Gå til innhold

Tråden for tedrikkere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jammen meg ikke dumt Barista Bob - er jo perfekt å kunne nyte god te uten å søle for mye. Hadde ikke tenkt på at tomme teposer engang finnes, skal se om jeg får tak i det her i Stavanger også. Føles så dumt å betale dobbelt så mye som varen koster i frakt. :p

 

Tsjuden: Herlig! Litt dyre per pose da - skal alltids klare å gjøre jobben selv hvis jeg sparer noen kroner. Men godt tips, takk!

Lenke til kommentar

Har kommet frem til en ganske god oppskrift på iste. Jeg bruker te jeg har igjen fra helt vanlig oppvarmet kjele.

 

Når den er kald, har jeg den oppi en halvliters flaske, til 9/10 er fyllt opp. Så tilsetter jeg en liten skvett jus, for eksempel pasjonsfrukt eller lytchejus. Og søtner det til med 8-10 dråper Stevia. Eller to spiseskjeer Splenda. Rist løs og sett i kjøleskapet.

Lenke til kommentar

Har kommet frem til en ganske god oppskrift på iste. Jeg bruker te jeg har igjen fra helt vanlig oppvarmet kjele.

 

Når den er kald, har jeg den oppi en halvliters flaske, til 9/10 er fyllt opp. Så tilsetter jeg en liten skvett jus, for eksempel pasjonsfrukt eller lytchejus. Og søtner det til med 8-10 dråper Stevia. Eller to spiseskjeer Splenda. Rist løs og sett i kjøleskapet.

hva slags te bruker du og hvor får man kjøpt stevia?

Lenke til kommentar

Begge deler inneholder en del antioksidanter som skal ha en veldig positiv effekt på helsen din. Dette gjelder både svart og grønn te. Men grønn te inneholder et stoff som heter EGCG som blant annet øker forbrenningen og har en motvirkende effekt mot mange sykdommer, f.eks kreft. Du kan prøve å google EGCG, nyttig/kjekk lesing :)

Det skal sies at hvit te inneholder ca 7-8 ganger mer EGCG-stoffer enn grønn te. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er blitt storfan av Theophile fra Le Palais des Thés, og etter jeg oppdaget denne i en liten (nå nedlagt) tebutikk i Stavanger har jeg knapt drukket te fra andre produsenter. Jeg vil anbefale alle å prøve denne, og eventuelt flere av de andre smakene fra deres uendelige utvalg!

Lokalkjent i Stavanger? Finnes det noen andre enn Kaffehuset? Ikke det at de er så dumme - kjempesøte jenter som jobbet der, og prisene er ikke halvgale heller. Hørte snakk om en ny på Madla Amfi, så skal stikke innom der en dag.

 

Plukket med meg en Bengal Fire derfra i dag, og så at det stod Solberg&Hansen på posen. Kjenner igjen noen av navnene på sh.no også, så regner med det er de som leverer. Ihvertfall, sort te med pepper, kanel, ingefær, kardemomme og nellik kan umulig bli fell når regner pøser og man leser til eksamen.

Lenke til kommentar

Lokalkjent i Stavanger? Finnes det noen andre enn Kaffehuset?

 

Ikke som jeg vet om nå for tiden, dessverre. Jeg bor for tiden i bergen og handler for det meste på nettet. Jeg kjente kun til te- og kaffehuset, og denne lille butikken som lå rett ved Elkjøp. Greenbay Bridge var det vel den het, men den er som sagt lagt ned, noe som er ganske trist.

Lenke til kommentar

Jeg var innom Madla i dag for å sjekke ut butikken i kjelleren. Den heter Greenbay Bridge, og det ser ut som de bare har flyttet dit. Hadde forøvrig veldig mye spennende, regner med det var 30-40 forskjellige typer i løsvekt. Prisene lå vel på 59-89 kr/100g, med de aller fleste på 69 kr, så det er jo ikke avskrekkende i det hele tatt.

Tar fort litt tid å drikke opp 100 gram som posene fra Kaffehuset er på, så kommer nok til å kjøpe en del mindre pakker med spennende te her og prøve meg frem, og minimere sjansen for å sitte med kjempemasse te som egentlig ikke er noe god.

 

Edit: Fikk endelig ut fingeren og bestilte meg de tomme teposene fra Palais des Thes. Kjøpte både XS og S (får prøve meg frem med størrelsene), og slang med en 100 grams pakke grønn te i tillegg. Skal bli fint å bunkre seg ned på lesesalen fremover!

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hva slags te bruker du og hvor får man kjøpt stevia?

 

Jeg lurer også på hvor man får tak i stevia i butikk Norge, må være bare stevia da, ikke blanda med noe annet skit.

 

Kjøper herfra nå: http://www.iherb.com/NuNaturals-NuStevia-Pure-White-Stevia-Extract-1-oz-28-g/4231

Kjøper også den store pakken med Rooibos te derfa. Veldig god.

Dere kan bruke koden min: IRE117 så får du minus $5 på første bestilling. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...