Gå til innhold

Da er trampolinesesongen i 07 i gang!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har et spørsmål: hva heter sånn duk til drampolinen som er litt mykere enn sånt vanlig  hardt stoff? ( det harde stoffet er sånn man kan veldig lett få brannsår av...)

 

er det  permatron?

8409936[/snapback]

Tror det er permatron ja, dersom du tenker på stoff som er på vanlige runde trampoliner med svart duk.

8413719[/snapback]

 

Er permaton det harde stoffet? det som føles som hard plast? eller er det det som er mykere?

Lenke til kommentar
The page cannot be displayed.... :dontgetit:

8415401[/snapback]

Oobs, en liten skrivefeil i linken der ja :blush:

Nå er det i orden ;)

 

Ah, nå er det ikke lenge til trampolina skal settes opp her i gården og! Gleder meg!

 

Fant et par filmer fra i fjor:

Film av meg og en kamerat (Jeg i gult)

Meg som trikser litt

Jeg som prøver dobbel framlengs

 

De to siste er filmet med en mobil, så de er ikke i så god kvalitet som den første. Men det går fint ann å se på dem ;)

 

I år har jeg tenkt til å klare både dobbel framlengs og dobbel baklengs. Er alltid gøy å prøve noe nytt :love:

8414051[/snapback]

Endret av Christian_
Lenke til kommentar
Hva er beste måten å lære seg backflip på??

8430484[/snapback]

 

det er vel å ha to mennesker som står og hjelper deg med rotasjonen, at du kaster deg bakover mens de snurrer deg rund, eller no, kan ikke backflip selv men det ser gøy ut...

 

Eller å øve seg fra ett stupebrett ut i vann,(selføgelig)

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny trampoline, er det noen som har noen forslag til noen fine trampoliner?

Leter etter en trampoline med mykt stoff som nevt tideligere i denne tråden.

Tenker litt på denne

 

noen som vet om de firkantede trampolinene er bedre enn de runde, evt hvor kan jeg få tak i det?

en sånn en?: img_1477544317_0.jpg

 

den kan du få tak i her

 

men de er mye dyrere da

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
57 731,- :ohmy:
Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Skal prøve å lære meg backflip!

 

Men trampolina mi knirker noe så #### mye. Det er fryktelig irriterende. Jeg tror at det kommer av at skjøtene på selve trampolina ( det som går rundt og det som står i bakken) gnisser mot hverandre og knirker skikkelig.

 

Hva kan jeg gjøre med det? Skal jeg olje, elns :hmm:

Endret av chryzsh
Lenke til kommentar
Skal prøve å lære meg backflip!

 

Men trampolina mi knirker noe så #### mye. Det er fryktelig irriterende. Jeg tror at det kommer av at skjøtene på selve trampolina ( det som går rundt og det som står i bakken) gnisser mot hverandre og knirker skikkelig.

 

Hva kan jeg gjøre med det? Skal jeg olje, elns :hmm:

8438567[/snapback]

De fleste billigtrampoliner knirker no matter what, er du veldig ivrig på trampo anbefaler jeg at du kjøper deg en trampoline fra jumpking.no - kvalitet på sitt beste :)

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg og min søster har veldig lyst til å kjøpe trampoline... Argumenterer mot pappa med at vi akn bruke egne penger, kjøpe sikkerhetsnett osv. Men han nekter no matter what, han mener det er så stor fare for skader osv.

Hvis en venn skader seg hos oss er det han som får ansvaret, sier han.

Noen som har forslag til gode argumenter, som kan overbevise han om at trampoline er bra? :)

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg og min søster har veldig lyst til å kjøpe trampoline... Argumenterer mot pappa med at vi akn bruke egne penger, kjøpe sikkerhetsnett osv. Men han nekter no matter what, han mener det er så stor fare for skader osv.

Hvis en venn skader seg hos oss er det han som får ansvaret, sier han.

Noen som har forslag til gode argumenter, som kan overbevise han om at trampoline er bra? :)

8441858[/snapback]

Argumentet som alltid funker:

5 minutter med hopping på trampoline tilsvarer 15 minutter jogging.

Du får økt koordinasjonsevne.

Beinmassen styrkes.

...og ikke minst VELDIG sosialt, dersom du har venner som også er ivrig til trampoline.

 

Quote fra Jumpking.no:

Aktiviser barn og voksne med en rund trampoline fra Jumpking. Utvikler styrke, utholdenhet og koordinasjon. Et utrolig populært leke og treningsapparat for barn og voksne i alle aldre. Ingen er for unge, gamle, tunge eller for lette til å hoppe på en trampoline. Jumpking har trampoliner i forskjellige størrelser til alle formål. Både innen og utendørs.

 

Selv har jeg hoppa en del trampoline, og har aldri skadet meg.

At trampoline er utrygt er no piss. De fleste som brekker ting er fordi de har venner på besøk, er en 3-4-5 som hopper, en får ukontrollert sprett, og fyker av trampolina. Bare vær forsiktig når dere hopper 2 eller flere, så skal det nok gå bra. Håper du får kjøpt deg trampoline! (Jumpking.no lager forresten utrolig bra trampoliner, jeg har den, har hatt den i 3 år og spretten er like god, har en venn som har hatt den i 7 år, den virker ikke brukt engang.)

 

:w00t:

 

Edit: Dersom dere er redd for å få ansvaret for at andre brekker noe på deres trampoline, sett opp et lite skilt der det står "hopping på eget ansvar" som er tydelig. Det er det de fks gjør i skisenter osv, "Kjøring utenfor løypene gjøres på eget ansvar." -Dersom dere henger opp et tydelig skilt som dette, så skal ikke det heller være et problem :)

Endret av zeeq
Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg og min søster har veldig lyst til å kjøpe trampoline... Argumenterer mot pappa med at vi akn bruke egne penger, kjøpe sikkerhetsnett osv. Men han nekter no matter what, han mener det er så stor fare for skader osv.

Hvis en venn skader seg hos oss er det han som får ansvaret, sier han.

Noen som har forslag til gode argumenter, som kan overbevise han om at trampoline er bra? :)

8441858[/snapback]

Om det er sikkerheten han mener er problemet så kan du jo bare fortelle han at han kan selge bilen sin. Er mye farligere å kjøre bil enn å hoppe på trampoline :p Og når du i tillegg skal ha sikkerhetsnett må man nesten jobbe for å klare å skade seg :p

 

Trampolinehopping er sinnsykt bra trening. Jeg merker faktisk at formen stiger utover sommeren når jeg hopper. Og det er ikke bare formen som stiger. Men man får myye bedre kropskontroll, noe som er en veldig stor fordel senere ;)

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...