Gå til innhold

Hvordan tror du lost slutter?


Anbefalte innlegg

nå klarer jeg ikke se for meg hvordan det slutter.. De har jo allerede blitt redda.. men gikk tilbake igjen. Håper det ikke slutter sukkersøtt i slowmotion med fin pianomusikk i bakgrunnen.. :hrm:

 

Håper vi får se nemesissen til Jacob ( han vi så på stranda i sesong 5 finalen ) uti en kjent by, N.Y.C for eksempel, hvor han sitter i en park og chiller. Han sitter kanskje ikke i en by når jeg tenker meg om. Han liker vel litt mer landlige omgivelser siden han ble født i oldtida ellerno. Han ser kanskje ut som en mann som sitter på en benk, men egentlig er han en 7 tusen år gammel mann som sitter på en benk.. bare ingen vet det. :cry::ermm: Ikke at siste scene er slik, men at dette skjer

Hahahaha! :p

 

Etter alle de årene og han endelig kommer seg vekk fra øyen sitter han på en benk og, tja, spiser iskrem? Haha! :p

 

Er det samme som at han endelig kommer seg vekk fra øyen, og siden han aldri har sett en moderne bil før blir han måkt rett ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha xD Ja ser for meg han fomler rundt i trafikken downtown som en eller anna Forrest Gumptard

 

Som Mr. Brooks i Shawshank:Frihetens Regn.. Han kommer ut fra fengsel etter 50 år og alt er insanely forandra

 

en tilfredstillende slutt på LOST for meg er twisted, litt cliffhanger-ish

 

Men tror ikke de kjører det så twisted. Tror heller de kjører mer Hollywood-ish ( ? ) For å tilfredstille mengden, jeg wetchë

 

aah btw, dette skrev jeg for 3 år siden, før jeg kom i puberteten. Hadde helt glemt det, men stemte litt overens med nylige posten min :blush:

 

jeg håper den aller siste episoden ikke er fullstendig avsluttende. At de har en slags åpen slutt med en overaskende cliffhanger eller noe. Synes det ville blitt kjedelig hvis lost slutter med at alle er glade for de blir reddet, typisk rolig gitarmusikk i bakrunnen... :hrm:

 

Heller da en heelt syk cliffhanger åpen for masse ettertanke for lost seere xD :ph34r:

Endret av Moff
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sluttscenen: Man har panoramaview av en storby, nærbilde av føtter som tråkker ned en gasspedal for fullt, går oppover bena og til den ene hånda, som sitter og knotter på en laptop eller mobil eller noe, oppover overkroppen som er dekket av en svar dress med slips og det hele, oppover mot ansiktet der man ser den ene hånda som sitter og holder på en sigar. Skifter kameravinkel og viser MiB med sorte solbriller som ruller ned det ene vinduet, slenger sigaren ut, visfter med armen og roper "Yeah, baby. YEAH!". Bytter kamera til et oversiktsbilde som viser den ultratoppmoderne, flotte, sorte bilen i høy fart, som krasjer rett inn i et eller annet, gjerne noe som har noe med Lost å gjøre, en statue av Tawaret eller noe. Man ser at MiB er døende, og han ligger helt urørlig. Nærbilde av solbrillene, man kan så vidt skimte det vidåpne øyet hans gjennom det svarte glasset. Øyet lukker seg, og man ser bare den sorte glassflaten, der L O S T dukker opp, og det hele avslutter.

 

Neh, vet ikke om jeg vil ha det sånn.

