Gå til innhold

Hva er din største spill skuffelse?


Anbefalte innlegg

Alle har vel en eller annen gang ikke vært helt fornøyd med et spill de trodde skulle være bedre.

Jeg har hatt et spill jeg husker at jeg gledet meg skikkelig til. jeg hadde store forventninger til det, men ble lei etter en uke og spillet i helhet skuffet meg.

dette spillet var driv3r (driver 3).

 

Det var blant annet den elendige skytingen som avgjorde skuffelsen.

Også innholdet i spillet var ganske dårlig...

 

Har du et spill som du har blitt skikkelig skuffa over?

 

Gi begrunnelse for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt i år har Stalker vært en stor skuffelse. Vi fikk på forhånd vite om 7-8 faksjoner, og at man kunne bli en del av dem alle. Spillet skulle også være fritt, og ha massevis av tilfeldige hendelser, uscriptet AI, etc. Spillet er alt for 'straight forward'. Alt for mye har blitt kuttet bort. Jeg tror jeg ville likt Stalker mye bedre med massevis av halvferdige saker i, fremfor det det er nå. For Stalker sånn som det er nå, er slettes ikke slik det i utgangspunktet skulle bli.

Lenke til kommentar

The Matrix Online er vel min største siden det er det spillet som kunne blitt historisk, tidenes beste spill. Selveste Matrix konseptet bygger jo på den ultimate spillopplevelsen med at "Alt er Mulig".

Men utviklerne kjørte spillet rett i grøfta, nå sitter 4 utviklere og holder spillet i live :(

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Så langt i år har Stalker vært en stor skuffelse. Vi fikk på forhånd vite om 7-8 faksjoner, og at man kunne bli en del av dem alle. Spillet skulle også være fritt, og ha massevis av tilfeldige hendelser, uscriptet AI, etc. Spillet er alt for 'straight forward'. Alt for mye har blitt kuttet bort. Jeg tror jeg ville likt Stalker mye bedre med massevis av halvferdige saker i, fremfor det det er nå. For Stalker sånn som det er nå, er slettes ikke slik det i utgangspunktet skulle bli.

8372057[/snapback]

 

 

stalker virker for meg som et utdatert og gammelt spill...kanskje et spill laget for 2 år siden..konseptet er kult men...

jeg vet de brukte lang tid på dette spillet og hadde det kommet ut i 2005, vill det blitt et mye bedre spill tror jeg..

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Dungeons & Dragons online var min største skuffelse

 

Spillet i seg selv var uoversiktelig og kaotisk, noe man kanskje ville vent seg til etterhvert, men produsentene viste tydlighvis ikke at første intrykk er viktig, når jeg starta spillet måtte jeg ha en gruppe for å gjøre et enkelt oppdrag hvis jeg husker riktig eller hvertfall litt for ofte, skjønner det i grunn siden det bygger på pen and paper som er det originale, men D&D har ikke noe i et mmo å gjøre, det er kulere på papiret.

Lenke til kommentar

Må nesten bli Morrowind, på papiret virket det ut som tidenes RPG spill; gå hvor du vil, gjør hva du vil og plukk opp hva som helst. Men så etter rundt 10-15 timer skjønte jeg att spillet gikk ut på å gå til A så til B videre til C og tilbake til A/B og underveis enten drepe noen, hente noe eller følge en kar ett sted (stort sett en person som er hundre ganger kraftigere enn deg selv, men som insisterer på å lukte på alle rosene underveis.)

Å utforske var heller ingen glede, ettersom alle funn i hverden blir beregnet utifra levelen din betyr det att en bare finner kjedelige ting uansett, eneste unntaket var da jeg fikk ett våpen av en kar, fordi jeg hadde funnet en gammel tapt mine. Problemet her var jo att jeg var 15 levels unna å kunne bruke det og det kostet så mye att det umulig kunne selges uten tap.

 

Gleden min i spillet ble da å samle på bøker og magiske våpen, for dereter å pynte kåken min.

