Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor fort går moppa/letten din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Derbi Senda R50

Airsal T6 ASSO 13-15 hk sylinder

Ninja Lowboy effektanlegg

Powerfilter

12-52 Dreving

 

cirka 120 km/t på flata :)

9116476[/snapback]

 

Så du sier her at du holdt 15K omdreininger når du kjørte i 120 ? med orginal derbi veiv ?

9180293[/snapback]

 

 

har ikke turteller på min men var vel no sånt ja;) jepp.. såvidt jeg veit så er veiva original.. forrige eier nevnte ikke no på dt men han sa ikke noe om vacuum boksen som var der før heller ;D

Lenke til kommentar
uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta

9309603[/snapback]

Jeg skal ha klart rundt 15k rpm med min helt orginale (plomberte) Derbi. Hadde litt over 80 nedover med 12/65 dreving. Ifølge ED sine beregninger så skal det være ca. 15k rpm.

Lenke til kommentar
uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta

9309603[/snapback]

Jeg skal ha klart rundt 15k rpm med min helt orginale (plomberte) Derbi. Hadde litt over 80 nedover med 12/65 dreving. Ifølge ED sine beregninger så skal det være ca. 15k rpm.

9312344[/snapback]

det går ikke, for det første så sperrer cdien på 11,500rpm og med plombert org potte så får du aldri over 11,000 rpm, eg hadde min org plombert og klarte samme fart, på turtelleren stod det 11,000 rpm og det i en litt bratt bakke, er ikke vits å diskutere det engang, spør du om dette på mopedportalen så får du ingen til å bli enig med deg at en org derbi, med plombert potte klarer 15k rpm, eg hadde yasuni r3, med mhr hc sylinder, tp coil og 26mm gasser og klarte akkurat å dra den opp i 14k rpm, hadde eg fin innstilt den før eg solgte alt så hadde eg sikkert klart å tynt den opp i 15k rpm

Lenke til kommentar
Selvom det er godt turtall i xrace som er orginale, men 14 000 ?

9312625[/snapback]

Når jeg kjørte med orginal dreving, så virka det som om sperra som visstnok skal væra der, ga etter. Jeg kunne ligge på tredjegir, så stoppet den nesten på et turtallsområde, så akselrerte den plutselig igjen. Da økte farta fra rundt 35-40 til 50. Samma når jeg kjørte nedover i 6. gir. Plutselig så orka den visst mye mer. Etter at jeg bytta ut 12 tenners drevet til et på 14, har jeg ikke vært i nærheten av å få det samme turtallet. Nå klarer den ikke mer enn ca. 75 nedover i samme bakken som der jeg hadde i overkant av 80, og nå på et mye lavere turtall.

Lenke til kommentar
virker som du får mye mer turtall, men eg har testa med turteller og det er ikke snakk om noe særligt mer turtall og grunnen til at ikke oppnår samme turtallet med 14 er at den er mye tungere å dra den ut da, selv i nedoverbakke

9314094[/snapback]

Derfor jeg bytta drev da. ;) Men det virker jo ikke bare som den går høyere på turtall. Den gjør jo det. Den øker jo hastigheten med mange km/t også da, og det kan den jo ikke uten å rpm.

Lenke til kommentar
uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta

9309603[/snapback]

 

 

bestilte ny orignial coil her for en stund sida.. kansje dt er noe med de nyere coilene som ikke sperrer elr noe, vet ikke jeg..

 

og hva mener du med den potta? har ninja potte og ikke original på... ;)

Lenke til kommentar
uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta

9309603[/snapback]

 

 

bestilte ny orignial coil her for en stund sida.. kansje dt er noe med de nyere coilene som ikke sperrer elr noe, vet ikke jeg..

 

og hva mener du med den potta? har ninja potte og ikke original på... ;)

9314188[/snapback]

er en veldig lav prosent av org coilene som ikke har sperring på, vet at det er ninja potte du har, men klarer ikke opnå den farten med den potta, har hatt den selv, og den drar ikke noe særligt lenger enn til litt over 11k rpm, kommer litt ann på kas sylinder har, med feks mhr team så drar den nok litt lenger enn det

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...