Lenke til kommentar

Tipper det slutter med Jack sitter på stranden og ser utover havet der det er en båt eller et fly, mens Sayid kommmer gående bort til han slik som MiB gjorde i The Incident. Der prater de akkurat om det samme som Jacob og MiB gjorde i The Incident. Sayid er tatt av ondskapen og er blitt den nye røykmonsteret mens Jack er nå fangevokteren som passer på han. Kameraet zoomer ut og vi får se hele øya før skjermen blir svart og LOST kommer på skjermen. Så kommer skriften, “It only ends once. Anything that happens before that is just progress.” under LOST.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Tipper det slutter med Jack sitter på stranden og ser utover havet der det er en båt eller et fly, mens Sayid kommmer gående bort til han slik som MiB gjorde i The Incident. Der prater de akkurat om det samme som Jacob og MiB gjorde i The Incident. Sayid er tatt av ondskapen og er blitt den nye røykmonsteret mens Jack er nå fangevokteren som passer på han. Kameraet zoomer ut og vi får se hele øya før skjermen blir svart og LOST kommer på skjermen. Så kommer skriften, “It only ends once. Anything that happens before that is just progress.” under LOST.

 

Noe lignende det der skal man faktisk ikke se bort ifra, da LOST spillet slutter med begynnelsen, bare at rollene er byttet om.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Tipper det slutter med Jack sitter på stranden og ser utover havet der det er en båt eller et fly, mens Sayid kommmer gående bort til han slik som MiB gjorde i The Incident. Der prater de akkurat om det samme som Jacob og MiB gjorde i The Incident. Sayid er tatt av ondskapen og er blitt den nye røykmonsteret mens Jack er nå fangevokteren som passer på han. Kameraet zoomer ut og vi får se hele øya før skjermen blir svart og LOST kommer på skjermen. Så kommer skriften, “It only ends once. Anything that happens before that is just progress.” under LOST.

 

Er ikke nettopp det sitatet du kommer med et tegn på at det ikke er sånn det slutter? Dersom det kun ender én gang, ville det ikke vært meningsløst å avslutte serien med at alt er tilbake der det var lenge før de vi følger kom til øya? Jeg sier ikke at det definitivt ikke vil ende sånn, men med tanke på de tingene vi har sett denne sesongen, er det en god del som tyder på at ting beveger seg mot en endelig slutt der én eller ingen av "sidene" vinner. Det hadde dessuten vært et enormt antiklimaks om serien avsluttet med en scene vi har sett tidligere, bare med omrokkerte figurer.

 

Dersom det mot all formodning skulle ende på den måten, er det vel også langt mer sannsynlig at det er Locke og Jack som tar de nye rollene? Et gjennomgående tema i serien er jo faith vs. science, og de to figurene som klarest har hatt disse tilnærmingene, og som også har hatt en god del konflikter iløpet av serien, er jo nettopp Locke og Jack.

Lenke til kommentar

Tipper det slutter med Jack sitter på stranden og ser utover havet der det er en båt eller et fly, mens Sayid kommmer gående bort til han slik som MiB gjorde i The Incident. Der prater de akkurat om det samme som Jacob og MiB gjorde i The Incident. Sayid er tatt av ondskapen og er blitt den nye røykmonsteret mens Jack er nå fangevokteren som passer på han. Kameraet zoomer ut og vi får se hele øya før skjermen blir svart og LOST kommer på skjermen. Så kommer skriften, “It only ends once. Anything that happens before that is just progress.” under LOST.

 

Er ikke nettopp det sitatet du kommer med et tegn på at det ikke er sånn det slutter? Dersom det kun ender én gang, ville det ikke vært meningsløst å avslutte serien med at alt er tilbake der det var lenge før de vi følger kom til øya? Jeg sier ikke at det definitivt ikke vil ende sånn, men med tanke på de tingene vi har sett denne sesongen, er det en god del som tyder på at ting beveger seg mot en endelig slutt der én eller ingen av "sidene" vinner. Det hadde dessuten vært et enormt antiklimaks om serien avsluttet med en scene vi har sett tidligere, bare med omrokkerte figurer.

 

Dersom det mot all formodning skulle ende på den måten, er det vel også langt mer sannsynlig at det er Locke og Jack som tar de nye rollene? Et gjennomgående tema i serien er jo faith vs. science, og de to figurene som klarest har hatt disse tilnærmingene, og som også har hatt en god del konflikter iløpet av serien, er jo nettopp Locke og Jack.

