeei, knekker nakken. :hrm:

 

Jeg har ingen som kan hjelpe meg til å liksom "kaste" meg rundt. Brødrene mine er altfor små og svake, kompisene mine liker ikke trampoline og stefaren min er ikke noe trampomenneske. :nei:

 

Så, forslag til hvordan jeg kan lære meg det?

Lenke til kommentar
du kan jo ta backflipen litt off-axis(skeivt) i starten, da slipper du å knekke nakken :p

8470881[/snapback]

Det er veldig liten kjangs får å knekke nakken, det er større kjangse vis du tar forlengs.

chryzsh: Gjør som jeg gjorde, ta litt skeiv baklengs første gang du prøver, også prøver du ordentlig bakover.

Lenke til kommentar

vil tro det er lettere å knekke nakken på en backflip enn på en frontflip, ikke veit jeg.

har landet noen ganger på nakken og da har jeg fått ganske vondt i ryggen(og nakken såklart :p ), så liten sjanse for å knekke nakken er det ikke.

 

Edit: må vel nevne noen triks som jeg har klart jeg og da :p

backflip720, frontflip540, 1080, flatspin720, mistyflip540, backflip540(framover).

 

work in progress: dobbelfrontflip, dobbelmistyflip, dobbelsidelengs, dobbelbackflip(med en 180 midt i). alle disse har jeg prøvd.

Endret av JOECAMEL
Lenke til kommentar
Film når du øver på de dobbelsaltoene!

8474712[/snapback]

 

Hei.. Driver med trampoline jeg også.. Tøft å se at så mange driver med det;D

 

Jeg har prøvd en del på backflip, men klarer det ikke ;/

 

Ellers tar jeg misty, cork7, 900, frontflip, frontflip med skru, sideflip, sideflip 180 og noen flere.. Driver å øver inn d-spin..

 

/Jan tore

Lenke til kommentar

Til dere med vondt i ryggen... Når du begynner å hoppe igjen etter vinteren så er det vanlig å få vondt i ryggen, fordi ryggen din er litt "utrent" mest sannsynlig. Det som hjelper er å hoppe til du får vondt, og vent til det går over. Ikke hopp imens du har vondt, ettersom det er en overbelastning for ryggen din og ryggmusklene dine må bli vant til det før du hopper heftig.. Hopper du for mye når du ikke har ryggmuskler som klarer å støtte opp kroppen din godt nok når du hopper, kan du risikere å få varige ryggskader... Ifølge legen min iallefall. Vil tro det er troverdig, og er vel ganske logisk også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...