Gå til innhold

Prøv det nye bruktmarkedet vårt!


SiR0

Anbefalte innlegg

Vi er snart klare til å rulle ut en ny versjon av bruktmarkedet. Men først vil vi gjerne få tilbakemeldinger og se om vi må gjøre noen siste endringer før vi lanserer.

 

Går det greit å finne frem i bruktmarkedet? Savner du noen funksjoner? Støter du på noen tekniske feil?

 

Her er betaen:

http://www.hardware.no/bruktmarked/

 

 

Hva er nytt?

 

- Ny design

 

- Krav til telefonregistrering via SMS, for å minske spam

 

- Lagre favoritt-annonser

 

- Se sist besøkte annonser

 

- Hente ut produktspecs med bilder fra prisguiden

 

- Flere bilder i en annonse

 

- Oversikt over kjøp og salg, og transaksjon av produkter

 

- Bosted fylles automatisk ut fra postnummer

 

- Lettere navigering mellom produktsider

 

- Bedre sorteringsmuligheter, blant annet på fylke, kjøpes/selges og pris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er snart klare til å rulle ut en ny versjon av bruktmarkedet. Men først vil vi gjerne få tilbakemeldinger og se om vi må gjøre noen siste endringer før vi lanserer.

 

Går det greit å finne frem i bruktmarkedet? Savner du noen funksjoner? Støter du på noen tekniske feil?

 

Feil: Brukte 'back' i web-leseren fra en kategori, det funka ikke.

 

Jeg vil gjerne ha relevant kategorisering/søk under hver hovedkategori. Nå så jeg ikke hva som er under Foto (siden kategorien ikke er aktiv), men det bør være relevante begreper for hovedkategorien. Er du inne på "digitale kompaktkamera", bør det være brikkestørrelse, objektiv, antall megapiksel, raw format, manuelle kontroller etc etc. Mulig fylke er etterspurt, men er irrelevant for meg.

 

Håkon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brukernavnet fra forum vil aldri vises i Bruktmarkedet. Brukernavnet (eller epost) vil bare bli brukt til å autentisere deg i det du logger inn, og bruktmarkedet vil kun huske på en ticket/sesjonsid etter innlogging. Dersom du ønsker det står du selvfølgelig fritt til knytte dette opp mot forumbrukeren din selv ved å f.eks be kjøpere kontakte deg via en PM i salgsbeskrivelsen.

Lenke til kommentar

og ja ville også hatt at dere får gjort at det ikke blir mellom rom vis man skriver sån her

 

alså vis jeg skriver dette:

 

PC til salgs

 

Specs:

 

AMD X2 8000+

 

6GB minne

 

1TB SSD

så burde ikke dette bli

 

PC til salgs

 

Specs:

AMD X2 8000+

6GB minne

1TB SSD

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Jeg synes det viktigste er at dere fikser det med priser. "kom med bud" er ikke en pris, det er rot.

 

Synes forøvrig det er MYE bedre enn det var, og har foreløpig ikke noe å klage på. La ut en annonse også, og det gikk smertefritt! Litt bedre oppdeling av kategorier er forøvrig ønskelig. Dere får starte en poll eller noe og spørre hvilke kategorier folk ønsker å ha :) F.eks fordelt over noen uker og fordelt utover de respektive sidene :)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg er stor imponert over forbedringene!

Godt å vite at tek/hardware.no lyter til sine brukere og virkelig implementerer alle de ideer som kommer fra community!

 

Bare en tips når det gjelder sikkerhet, på Origo.no er det mulig å bekrefte sitt virkelig navn gjennom tlf+telefonkatalogen for å så stå frem med sitt virkelig navn. Er frivillig men jeg tror vil fort bli populært blant store/seriøse selgere.

Lenke til kommentar

Når det gjelder "mer om selgeren". Blir gamle tilbakemeldinger/krangler tatt med i den nye basen eller starter alle "rent" ?

 

Forøvrig 1: Skal fortsatt de mer grådige selgerne få lov til å spamme med QXL reklame på bruktmarkedet ?

 

Forøvrig 2: Jeg ble svindlet her på bruktmarkedet i nov 2007, vedkommende ble dømt for dette mai 08. Ønsker dere å navnene på disse slik at man kan advare andre at kronisk kriminelle personer herjer på bruktmarkedet i perioder ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å legge inn en annonse nettopp, men det gikk ikke helt slik jeg hadde håpet på..

Velger "Til Salgs", men etter å ha valgt kategori så står den på "Ønskes kjøpt" igjen.

Skriver teksten og er så dum å trykke på kategori, vips så er all teksten borte.. Noe er ikke som det skulle vært.. :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes fremdeles den største mangelen med hele bruktmarkedet, er at de fjernet

"siste annonser" fra forsiden på hw.no, etter designskifte.

Veldig ofte sitter en og leser hw.no , og har igrunn ikke tenkt å handle noe brukt.. men når noe interesangt dukket opp

på "siste annonser" listen trykket jeg ofte innom.

 

Følte og at en fikk mye bedre respons på annonser før, spesielt om en

la ut annonsene på litt strategiske tidspunkt, f.eks. 08.00 mandags morgen når

alle sitter og sjekker mailen , leser litt nyheter osv, før de drar igang på nok

en lang arbeidsuke :)

 

Bare til ettertanke... akkurat som siste diskusjoner i forum og siste saker,

trenger bare en liten tekstliste på siste 15 items.. hadde vært utrolig kjekt.

Sikkert flere som er enige.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar
Jeg prøvde å legge inn en annonse nettopp, men det gikk ikke helt slik jeg hadde håpet på..

Velger "Til Salgs", men etter å ha valgt kategori så står den på "Ønskes kjøpt" igjen.

Skriver teksten og er så dum å trykke på kategori, vips så er all teksten borte.. Noe er ikke som det skulle vært.. :-)

For meg ser det ut som dette er et problem i Firefox, I IE klarer får jeg isteden opp en javascript feil hver gang jeg trykker på en input på siden. ("line 58, Error: object doesn't support this object or method")

 

I visual studio 2008 får jeg da følgende linje:

displayCategories = dojo.query('div.mainMenu ul.categories')[0];

Lenke til kommentar

Som så mange andre påpeker, er det for dårlig med kun 3 sorteringsmuligheter, la dere inspirere av deres egen prisguide, den er et veldig godt prakteksempel på gode sorteringsmuligheter.

 

Hvis bruktmarkedet får skikkelige (og nok) kategorier i tillegg til sorteringsmuligheter på høyde med prisguiden vil jeg si den kan konkurere mot andre norske bruktmarked, frem til nå har eneste trekkplasteret for meg vært at tjenesten er gratis.

 

Jeg er også enig i at pris kun skal kunne inneholde en tallverdi.

 

Tips: Mulighet til å fåreslå en ny kategori når man legger inn en bruktgjenstad, og ikke finner passende kategori.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...