 

Tenker at Lost ikke klarer å slutte uten at man lurer på hva som kommer til å skje senere og sitatet viser at det fortsatt ikke er slutt, og "alt" kommer til å gjenta seg. Locke er død, så det kan ikke være han. Jeg ser det for meg at MiB klarer å unnslippe fangenskapet å dra "hjem", som mulig er himmelen. Han før endelig ta sin hvile. Men en må ta over for MiB for at han skal dra, og den rollen får Sayid. Han blir mer og mer ond, og nærmer seg å bli ondskapet selv. Jack(eller en annen) overtar for Jacob som også endelig kan hvile og blir dermed den nye fangevokteren. Fortellingen om MiB og Jacob er over, men ikke ondskapen vs det gode.

 

Egentlig har man jo ikke peiling, men det er mine tanker. :)

Lenke til kommentar

Tipper det slutter med Jack sitter på stranden og ser utover havet der det er en båt eller et fly, mens Sayid kommmer gående bort til han slik som MiB gjorde i The Incident. Der prater de akkurat om det samme som Jacob og MiB gjorde i The Incident. Sayid er tatt av ondskapen og er blitt den nye røykmonsteret mens Jack er nå fangevokteren som passer på han. Kameraet zoomer ut og vi får se hele øya før skjermen blir svart og LOST kommer på skjermen. Så kommer skriften, “It only ends once. Anything that happens before that is just progress.” under LOST.

 

Er ikke nettopp det sitatet du kommer med et tegn på at det ikke er sånn det slutter? Dersom det kun ender én gang, ville det ikke vært meningsløst å avslutte serien med at alt er tilbake der det var lenge før de vi følger kom til øya? Jeg sier ikke at det definitivt ikke vil ende sånn, men med tanke på de tingene vi har sett denne sesongen, er det en god del som tyder på at ting beveger seg mot en endelig slutt der én eller ingen av "sidene" vinner. Det hadde dessuten vært et enormt antiklimaks om serien avsluttet med en scene vi har sett tidligere, bare med omrokkerte figurer.

 

Dersom det mot all formodning skulle ende på den måten, er det vel også langt mer sannsynlig at det er Locke og Jack som tar de nye rollene? Et gjennomgående tema i serien er jo faith vs. science, og de to figurene som klarest har hatt disse tilnærmingene, og som også har hatt en god del konflikter iløpet av serien, er jo nettopp Locke og Jack.

 

Tenker at Lost ikke klarer å slutte uten at man lurer på hva som kommer til å skje senere og sitatet viser at det fortsatt ikke er slutt, og "alt" kommer til å gjenta seg. Locke er død, så det kan ikke være han. Jeg ser det for meg at MiB klarer å unnslippe fangenskapet å dra "hjem", som mulig er himmelen. Han før endelig ta sin hvile. Men en må ta over for MiB for at han skal dra, og den rollen får Sayid. Han blir mer og mer ond, og nærmer seg å bli ondskapet selv. Jack(eller en annen) overtar for Jacob som også endelig kan hvile og blir dermed den nye fangevokteren. Fortellingen om MiB og Jacob er over, men ikke ondskapen vs det gode.

 

Egentlig har man jo ikke peiling, men det er mine tanker. :)

 

Jeg ser forsåvidt hvor du vil hen, men jeg er ikke enig med deg. Hvorfor ha med sitatet om at ting kun ender én gang, og alt før det kun er fremgang, dersom de ikke utforsker det videre? Jeg ser at teorien din er ganske utbredt på internett, og jeg kan ikke tenke meg noe mer antiklimatisk. Hva vil poenget med en slik slutt være? Det er ingenting nytt, originalt eller kreativt ved å avslutte historien der den startet. Du sier poenget er å vise at kampen mellom det gode og det onde aldri vil være over, men hva får deg til å tro at Lost handler om kampen om det gode mot det onde? Greit nok, mye tyder på det hittil, men kjenner jeg de som skriver den rett vil det sannsynligvis dukke opp en game changer iløpet av de neste episodene. Gjennom alle sesongene har det vært et gjennomgående tema at man aldri helt kan vite hvem som er god og hvem som er ond, at det hele er relativt til hvilken side du ser det fra. Jeg vil bli enormt skuffet dersom de avslutter med å definere hvem som står på hvilke "sider". Det er rett og slett dårlig historiefortelling.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har sett den dukke opp flere steder, noe som gjør meg ganske sikker på at det ikke er sånn det kommer til å ende. Serien har vært full av mind fucks tidligere, og det hadde ikke forundret meg stort dersom siste scene var den største av de alle.