 

Ble rett og slett kjedelig, synd egentlig.

Lenke til kommentar

Stalker og Test Drive Unlimited. Stalker rett og slett fordi jeg ikke klarte å overleve det første oppdraget go siden verken grafikk eller gameplay levde opp til forventningene la jeg det på hylla. TDU har jeg ikke fått spilt enda pga. det ikke har kommet noen patch som gjør det spillbart enda, og inntrykket jeg hadde av betaen var heller labert.

Derfor ligger disse 2 på hylla.

Lenke til kommentar
Må nesten bli Morrowind, på papiret virket det ut som tidenes RPG spill; gå hvor du vil, gjør hva du vil og plukk opp hva som helst. Men så etter rundt 10-15 timer skjønte jeg att spillet gikk ut på å gå til A så til B videre til C og tilbake til A/B og underveis enten drepe noen, hente noe eller følge en kar ett sted (stort sett en person som er hundre ganger kraftigere enn deg selv, men som insisterer på å lukte på alle rosene underveis.)

Å utforske var heller ingen glede, ettersom alle funn i hverden blir beregnet utifra levelen din betyr det att en bare finner kjedelige ting uansett, eneste unntaket var da jeg fikk ett våpen av en kar, fordi jeg hadde funnet en gammel tapt mine. Problemet her var jo att jeg var 15 levels unna å kunne bruke det og det kostet så mye att det umulig kunne selges uten tap.

 

Gleden min i spillet ble da å samle på bøker og magiske våpen, for dereter å pynte kåken min.

 

Ble rett og slett kjedelig, synd egentlig.

8372384[/snapback]

 

OT: hehe, dette er hva jeg gjorde også, men jeg lagde egen slott plass i editoren for å få stort nok sted å samle alt jeg fikk.

Lenke til kommentar

NWN2 var en stor skuffelse for meg....jeg var forbredt på den skulle være dårligere enn den BioWare lagte, men at den skulle være SÅ dårlig hadde jeg ikke trodd.

 

Gothic3 er også en skuffelse. Så masse bugs og drit, jeg kan ikke spille den, og har ikke spilt siden lansering....den sitter der og samler støv i boden....uff.

Lenke til kommentar

Age of Empires 3 og settlers 5 er en av de største skuffelsene på strategisiden.

Age of Empires 3 var stor skuffelse fra de tidligere age of empires spilla, jeg hadde gleda meg så lenge også dukker det opp ett spill som passer bedre i pappirkurva enn noe annet.

 

Settlers 5, huff tragisk...

Lenke til kommentar

Neverwinter Nights var for meg en ganske stor skuffelse... jeg lengtet tilbake til de gamle glansdager da Bioware laget Baldurs Gate 2, og jeg forventet meg noe av det samme. Men spillet ble alt for kort, ble alt for enkelt, og du kunne bare ha med deg EN person ekstra, og han/hun fikk du ikke styre en gang. Historien var bra, men den var også alt for kort, og med alt for lite plot twists og alt for lite muligheter i karakterutvikling. Heldigvis kom NWN2 og gjorde opp for mange av disse feilene. Selvsagt så er NWN2 så bøgga at det cræsjer titt og ofte så det blir ikke spilt så mye :(

Lenke til kommentar

Hmm, skjønner ikke hva folk har imot Stalker. Jeg storkoser meg med det for tiden, men så leste jeg heldigvis ingen reviews eller kommentarer om spillet på forhånd, så jeg ble positivt overrasket. :D

 

Anyways, har ikke blitt spesiellt skuffet over noen spill i det siste, men den absolutt største gigantskuffelsen for min del, er uten tvil Deus Ex: Invisible War.

At et slikt makkverk kan være oppfølgeren til tidenes mest geniale spill, er forbi min forståelse, bortsett fra at de er ute etter å tjene mest mulig penger, med minst mulig anstrengelse!

