Gå til innhold

Forslag: Kun moderatorene modererer


Anbefalte innlegg

Jeg bruker istedet user posted image-knappen flittig. Har ikke fått noe pes for det i og med det er ganske anonymt ovenfor andre brukere. :)

Også slipper man OT o.l.

 

Forøvrig er det jo allerede regler for at vanlige brukere ikke skal poste moderator-lignende kommentarer og slikt her.

Men tror jeg aldri har sett eller hørt om noen som har fått advarsel e.l. for brudd på den reglen.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vil altsa moderatorene ha en lang liste med rapporter, istedenfor en kortere, som folge av at flere rapporterer samme sak? Kanskje tradstarter lager en ny trad i den andre kategorien, fordi han finner det ut selv.

 

Jeg synes det blir mer rot i det, enn at en bruker far poste en "moderator-kommentar".

 

Jeg har enda egentlig ikke fatt svar pa det.

Lenke til kommentar

Fått svar på hva? :)

 

Man skal ikke poste "modereringsinnlegg". Man kan enten rapportere det eller sende en pm til vedkommende.

 

Å bryte ut med det i tråden er unødvendig og det er off-topic. Dette kommer klart frem av netiketten. Intensjonen er jo vel og bra, men det er ikke ønsket på forumet. Det er nok av tilfeller hvor det både provoserer og medfører kapring av tråden for å diskutere om det er regelbrudd eller ikke.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#brudd

 

:)

Lenke til kommentar
Men vil altsa moderatorene ha en lang liste med rapporter, istedenfor en kortere, som folge av at flere rapporterer samme sak? Kanskje tradstarter lager en ny trad i den andre kategorien, fordi han finner det ut selv.

 

Jeg synes det blir mer rot i det, enn at en bruker far poste en "moderator-kommentar".

 

Jeg har enda egentlig ikke fatt svar pa det.

8769699[/snapback]

Jeg vil heller ha en laaang rapporteringsliste på samme tråd enn x antall poster som jeg må slette i etterkant fordi de er off topic :).

Lenke til kommentar
De gjør jo bare forumet til en bedre plass å være, vel?

8783758[/snapback]

 

Ikke ved å bedrive off-topic. Jeg tror det kunne blitt interessant om vi slettet og ga warn til alle som sa "Latterlig tråd. Rapportert." eller lignende.

 

Det beviser bare et poeng. At dere rapporterer gjør alt bedre for oss, det gjør at vi får moderert raskere og bedre.

Lenke til kommentar
De gjør jo bare forumet til en bedre plass å være, vel?

8783758[/snapback]

 

Ikke ved å bedrive off-topic. Jeg tror det kunne blitt interessant om vi slettet og ga warn til alle som sa "Latterlig tråd. Rapportert." eller lignende.

 

Det beviser bare et poeng. At dere rapporterer gjør alt bedre for oss, det gjør at vi får moderert raskere og bedre.

8786383[/snapback]

Det er jo det jeg mener?

 

Forumet blir en bedre plass å være når alle hjelper til å holde det ryddig og ordentlig.. "Kun moderatorene modererer", som trådstarter foreslår, ville for det første skapt mer arbeid for moderatorene, og flere moderatorer må ansettes.. :)

Lenke til kommentar
Men vil altsa moderatorene ha en lang liste med rapporter, istedenfor en kortere, som folge av at flere rapporterer samme sak? Kanskje tradstarter lager en ny trad i den andre kategorien, fordi han finner det ut selv.

8769699[/snapback]

Jeg stemmer for lang rapportliste. Det viser situasjonsprioritet, men rapportvisningen er også veldig lettvekt som gjør at å slette identiske rapporter etter at saken er løst er veldig lett og gjøres på under er halvt sekund per klikk. Å måtte åpne tråden og redigere bort "tipsene" i en håndfull poster tar glatt ti-femten ganger så lang tid per post.

 

Det at trådstarter blir tipset om feilposting er heller ikke positivt, for i noen tilfeller ender vi da opp med en "SLETT DENNE MODERATOR, FEILPOSTET" | *slettet*- tråd i en situasjon hvor en moderator lett bare kunne ha flyttet tråden. På den måten er det også foretrukket at du rapporterer dine egne blundere i stedet for å legge inn *slettet*-tekst.

---

 

En liten tanke til de som poster på denne måten for å se bedre ut for moderator er at om tre personer har rapportert en tråd hvor bare én har samtidig postet om dette i tråden, hvem tror du ser best ut av de tre? Og dårligst?

Lenke til kommentar

Eg sletter konsekvent alltid innlegg som kommenterer brot på retningslinjene, feilposting ol.

 

Det står utrykkelig i retningslinjene at du skal rapportere, ikkje skrive i tråden. Det tar oss eit halvt sekund å fjerne overføldige rapporteringer, heller det enn å måtte slette eit innlegg og to.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...