Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

hvordan bli kvitt edderkopper


Anbefalte innlegg

jeg er plaget av en del edderkopper der jeg bor, fjerner ca 1-2 om dagen.

jeg HATER edderkopper, ikke det at jeg er redd de eller noe slikt, men jeg liker dem virkelig ikke.

 

noen som har forslag til å fjerne dem for godt?

evt noe man kan kjøpe for at de og helst andre innsekter skal holde seg unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er plaget av en del edderkopper der jeg bor, fjerner ca 1-2 om dagen.

 

 

Disse er nytteinsekter som fjerner andre insekter, fluer osv.

8365928[/snapback]

 

 

stemmer, men deg gjør best nytte ute, og ikke under sengen min/bak skapet/på gardinene/i hjørnene(kanskje litt der da)...

 

men ingen forslag til å fjerne?

 

for alle som lurer, jeg gir dem en human død hvis jeg dreper dem, evt så slipper jeg dem ut i det fri

Lenke til kommentar

Sjekket litt på nettet. Og visstnok er eneste måte å få dem bort på å fjerne deres kilde for næring. Visstnok vil edderkopper bare etablere seg innendørs dersom de finner nok næring innendørs. Og dersom denne næringen finnes så vil de fortsette å komme samme hvor mye du dreper dem.

Hva næring er for en edderkopp varierer vel fra art til art.

Lenke til kommentar
Sjekket litt på nettet. Og visstnok er eneste måte å få dem bort på å fjerne deres kilde for næring. Visstnok vil edderkopper bare etablere seg innendørs dersom de finner nok næring innendørs. Og dersom denne næringen finnes så vil de fortsette å komme samme hvor mye du dreper dem.

Hva næring er for en edderkopp varierer vel fra art til art.

8366298[/snapback]

 

 

det har jeg også lurt litt på, hvor de får næring fra...

 

jeg har ALDRI mat jeg ikke sitter å spiser utenfor kjøleskapet(ja, jeg putter også spagethi og lignende inn der(stort kjøleskap, lite mat, så det er greit å ha alt på ett sted))

alle pante-flasker og lignende har korken skrudd igjen, og fluer kan jeg ikke huske å ha sett der på leeeenge, men fortsatt kommer de inn...

 

forslag til hva de kan ta inn næring fra?

 

Vice: skal se om jeg får tak i noe slikt...

jeg har prøvd med slik lukt-sak inne i en boks, men det er ingen forskjell...

har tom prøvd å ta den HEEELT inntil en edderkopp, uten at den har løpt

Endret av aklla
Lenke til kommentar
forslag til hva de kan ta inn næring fra?

8366332[/snapback]

De spiser småfluer og andre insekter som forviller seg inn i huset selvsagt.

 

Vice: skal se om jeg får tak i noe slikt...

jeg har prøvd med slik lukt-sak inne i en boks, men det er ingen forskjell...

har tom prøvd å ta den HEEELT inntil en edderkopp, uten at den har løpt

Sånne bokser er som regel til for å trekke til seg maur. De innholder gift som mauren spiser av og så drar den med seg giften inn i maurtua.

Hva spray gjelder så er det ofte helt forskjellige typer spray til forskjellige insekter. Maurspray vll feks. ikke virke mot edderkopper dersom det ikke står tydelig angitt på boksen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Sånne bokser er som regel til for å trekke til seg maur. De innholder gift som mauren spiser av og så drar den med seg giften inn i maurtua.

Hva spray gjelder så er det ofte helt forskjellige typer spray til forskjellige insekter. Maurspray vll feks. ikke virke mot edderkopper dersom det ikke står tydelig angitt på boksen.

 

8366357[/snapback]

 

det står "mot innsekter"

og det er ikke for maur nei...

det er en slik lukt-sak, som skal jage bort alle innsekter, og ikke noe de skal spise(tror ikke maur kommer seg inn i boksen heller)

men samme det, den funker ikke slik den er ment til å funke...

Lenke til kommentar

skal vi gå inn i detaljer, så er en edderkopp en edderkopp, ikke virvelløse dyr eller innsekter, er en egen "gruppe" for dem...

 

edit: er vel kanskje leddyr, men det er ikke en helt slik gruppe det heller, mer en type dyr

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Vil nok tro at man må kødde litt med næringskjeden her ja.

 

Enten fjerne det som gir de næring(det som de spiser) eller innføre noe som spiser edderkopper(som fører til at de havner litt lengre ned på næringskjeden, og blir spist).

 

Giftstoffer for krypdyr er aldri bra i større mengder eller lengre tid. Det kan påvirke både interiør, hus, miljø, mat osv.

 

Men eg ser problemet ditt. Er ikke redd edderkopper, men hater de på alle mulige måter og ønsker selv å bli kvitt de før de dukker opp. Der eg bodde før krydde det av edderkopper over alt, og det tok maks 1-2 uker før de dukket opp igjen. Ekkelt... men eg spiste nok ett par i løpet av tiden eg bodde der ja...

 

Ikke kattene klarte å bli kvitt de engang.

Lenke til kommentar
Vil nok tro at man må kødde litt med næringskjeden her ja.

 

Enten fjerne det som gir de næring(det som de spiser) eller innføre noe som spiser edderkopper(som fører til at de havner litt lengre ned på næringskjeden, og blir spist).

 

Giftstoffer for krypdyr er aldri bra i større mengder eller lengre tid. Det kan påvirke både interiør, hus, miljø, mat osv.

 

Men eg ser problemet ditt. Er ikke redd edderkopper, men hater de på alle mulige måter og ønsker selv å bli kvitt de før de dukker opp. Der eg bodde før krydde det av edderkopper over alt, og det tok maks 1-2 uker før de dukket opp igjen. Ekkelt... men eg spiste nok ett par i løpet av tiden eg bodde der ja...

 

Ikke kattene klarte å bli kvitt de engang.

8390523[/snapback]

Jeg var veldig plaget av insekter før. Etter at jeg omsider klarte å avlive palmen i stua(som nesten var like gammel som meg) forsvant alt av insekter. har ikke sett fluer eller edderkopper siden da.

Lenke til kommentar
Virker jo som det er et form for samfunn av edderkopper utenfor hjemmet ditt. Kanskje du burde gå til krig i stedet for å forsvare deg :D

8391756[/snapback]

Angrep er ikke alltid det beste forsvar, you know ;)

 

Haha. Men fra spøk til revolver: Jeg hater edderkopper, stygge som faen er de.

Og, jeg husker jeg hadde masse edderkopper for en stund tilbake (noe som begynner å bli en velkjent replikk i denne tråden nå:p), og de var spesielt på pulten min. Men, jeg la godt merke til når de ble borte, for de ble nemlig borte når de kom parfyme på pulten! :D

 

Det er jo lenge siden, så dere må ikke tro at jeg står og srayer parfyme på pulten min hver dag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...