Lenke til kommentar
Hmm, skjønner ikke hva folk har imot Stalker. Jeg storkoser meg med det for tiden, men så leste jeg heldigvis ingen reviews eller kommentarer om spillet på forhånd, så jeg ble positivt overrasket. :D

 

Anyways, har ikke blitt spesiellt skuffet over noen spill i det siste, men den absolutt største gigantskuffelsen for min del, er uten tvil Deus Ex: Invisible War.

At et slikt makkverk kan være oppfølgeren til tidenes mest geniale spill, er forbi min forståelse, bortsett fra at de er ute etter å tjene mest mulig penger, med minst mulig anstrengelse!

8372807[/snapback]

 

Jeg spiller det også. Synes det er fint. Likevel levde det ikke opp til forventningene mine. Derfor: Årets hittil største skuffelse. Ikke generelt, men bare dette gjeldende året.

Lenke til kommentar

Dragon Quest: The Journey of the Cursed King.

Først av alt hadde spillet fått sinnsykt bra kritikk overalt. topkarakter av alt som var av folk og fe. I tillegg er jeg en Square Enix fan så dette måtte jo bli bra tenkte jeg.

 

Karakterene var litt for teite i etter min mening og at humoren var så sinnsykt dårlig hjalp heller ikke. Ble faktisk irritert over den utrolig teite "cor blimey" kommentaren til han feite. Forstår ikke at de synes det var morsomt i utgangspunktet.

 

Historien var pretty much crap. Ble ikke engasjert i det heletatt. Og hver gang man drepte "Mr.Badguy" så fant man ut at det egentlig var en som var enda slemmere og badere en han du nettopp hadde drept. Tenkte som så at jeg skulle spille meg gjennom likevel. Kanskje spillet hadde en kul vri mot slutten. Så endelig kom jeg til han jeg trodde var den endelige sistebossen. Drepte han for og så finne ut at selve slottet var en boss det også. *riste på hodet* drepte slottet. Finner ut at bossen ikke var dau likevel. Og nå blir man sendt ut på et quest for og finne 7 items så man kan sloss mot han 1 gang til. Da gadd jeg ikke mer.

 

I tillegg hadde hovedpersonen et forhold til hesten til kongen. Ja tro det eller ei pokker til et drittspill.

Endret av tjommi
Lenke til kommentar

Oblivion. Husker jeg så bilder og filmer over hvor fantastisk grafikken skulle bli, hvor fantastisk dette "NPC-er med egne rutiner og oppgaver"-systemet og hele pakka. Spillet var bra gøy i en 14-15 timer, men etterhvert ble det veldig kjedelig. Dette NPC-systemet var ikke i det heletatt slik jeg hadde sett fra tidligere interviews og grafikken var ikke like god som på bildene/videoene jeg så i det heletatt. :(

Lenke til kommentar
Oblivion. Husker jeg så bilder og filmer over hvor fantastisk grafikken skulle bli, hvor fantastisk dette "NPC-er med egne rutiner og oppgaver"-systemet og hele pakka. Spillet var bra gøy i en 14-15 timer, men etterhvert ble det veldig kjedelig. Dette NPC-systemet var ikke i det heletatt slik jeg hadde sett fra tidligere interviews og grafikken var ikke like god som på bildene/videoene jeg så i det heletatt. :(

8380351[/snapback]

Grafikken var jo opp til forventningene, og NPCene ble jeg egentlig ganske imponert over, men når det gjaldt gameplayen og oppdragene og levelsystemet, der ble jeg litt skuffa, men jeg spelte faktisk hele 60 timer i spillet da :)

Lenke til kommentar

Oblivion skuffet ganske mye. Gledet meg sykt, skulle bli det perfekte spillet. Det var gøy en stund, men så ble jeg veldig lei. Hater levelup og levelscaling systemet i spillet.

Grafikken imponerte meg da, bare det å gå å utforske var konge.

 

og grafikken var ikke like god som på bildene/videoene jeg så i det heletatt. :(

8380351[/snapback]

Kan du komme med noen eksempler?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...