Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store intimbarberingstråden! Oppdatert førstepost med ny guide!


Minus

Anbefalte innlegg

Prøv å barber forsiktig forsiktig mot retningen hårene vokser. Dette er arbeid som krever konsentrasjon. Prøv å strekk huden litt. Jeg vil anbefale å gjøre dette med skum.

 

Edit: Men heeelt glatt begge veier er det umulig å bli. Det nærmeste man kommer er ved å barbere seg utrolig nøye og bruke fuktighetskremer. Dette krever lang tid og det vokser ut igjen veldig fort. Litt kjipt. Fuktighetskrem kan du ta uansett, gjør hvertfall ingen skade. =)

Endret av August S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg barberte meg altså for første gang i går. Da tok jeg baller, over penis, en smule av det som var på selve penis etc. - ALT. Det var igjen små 3mm-stubber litt rundt omkring og over penis.

 

Nå nettopp tok jeg det som var igjen, fikk det helt glatt. I denne prosessen prøvde jeg å ta litt mot hårets retning, fra penis mot navlen.

 

Plutselig ser jeg at det er rødt, jeg blør flere steder. Dette forsvant raskt, men jeg ser nå etterpå at jeg er litt rød osv.

 

Kan jeg ta på fuktighetskrem, eller vil dette forverre? Svir litt nå, vil gjerne gjøre noe med det..

Lenke til kommentar
Ok, jeg barberte meg altså for første gang i går. Da tok jeg baller, over penis, en smule av det som var på selve penis etc. - ALT. Det var igjen små 3mm-stubber litt rundt omkring og over penis.

 

Nå nettopp tok jeg det som var igjen, fikk det helt glatt. I denne prosessen prøvde jeg å ta litt mot hårets retning, fra penis mot navlen.

 

Plutselig ser jeg at det er rødt, jeg blør flere steder. Dette forsvant raskt, men jeg ser nå etterpå at jeg er litt rød osv.

 

Kan jeg ta på fuktighetskrem, eller vil dette forverre? Svir litt nå, vil gjerne gjøre noe med det..

Prøv fuktighetskrem. Kan hende du var litt for lite skånsom. Det pleier å forsvinne hvis man barberer seg regelmessig.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et spørsmål: Hva syns damer om hår på brystet? Jeg begynner å få det, og mistenker at jeg blir som faren min. Veldig hårete. Jeg har veldig mye hår på andre steder som balla og bena og jeg tipper at jeg snart kommer til å få masse hår på brystet. Det er det styggeste jeg vet på barn, men hvis damer vil ha det så går jeg gjerne med det =) Så hva syns dere på en nettop fylt 15 år gammel gutt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Guest_Anonym_*

Hei.

 

Jeg er en jente som har barbert regermessig veldig lenge nå, men jeg får røde prikker hver gang. Prikkene pleier å være der lenge.

Jeg har barebert med høvel og skum hver gang. Den siste gangen nå prøvde jeg Asan intimbarbering uten hell der og. Har også prøvd all slags kremer å smøre på etterpå.

 

Noen som har noen gode tips som funker veldig bra? :p

Lenke til kommentar
Gjest Mann 33
Hei.

 

Jeg er en jente som har barbert regermessig veldig lenge nå, men jeg får røde prikker hver gang. Prikkene pleier å være der lenge.

Jeg har barebert med høvel og skum hver gang. Den siste gangen nå prøvde jeg Asan intimbarbering uten hell der og. Har også prøvd all slags kremer å smøre på etterpå.

 

Noen som har noen gode tips som funker veldig bra? :p

 

Brasiliansk er virkelig og anbefale. Helt glatt uten nupper og kløe. Holder seg glatt i ca 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg er en jente som har barbert regermessig veldig lenge nå, men jeg får røde prikker hver gang. Prikkene pleier å være der lenge.

Jeg har barebert med høvel og skum hver gang. Den siste gangen nå prøvde jeg Asan intimbarbering uten hell der og. Har også prøvd all slags kremer å smøre på etterpå.

 

Noen som har noen gode tips som funker veldig bra? :p

 

Selv opplever jeg kun røde prikker når jeg barberer imot hårretningen. Dette kan motvirkes i stor grad av du jobber litt med området du skal barbere først slik at hårene blir mer medgjørlige. Det letteste er å varma opp området du skal barbere godt. Enkleste er vel å gjøre det i dusjen. Du kan også prøve å massere området ved å kna litt med fingertuppene.