 

Beklager om jeg virker krass, forresten. Ser nå at jeg godt kunne ha ordlagt meg noe annerledes tidligere.

Lenke til kommentar

http://www.tv.com/is-five-hours-of-a-lost-goodbye-too-much/story/22395.html?tag=hotspot;gumball;1

 

Lenken sier sitt, serien skal avsluttes med en 5t lang finale! this is going to be legen......wait for it......DARY!

 

Såvidt jeg forstod det var det vell ikke 5 timer med "nytt" stoff da, men en del recaps og slikt. Det trengs muligens for å få mest mulig utbytte av slutten, dessuten skal jeg med glede(eller egentlig sorg) avslutte verdens beste serie med 5 timer klistret til skjermen :D

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ikke helt svar på tråden.. men, jeg håper bare at de ikke avslutter Lost med et åpent spørsmål, at vi som seere kan velge hvilken alternativ virkelighet de forskjellige vil ende opp i.. jeg håper virkelig at man vil snøre opp alt skikklig! Det virker litt at de vil gjøre det ordentlig.. er bare veldig redd.. :(

Lenke til kommentar

Ja, det er litt det.. Lost har vært preget av spørsmål, og noen ville kanskje si at "Vel, det er i rette Lost-ånd å ikke komme med noe konkret svar, men noe så folk har noe å gruble på..", ..og det er det jeg er litt redd, for jeg synes at vi som har fulgt Lost fra dag 1, som har undret og grublet og fortsatt spekulerer fortjener et ordentlig svar.. en "belønning" for alle de episodene og årene vi har fulgt med.. Håper som sagt at de avslutter på en ordentlig fan-vennlig måte! :)

 

hehe.. nei, tror nok ikke på en film.. eller kanskje.. spørs hvordan det slutter.. kanskje hvis det slutter slik jeg håper, så kanskje man lager en liten film eller noe, hvor man følger hovedpersonene "ett år etter" ..

 

Ellers håper jeg på Jack + Kate, jeg da.. :)

Lenke til kommentar
Sluttscenen: Man har panoramaview av en storby, nærbilde av føtter som tråkker ned en gasspedal for fullt, går oppover bena og til den ene hånda, som sitter og knotter på en laptop eller mobil eller noe, oppover overkroppen som er dekket av en svar dress med slips og det hele, oppover mot ansiktet der man ser den ene hånda som sitter og holder på en sigar. Skifter kameravinkel og viser MiB med sorte solbriller som ruller ned det ene vinduet, slenger sigaren ut, visfter med armen og roper "Yeah, baby. YEAH!". Bytter kamera til et oversiktsbilde som viser den ultratoppmoderne, flotte, sorte bilen i høy fart, som krasjer rett inn i et eller annet, gjerne noe som har noe med Lost å gjøre, en statue av Tawaret eller noe. Man ser at MiB er døende, og han ligger helt urørlig. Nærbilde av solbrillene, man kan så vidt skimte det vidåpne øyet hans gjennom det svarte glasset. Øyet lukker seg, og man ser bare den sorte glassflaten, der L O S T dukker opp, og det hele avslutter.

I don't get it.

 

Er denne teorien utbredt på nettet? det viste jeg ikke. Morsomt. Forfatteren har nok noen fantastiske ideer om hvordan det skal slutte og kjenner jeg dem rett så kan det godt hende det kommer en slutt som ingen så komme.

De visste hvordan det ville slutte allerede fra første sesong. Alt mellom første og sjette sesong er bare fremgang :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...