Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor fort går moppa/letten din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en aerox i nederland.. kun utstyrt med malossi race deler.. bora ut en malossi 70cc til 90cc.. stage6 28mm forgasser, deltaclutch, malossi cdi osv osv +directport nos, større radiator, forsterket ramme og større bremseskiver foran og bak, hadde en toppfart på rundt 136 målt med gps uten bruk av nos.. endte med at dekselet som dekker drev osv eksploderte og sammen med deltaclutchen og gir fløy til gokk i 10000deler.. var dyrt for det halve året den holdt, men var jaggu verdt detxD

(btw hadde gir på aeroxen for å nå den hastigheten, lå rundt 115på automat)

http://www.euroscooters.nl/shop/product_in...roducts_id=5146

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

Kan du linke til malossi sylinderen ? Jeg tviler på at man kan borre en skuter sylinder opp 20cc, og som oftest er det nicasil belegning på harde trim sylindre

 

 

bodyBuilder, alt kommer ann på. dyse, gasser, skruinga generelt. jeg haded på dreving så jeg klarte nesten bare de 3 første gira.. 0-100 gikk _veldig _ fort for moped å være...

 

Ellers, hadde jeg hatt Airsal med asso hadde jeg kjørt på med 13/48 på MRX-en iallefall. RR hadde jeg kanskje tatt 14 også, for å cruise med 6 gir. Det er 4 eller 5 som er lengst på Am6, skal jeg gjette gjetter jeg på 5.

 

Edit ; Alt optimalt, med gode forhold,kjøling og fint, 110km/t

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Kan du linke til malossi sylinderen ? Jeg tviler på at man kan borre en skuter sylinder opp 20cc, og som oftest er det nicasil belegning på harde trim sylindre

 

 

bodyBuilder, alt kommer ann på. dyse, gasser, skruinga generelt. jeg haded på dreving så jeg klarte nesten bare de 3 første gira.. 0-100 gikk _veldig _ fort for moped å være...

 

Ellers, hadde jeg hatt Airsal med asso hadde jeg kjørt på med 13/48 på MRX-en iallefall. RR hadde jeg kanskje tatt 14 også, for å cruise med 6 gir. Det er 4 eller 5 som er lengst på Am6, skal jeg gjette gjetter jeg på 5.

 

Edit ; Alt optimalt, med gode forhold,kjøling og fint, 110km/t

9001892[/snapback]

 

 

http://www.euroscooters.nl/shop/product_in...products_id=215

Lenke til kommentar

etter å ha lest rundt om disse MHR sylinderne til horisontal minarelli kan jeg ikke finne at sylinderen er laget i støpejern, altså, borrbar. Hardcrom ( HC@ Nicasil foring) er også borrbare, men da må det legges nytt nicasil belegg, som i seg selv er dyrere enn selve sylinderen.

 

Du må veldig gjerne forklare meg hvordan du fikk borret den opp, eller finne en link der det står at den er laget i støpejern, for jeg kan ikke finne det på 3 min leting på google,men så er tysken min litt rusten.

 

125km/t @ Reiju MRX @ Metrakit SP oppsett - for å fylle kriteriene i tråden.

 

Satser på 130 eller lik fart med den nye trimmen.

Lenke til kommentar
etter å ha lest rundt om disse MHR sylinderne til horisontal minarelli kan jeg ikke finne at sylinderen er laget i støpejern, altså, borrbar. Hardcrom ( HC@ Nicasil foring) er også borrbare, men da må det legges nytt nicasil belegg, som i seg selv er dyrere enn selve sylinderen.

 

Du må veldig gjerne forklare meg hvordan du fikk borret  den opp, eller finne en link der det står at den er laget i støpejern, for jeg kan ikke finne det på 3 min leting på google,men så er tysken min litt rusten.

 

125km/t @ Reiju MRX @ Metrakit SP oppsett - for å fylle kriteriene i tråden.

 

Satser på 130 eller lik fart med den nye trimmen.

9003505[/snapback]

 

her er malossi mhr horisontal i støpejern....-------->http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=601_847_604&products_id=208

Lenke til kommentar
etter å ha lest rundt om disse MHR sylinderne til horisontal minarelli kan jeg ikke finne at sylinderen er laget i støpejern, altså, borrbar. Hardcrom ( HC@ Nicasil foring) er også borrbare, men da må det legges nytt nicasil belegg, som i seg selv er dyrere enn selve sylinderen.

 

Du må veldig gjerne forklare meg hvordan du fikk borret  den opp, eller finne en link der det står at den er laget i støpejern, for jeg kan ikke finne det på 3 min leting på google,men så er tysken min litt rusten.

 

125km/t @ Reiju MRX @ Metrakit SP oppsett - for å fylle kriteriene i tråden.

 

Satser på 130 eller lik fart med den nye trimmen.

