Gå til innhold

Rikitig å sparke de som stemte for Tromsø?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, jeg bor 12 min fra Tromsø, vil ha OL til Tromsø. Bare så det er sagt!

 

De har ikke sagt direkte at de får sparken siden de stemte Tromsø, men synes at dette er heeelt tåpelig. Synes Idrettforbundet og alle de andre som har en finger med i spillet er utrolig trangsynt, men det har jo pågått kamp mellom alle disse partene siden Oslo og Trondheim kastet seg med i kampen.

 

De er vel sint siden må sitte 1,5 time på fly hvis Tromsø får OL.

Lenke til kommentar

Sparke de som stemte på Tromsø? Noe mer latterlig har jeg aldri hørt!

For Norge sin del må de ikke gjøre det, hvor uproffesjonelle går det an å bli!?

Jeg bor ca. to timer fra oslo, men synes fortsatt at tromsø er den beste byen. Der er det hvertfall snø om ti år.

 

Heia de ifra nord! (og de som stemte på nordlendingene!)

Lenke til kommentar
Hehe, det har jeg ikke tenkt på.. Slik som verden er idag?! Tenk hvis det ikke er snø i Norge om 10-11 år? :O

8286196[/snapback]

da gjør vi det heler om til et sommer OL :p

8286254[/snapback]

Ja! Men da får jeg jo ikke delta på Reinsdyrtrekking som er den grenen jeg trener på.. Drømmen er å delta under OL 2018 :no:

8286350[/snapback]

 

Reinsdyrtrekking? o_O Der ser du en av grunnene til at Tromsø ikke burde blitt den norske søkerbyen, en av de andre grunnene er at bortimot alle i IOC aldri har hørt om byen!

Lenke til kommentar
Hehe, det har jeg ikke tenkt på.. Slik som verden er idag?! Tenk hvis det ikke er snø i Norge om 10-11 år? :O

8286196[/snapback]

da gjør vi det heler om til et sommer OL :p

8286254[/snapback]

Ja! Men da får jeg jo ikke delta på Reinsdyrtrekking som er den grenen jeg trener på.. Drømmen er å delta under OL 2018 :no:

8286350[/snapback]

 

Reinsdyrtrekking? o_O Der ser du en av grunnene til at Tromsø ikke burde blitt den norske søkerbyen, en av de andre grunnene er at bortimot alle i IOC aldri har hørt om byen!

8286593[/snapback]

Aaaah, sarkasme?! Anyone? :roll:

Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle at de blir sparket på bakgrunn av hva de stemte, så er det jo selvsagt forkastelig. Det vil jo uansett bare bli spekulasjon fra vår side. Om det faktisk er tilfelle, vil det uansett aldri komme for dagens lys.

 

Inntil videre velger jeg å tro at det ikke er derfor de får sparken.

Lenke til kommentar

Har jo selv snakket og slikt med 2 av de som stemt for Tromsø. Kan ikke akkurat si hvorfor Jonny skal få sparken. Det er jo dette styret som skal drive OL videre, derfor burde alle som stemte for Oslo få sparken. Jonny er forøverig veldig god i bordtenis og kan snakke for seg.

 

Denne valgkomiten er noe herk. GIi dem sparken heller.

Lenke til kommentar

Vel, må jo gå an å si ett og annet om Tromsø som OL-by da...

 

HVIS du først får utvidet Langnes flyplass såpass mye at den klarer å ta imot hele verden av presse, tilskuere, deltakere, sikkerhetsfolk, servicefolk mm. på en uke, kommer det til å bli et helvetes problem å bygge nok innkvartering til alle sammen, for ikke å snakke om at Tromsø kommer til å synke under vekta av alle menneskene om kvelden etter øvelsene. Den nye 6-felts trafikkmaskinen av en Tromsøbru klarer heller ikke å svelge unna alle bussene som skal fram og tilbake mellom Tromsø og tilskuer-og deltakerlandsbyene i Tromsdalen når natten går mot dag og alle seremonier er over.

 

Og når hvermannsen i Tromsø morgenen derpå har skrapt tangen av husveggen før de setter seg inn i bilen og kjører på jobb, kommer de til å eksplodere i en kaskade av nordnorske bainnord når de skjønner at trafikken står fra Harstad til Alta fordi det stort sett ikke er plass til mer enn to felter mellom innkvarteringen og arenaene grunnet for trange daler, langt mindre statlig vilje eller ressurser til å bygge ut til fire felt, da de bare ville bli brukt de 2-3 ukene OL varer.

 

Og når 5000 tilskuere er på plass i alpinbakken, 5000 på skiskytterarenaen og 5000 på langrennsarenaen, vimser de 4000 tilreisende nederlenderne på måfå rundt i fjellheimen med hjemmesnekrede treski og får opprydningen etter 11. september til å virke som et "barneskirenn" i forhold til jobben som venter Røde Kors' letemannskaper de neste par-tre dagene, og det hele fordi det tilfeldigvis ikke var noen skøyteløp den dagen, og nederlenderne hadde hørt at turmulighetene rundt byen var upåklagelige.