 

Det jeg gjør når jeg barberer meg i ultra-smooth i ansiktet er å bruke en Deep Scrub imens jeg er i dusjen. Da får jeg både varmet opp ansiktet, massert området jeg skal barbere samtidig som scruben åpner opp huden og gjør den lettere å barbere glatt. Vil dog ikke anbefale noen å bruke en ansiktsscrub nedentil, det kan nok fort bli .. ubehagelig. En hvilken som helst vanlig mineralscrub for kropp burde dog funke fint. Eneste jeg kan komme på i farta er den fra Heitur Pottur, men tror kanskje den har gått ut av produksjon. Den varmer også av seg selv. En eller annen sær kjemisk reaksjon.

 

Kan jo også prøve en feit, feit fuktighetskrem og bruke pudder over så det ikke blir klamt.

Lenke til kommentar
Gjest førstegang

Nå har jeg altså barbert meg selv for første gang, men jeg har et problem.

 

Jeg barberte meg helt glatt innerst på skaftet av penis og stusset det utrolig godt over, barberte meg også glatt ned mot ballene og rundt i det området der. Vasket meg godt etterpå for å få bort eventuelle hår o.l. Men nå klør det som FY nedentil, vil det gå bort, er det eventuelt noen andre teknikker jeg kan benytte meg av sånn at det ikke klør så mye etter barbering.

 

Ps: Dette er dag to etter barbering, men det har klødd helt siden jeg barberte meg.

Lenke til kommentar
Nå har jeg altså barbert meg selv for første gang, men jeg har et problem.

 

Jeg barberte meg helt glatt innerst på skaftet av penis og stusset det utrolig godt over, barberte meg også glatt ned mot ballene og rundt i det området der. Vasket meg godt etterpå for å få bort eventuelle hår o.l. Men nå klør det som FY nedentil, vil det gå bort, er det eventuelt noen andre teknikker jeg kan benytte meg av sånn at det ikke klør så mye etter barbering.

 

Ps: Dette er dag to etter barbering, men det har klødd helt siden jeg barberte meg.

Det klør alltid i starten, men etter en stund går det over. Jeg vil anbefale å barbere deg ofte slik at dette problemet går bort fortest mulig.

 

Samebror: Det som du bør gjøre er å strekke huden litt slik at den blir glatt. Har aldri hatt noe problem med det.

Lenke til kommentar
hvordan er det med ballene egentlig?

den huden er litt anderledes enn det over penis, er det en måte man kan barbere der uten å skjære seg

 

Ballene er nok det som er mest tricky. Selv pleier jeg bare å godt tak i balla slik at huden blir, eh, stram. Vanskelig å forklare.

 

Protip: Prøv å ikke klem for hardt.

 

Nå har jeg altså barbert meg selv for første gang, men jeg har et problem.

 

Jeg barberte meg helt glatt innerst på skaftet av penis og stusset det utrolig godt over, barberte meg også glatt ned mot ballene og rundt i det området der. Vasket meg godt etterpå for å få bort eventuelle hår o.l. Men nå klør det som FY nedentil, vil det gå bort, er det eventuelt noen andre teknikker jeg kan benytte meg av sånn at det ikke klør så mye etter barbering.

 

Ps: Dette er dag to etter barbering, men det har klødd helt siden jeg barberte meg.

 

Dette har vel mest sannsynlig gått over innen nå, men kan jo svare til neste gang.

 

Det er stort sett to ting som gjør at det klør i underlivet etter barbering: a) Harde hår og b) Fuktighet. Enkleste måten å eliminere disse to faktorene på er å bruken en hudkrem eller lignende slik at huden blir mykere og vanskeligere irritert. En følge av dette er desverre at det gjerne blir litt fuktig, og fukt er ikke kult, verken med tanke på kløe eller .. andre ting. Det du kan bruke er ett eller annet slags pudder. Sminkepudder for ansikt funker fett, selv om jeg aldri har prøvd det, men best er nok slikt man bruker på småbarn for å unngå nettop våteksem o.l. Altså babypulver eller potetmel.

 

Ja, potetmel. Potetmel er det som blir anbefalt brukt på barn fordi det er 100% naturlig, er veldig finkornet og har god tørreevne.

 

Om du kan unngå kløe helt er heller tvilsomt, men du burde klare å lindre den verste kløa hvis du følger disse rådene. Uansett tar det bare typ to-tre fulle barberinger før det ikke vil klø lenger.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...