Gå til innhold

Ta fra hele gjengen oppholdstillatelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er litt enig, folk skulle hatt en sjanse før de ble kasta ut og sendt tilbake (uansett om det var lov eller ikke med menneskerettighetene). USA gjør jo så mye rart så da burde vi og få lov til å gjøre litt rare ting, men er jo også litt dumt at vi sender problemene våre til land med en haug problemer allerede...

 

Kanskje løsningene er å ta inn færre folk, og være obs på folk som ikke kan fungere skikkelig, samt få en bedre integrering så vi slipper ghettosamfunnet vi har nå

Lenke til kommentar

Ja, hva tror dere straffereaksjonen blir mot disse?

 

Et par av dem får nok betinget fengsel, så blir det kanskje bøter på resten. :no: Uansett vil de ikke oppfatte dette som reell straff.

 

*sukk* skulle ønske det var skinheads som hadde gjort dette, da hadde de fått fengsel så det holdt!

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Helt enig! Vi har ikke bruk for slike innvandrere i Norge, vi har nok av etniske norske idioter.

 

Jeg mener at innvandrere som ikke klarer å respekere de lovene og reglene vi har her kan pelle seg hjem. Jeg velger å sitere Tuppen og Lillemor: "Du fåkke leke mer i våres gård."

 

Så spørs det da, om disse gutta er for utlendinger å regne. Er de førstegenerasjons innvandrere? Har de norsk statsborgerskap, kan vi i såfall frata dem statsborgerskapet?

 

Vi burde ha muligheten til å gi statsborgerskap med klausuler. F.eks: hvis personen det gjelder er involvert i kriminalitet i.la de første 15 årene i Norge så er det rett hjem. Spørsmålet er: når er du norsk? Jeg synes ikke at det er så veldig lett å svare på det. Personlig så synes jeg at mange andregenerasjons innvandrere ikke er nordmenn, mens mange også er det. Ta f.eks andregenerasjons innvandrere som setter Koranen over norsk lov, de har ingenting her å gjøre, mens andre som faktisk fatter at de ikke kan leve etter de reglene som måtte gjelde i deres foreldres hjemland kan godt få lov til å bli.

 

Lurer på om folk faktisk forstår noe av det jeg har skrevet nå eller om det ble bare rot.

Lenke til kommentar

Kadra kritiserer koranens kvinnesyn. En gjeng muslimer gir henne juling mens noen av dem siterer vers fra koranen.

 

Nå venter jeg bare på de som skal unnskylde Islam og si at dette er ikke religionens feil, men enkeltpersoners handlinger...... eller har de tatt til fornuft?

Lenke til kommentar
Men hva ville dere sagt hvis det er en eller flere nordmenn som har vært med på dette?

8372887[/snapback]

 

Hva er nordmenn?

 

Nordmenn straffes etter norsk lov. Utlendinger kan vi sende tilbake til det landet de kom fra siden vi ikke har behov for å importere kriminelle elementer.

8372895[/snapback]

 

Etnisk norske mente jeg, var ikke klar nok her, beklager.

Lenke til kommentar
Men hva ville dere sagt hvis det er en eller flere nordmenn som har vært med på dette?

8372887[/snapback]

Samme sak. Eneste forskjellen er at en innvandrer kan fratas oppholdstillatelse, som imho sparer staten penger, fjerner problemet, og statuerer et eksempel. En nordmann hadde måtte ta til takke med fengselsstraff da vi ikke har en egen øy vi kan sende straffedømte til lengre :/

Lenke til kommentar
Men hva ville dere sagt hvis det er en eller flere nordmenn som har vært med på dette?

8372887[/snapback]

 

Hva er nordmenn?

 

Nordmenn straffes etter norsk lov. Utlendinger kan vi sende tilbake til det landet de kom fra siden vi ikke har behov for å importere kriminelle elementer.

8372895[/snapback]

 

Etnisk norske mente jeg, var ikke klar nok her, beklager.

