Gå til innhold

Reaktivering, bare latterlig


Anbefalte innlegg

Jeg måtte formatere PCen min pga virus og aaaalt for mange spywares. Tenkte det skulel gå helt greit, hadde kjøpt pcen med ekte xp og forventet null krøll. Når xp var installert og jeg var klar til å aktivere så får jeg plutselig følgende melding:

 

I henold til våre opplysninger har du oversteget antall ganger du kan starte windows med denne produktnøkkelen.

 

Er dette en dum spøk? Det har blitt ulovlig å formatere pcen nå?

 

Får jeg ny nøkkel av microsoft eller må jeg kjøpe en ny en?

 

 

-Pissed@Windows-user

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener dette er en bug i den norske XP'en. Start datamaskinen på nytt, og velg å aktivere over telefon, IKKE velg å aktivere over internett først. Deretter skal du i trinn en velge land, og når du har gjort det skal du få opp telefonnummeret.

 

Ellers er jeg helt enig, produktaktivering er en forferdelig forbrukerfiendtlig sak.

Lenke til kommentar
hvis du har kjøpt OEM versjon av Windows, kan du installerer den opptil 3 ganger (hvis jeg ikke tar feil). for å reaktivere den igjen, må du ringe Microsoft.....

8280238[/snapback]

 

:hmm: jeg har en dell med xp-home, jeg har sikkert re-innstallert 5-6 ganger,

aldri noe problemer med aktivering.

blir godtatt når jeg innstallerer ( ingen aktivering over nettet )

Lenke til kommentar
hvis du har kjøpt OEM versjon av Windows, kan du installerer den opptil 3 ganger (hvis jeg ikke tar feil). for å reaktivere den igjen, må du ringe Microsoft.....

8280238[/snapback]

 

:hmm: jeg har en dell med xp-home, jeg har sikkert re-innstallert 5-6 ganger,

aldri noe problemer med aktivering.

blir godtatt når jeg innstallerer ( ingen aktivering over nettet )

8282496[/snapback]

Men har ikke Dell sånn program at du slipper å installere helt fra bunnen, men heller å få mange standardprogrammer ferdig installert (Ghost-image av harddisken)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...