9003505[/snapback]

 

her er malossi mhr horisontal i støpejern....--------> http://www.euroscooters.nl/shop/product_in...products_id=208

9004884[/snapback]

 

 

 

Malossi - Cilinder.

 

Type: Sport

Inhoud: 70 cc. / 47 mm.

Cilinder: Gietijzer=støpejern på nederlandsk..

Koeling: Watergekoeld=vannkjølt

Piston: Pen 10

 

Inclusief: kop - zuiger - pakkingen.

Passend op: Minarelli Horizontaal

 

men jeg hadde en mhr speed i aluminium som jeg leverte inn til en bedrift spesialisert på å bore ut sylindre til scootere.. så det kostet en del.. ga omtrent 5000 grovt utregnet bare får å bore den ut..+ kjøp av sylinder

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Rieju RS 2 NKD, 2005. Bare tatt ut plomba. Fikk den opp i 110 i slak nedoverbakke. Det var veldig slitt bakdekk, vel og merke.(Det øker faktisk farten!)

9031569[/snapback]

 

Ja, hvis 90 grader nedover er en slakk nedoverbakke så kan jeg være med på den.

9031753[/snapback]

 

har faktisk presset en rieju rs2 matrix opp til 125 turde ikke mere..... var i en 50 sone:S men den var dervet og dyset og fjernet flomberingen på....

Lenke til kommentar

ja d va en vakker vakker såmmerdag at bror min skollj innj på visning me sykkeln sin

en orange derbi senda SR x-race......

årginal fårr å bemerk d..... så hannj kjørt no mopedn utåver t biltilsyne, å jekk innj å tok teorin på moped..... å dæm på biltilsyne jekk no åver mopedn å fannj ut at ALLTJ va årginalt, påtta sylindern innjsuge gassern coiln osv.......

så satt dæmm dennj på tralla ja dæmm starta no opp å tok av i 5th gire da..... å dennj vist 47 kmt så gira dæmm t 6th gire å dennj vist 52,9 kmt å dæmm sa d va innjafårr grensan......

men en dag tiliar i vækka så hadd æ lånt moppedn hannjes å så fekk æ d litt travelt ei vennjing......så æ kjørt d sykkeln greddj.... så i en neåverbakke så hålltj æ dennj i 3th gire ei lita stonnj førre æ skollj gir tænkt æ.....å d jekk no ganske fint d.... helt t dennj bynntj å akseler ijænn.... i 3th gire å æ shønt itj helt ka som hadd shedd men æ drog dennj jo opp på 60 kmt i 3th gire så gira æ drog dennj opp på 80kmt i 4th gire..... å gira på nytt.... dennj akselert ennjo.... :ohmy: 100kmt i 5th gire ikke værst tænkt æ.... gira t 6th gire å drog dennj like åver 120 kmt(låg bil bak) konnja ha dratt dennj længer men torsha itj nå mer fårr veiva sin del... vart åveraska åver sykkeln å prøft å finnj ut ka som jor t sånn at dennj jell så gått ænkelte gång...... ja æ jekk no åver sykkeln å hannj hadd itj jort nå me sykkeln....... va org coil sylinder å drev(12 75) å org pått på dennj.....så æ kjørt mæg no en tur da..... å for no å kjørt ei stonnj så komm d en trimma rmx...... (itj akkurat nå å skryt åver men) å kjørt ifra dennj utn problemer på flata...... klart å præss dennj oppi 85 på flata..... komm heim å såg bænsin lampa lysa...... å tænkt dennj har jo brukt en del mer no ennj før..... så shækka æ ætter lækasje men fannj itj nåkka....... men æ fannj ut at shåkken sto på så dennj fekk mer bænsin.... så slo æ tå shåkken ijnænn å prøft d samme på flata..... ja klart næstn 50 kmt på dennj...... men tvert æ satt på shåkken ijænn så komm dennj oppå 85 på flata........ så vess d e nånn som har vårre ut fårr nå lignandes me sykklan sin vær så snillj å fårtælj mæg ka som har shedd..... :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
:noe uforståerli noe

9049511[/snapback]

 

jeg forsto ikke en dritt av hva du skrev , men fikk med meg , orginal , senda og 120 km/t

 

:!:

 

Det er desverre det tåpeligeste jeg har hørt . du må ha verstingtrimm for å få den sykkelen opp i 120, å du får den vertfall aldri opp i 70 plombert..

Lenke til kommentar
Evil duck - Hvor fort går/gikk moppen din på sitt beste, plombert? Og dere to har jo samme motor, bare litt forskjellig utveksling.

9052118[/snapback]

 

 

min plombert klarte jeg å presse opp til 70 på flaten , og 80 ned bakker , men ved 80 ligger jeg på 11K da . Men det er noe gærnt med plomberingene mine tror jeg :p for det skal da ikke gå så fort :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...