8372907[/snapback]

 

 

Etniske norske som bedriver slike angrep burde bli satt i fengsel - lenge! Det er alt for lave straffer for blind vold i dette landet, her er det en GJENG som har angrepet og banket opp et medlem av vårt siviliserte samfunn, slike voldelige elementer burde bli ryddet bort fra gatene og satt i fengsel.

 

At det norske rettsystemet og straffesystemet er for silkebløtt er en annen diskusjon, men at slike folk fortjener straff, uansett hvilken nasjonalitet de tilhører burde vel være hevet over enhver tvil.

Lenke til kommentar
Er ikke uten videre enig i at de bør sendes rett ut fra landet. Først bør de sone straff for dette og så bør de bli sendt på ræva ut av landet for godt.

8372917[/snapback]

 

 

Hvorfor skal vi kaste bort penger på å la de bo på norsk "hotellfengsel"? Det er billigere for den norske stat å sende de ut av landet.

Lenke til kommentar

Jeg mener at når noen gjør en straffbar handling som dette her, skal man straffes hardt og likt, uten tanke på etnisk opprinnelse. (Ergo ikke kaste de ut av landet, men la de lide for det de har gjort, som etniske nordmenn måtte gjort. Selvsagt er straffene i norge for lave, men det er en annen diskusjon)

Lenke til kommentar
Er ikke uten videre enig i at de bør sendes rett ut fra landet. Først bør de sone straff for dette og så bør de bli sendt på ræva ut av landet for godt.

8372917[/snapback]

 

 

Hvorfor skal vi kaste bort penger på å la de bo på norsk "hotellfengsel"? Det er billigere for den norske stat å sende de ut av landet.

8372925[/snapback]

Fordi jeg mener ikke at det er riktig å bare sende noen bort fordi de har gjort noe galt. Man har ingen garantier for at de blir straffet for lovbruddet sitt da. Greit nok, det koster penger, men nå er det nå engang slik at vi har et samfunn som forplikter å straffe lovbrytere.

Synes heller ikke det er riktig dersom jeg feks. i ytterste fall drar til et annet land, får oppholdstillatelse der, tar livet av noen og så bare blir utvist som straff...

 

Edit: Ellers synes jeg Bouvetøya er et flott alternativ! :thumbup:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Er ikke uten videre enig i at de bør sendes rett ut fra landet. Først bør de sone straff for dette og så bør de bli sendt på ræva ut av landet for godt.

8372917[/snapback]

 

 

Hvorfor skal vi kaste bort penger på å la de bo på norsk "hotellfengsel"? Det er billigere for den norske stat å sende de ut av landet.

8372925[/snapback]

Fordi jeg mener ikke at det er riktig å bare sende noen bort fordi de har gjort noe galt. Man har ingen garantier for at de blir straffet for lovbruddet sitt da. Greit nok, det koster penger, men nå er det nå engang slik at vi har et samfunn som forplikter å straffe lovbrytere.

Synes heller ikke det er riktig dersom jeg feks. i ytterste fall drar til et annet land, får oppholdstillatelse der, tar livet av noen og så bare blir utvist som straff...

 

Edit: Ellers synes jeg Bouvetøya er et flott alternativ! :thumbup:

8372965[/snapback]

 

 

Egentlig burde vi gjeninnføre straffearbeid. På den måten kunne de kriminelle hjelpe til å betale for sitt eget fengselsopphold og drive kostnadene nedover.

 

Vel, det er sant at det ikke er noen straff i seg selv så soning for så utsendelse er nok også en god idé. Jeg er rimelig sikker på at USA deporterer folk som ikke klarer å oppføre seg. De nekter deg jo faktisk innreise hvis du har noe på rullebladet. Dette burde vi også benytte oss av. Hvis noen kommer hit uten papirer og så er det bare å sende dem dit de kom ifra.

 

Edit: Ryddet opp i litt tull.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...