 

Pressen ville nok likevel storkost seg; norske og tyske medier ville skrevet om hvert sitt gullrush, svenskene ville kunne påpeke alle feil og mangler ved arrangementet og finnene og russerne ville nok hatt sine dopingskandaler å styre med. For ikke å snakke om japanerne. De ville bli henrykt over at det finnes et folk nord i norge som også er lave og har skjeve øyne, men som ikke lager høyteknologi, neida, av alle ting driver de med reinsdyr, et dyr japsen i gata bare har sett i Colareklamer. Omtrent proporsjonalt med de store oppdagelsesberetningene i japansk presse vil det tikke inn meldinger på NTB om at urovekkende mange samer har blitt lagt inn med øyeskader, nærmere bestemt snøblindhet. Det de ikke vet, er at øynene har sagt takk for seg grunnet et japansk blitzregn som foruten angrepet på Pearl Harbour mangler sidestykke i verdenshistorien.

 

Amerikanerne og britene på sin side lager skandaleoppslag på at halvparten av sikkerhetsvaktene farter rundt i fjellene og plukker inn stivfrosne nederlendere fremfor å være på stadion og fengsle alle tilskuere med mørk hud, svart hår og skjegg (noe Shabana Rehman forøvrig kan prise seg lykkelig for), og de nederlandske pressefolkene på sin side betegner OL som en naturkatastrofe på lik linje med tsunamien i sørøstasia, og opererer med savnet- og dødstall for sine djerve landsmenn som kjemper for livet i Tromsøfjellene iført tresko og oransj stråhatt.

 

Er det ikke en idé å høre på IOC-topper som Gerhardt Heiberg som bekrefter at, jo, byer der man er i tvil om transportmulighetene og innkvarteringen, de ryker ut allerede i første runde? Greit nok at et OL i Tromsø ville kunne blitt fint, der tror jeg mange er enig, kanskje blant de beste noen sinne, med nordlys og joik og banning og greier, men det er noe usannsynlig å tro at team Idioti på Stortinget klarer å finne ut av utfordringene som ligger foran dem, langt mindre klare å sende penger med vedtakene de fatter.

 

Personlig er jeg Oslogutt, og likte naturlig nok ikke at Tromsø vant over Oslo her, men jeg unner faktisk ikke nordlendingene å måtte ha dette arrangementet, det er de alt for søte og nusselige til :thumbup:

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Skal si du var surken. Om Tromsø får OL, har man da enda mange år på seg til å få ting i orden. Har ikke lest det prospektet (eller hva man skal kalle det) som Tromsø har laget, regner med at man får mange svar der.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Er det ikke en idé å høre på IOC-topper som Gerhardt Heiberg som bekrefter at, jo, byer der man er i tvil om transportmulighetene og innkvarteringen, de ryker ut allerede i første runde? Greit nok at et OL i Tromsø ville kunne blitt fint, der tror jeg mange er enig, kanskje blant de beste noen sinne, med nordlys og joik og banning og greier, men det er noe usannsynlig å tro at team Idioti på Stortinget klarer å finne ut av utfordringene som ligger foran dem, langt mindre klare å sende penger med vedtakene de fatter.

 

Personlig er jeg Oslogutt, og likte naturlig nok ikke at Tromsø vant over Oslo her, men jeg unner faktisk ikke nordlendingene å måtte ha dette arrangementet, det er de alt for søte og nusselige til :thumbup:

8290535[/snapback]

 

Her er du inne på noe vesentlig. Vi så jo noe av det samme i Torino, der de knapt ble ferdige med utbygginga før OL. Trur ikke IOC vil risikere det samme en gang til.

 

En annen viktig faktor er lyset. Ikke sikker på hvordan lysforholdene er der oppe i februar...har kun vært i Tromsø i desember, og da var det mørkt hele tida....bortsett fra en time med dagslys, sånn ca midt på dagen. Vel dagslys og daglys....var fortsatt ganske mørkt da.

 

Poenget er at uten skikkelige lysforhold, så blir det umulig å arrangerer alpine fartsøvelser (utfor og SuperG), som jo faktisk er av de viktigste alpine øvelsene. Dette er fordi utøverne trenger skikkelig dagslys, for at sikkerheten skal kunne ivaretas. Vi snakker da om 4 renn som bare må strykes. Skiskyting kan også bli vanskelig....er vel ikke helt lett å treffe disse svarte blinkene i mørket....men Lars Berger kunne jo hatt en fordel der...men han har sikkert lagt opp da... :D

 

Å gå en 5-mil i mørket, kan sikkert også bli en spennende utfordring...må vel sende ut leitemannskaper for å finne løpere som har gått seg bort i mørket.

 

I tillegg kommer man vel til å børste støv av hu derre Mari Boine, som kommer til å skråle på TV 14 dager i strekk....dem drar jo alltid fram hu, hver gang det skjer noe der oppe i nord...

 

Men jeg kan se fordeler med OL i Tromsø også. Får de lekene, så blir de jo nødt til å pusse opp denne stygge byen (ja, jeg har vært der flere ganger, og byen er rett og slett stygg...no offence).

 

Men uansett er jeg glad for at ikke Oslo får søke om OL. Klarer meg fint uten dette jævla maset. Skjønner rett og slett ikke poenget med å bruke hundrevis av millioner på et jævla idrettsarrangement. Bortkasta penger, spør du meg.

 

Men uansett...OL er definitivt best på TV.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...