Gå til innhold

Reaktivering, bare latterlig


Anbefalte innlegg

hvis du har kjøpt OEM versjon av Windows, kan du installerer den opptil 3 ganger (hvis jeg ikke tar feil). for å reaktivere den igjen, må du ringe Microsoft.....

8280238[/snapback]

 

:hmm: jeg har en dell med xp-home, jeg har sikkert re-innstallert 5-6 ganger,

aldri noe problemer med aktivering.

blir godtatt når jeg innstallerer ( ingen aktivering over nettet )

8282496[/snapback]

Men har ikke Dell sånn program at du slipper å installere helt fra bunnen, men heller å få mange standardprogrammer ferdig installert (Ghost-image av harddisken)?

8282710[/snapback]

:no: ikke i 2003

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du har kjøpt OEM versjon av Windows, kan du installerer den opptil 3 ganger (hvis jeg ikke tar feil). for å reaktivere den igjen, må du ringe Microsoft.....

8280238[/snapback]

 

:hmm: jeg har en dell med xp-home, jeg har sikkert re-innstallert 5-6 ganger,

aldri noe problemer med aktivering.

blir godtatt når jeg innstallerer ( ingen aktivering over nettet )

8282496[/snapback]

ovennevnte gjelder ikke med pre-install windows, som vannligvis ferdigbygd systemer og laptop(er) leveres med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis du vil slippe å ringe igjen, kan du jo bare skrive ned den koden du fikk hos MS da du ringte.
Nei, koden du får fungerer bare en gang. Neste gang må du ringe igjen. Løsningen er å ta et image fil av windows med feks Acronis trueimage, ev enda bedre - installer Linux :)

8345476[/snapback]

 

Hvordan er dette løsning for OP's problem? Å installere Linux?? Noen ganger må jeg bare lure om hvilke råd og hjelp man får av enkelte her på forumet.

 

Trådstarter har problemer med aktivering av XP og løsningen er "selvsagt" å installere Linux. Ja det løser jo alle problemene.....NOT!

 

Den diskusjonen burde man heller ta når folk spør om de enten skal velge Linux eller Windows, ikke når man konkret spør om hjelp til noe som er Windows relatert.

 

Og bare for å ha sagt det, for de fleste som aldri har brukt Linux, vil man ende opp med 1000 nye problemer ved å gå over fra Windows til Linux. Jeg har de siste ukene testet ubuntu og Kubuntu, og det er ikke enkelt når man aldri har brukt det før. Og alt er MYE mer tungvint enn i Windows.

Det er en grunn til at jeg valgte å oppgradere fra MSDOS til Windows, for å slippe å måtte kunne 100 vis av kommandoer for å gjøre alt mulig rart.

 

Enkle ting som å installere programmer er mye knot i Linux. Som stort sett alt annet.

 

Så å gi en trådstarter med et Windows problem rådet om å gå over til Linux blir bare helt dumt. :thumbdown:

 

Til trådstarter: Har du fått fikset problemet? Om ikke, så er det bare å ringe MS så fikser de resten for deg, så lenge du har gyldig lisens.

 

Jeg har ringt og aktivert tre lisenser den siste tiden, og gjennomsnitt er 5 minutter på tråden med det automatiske systemet. Og nummeret er gratis: 800 56615

Lenke til kommentar
Jeg tolket innlegget mer som en generell misnøye med enkelte folks (ikke nødvendigvis deg) evne til å skyte inn linux i alle sammenhenger der folk har problemer med windows.

8348558[/snapback]

 

Og det var mitt poeng...men kanskje litt dårlig presisert siden jeg refererte til Govassa.... :cry:

Lenke til kommentar
Siden du sliter med å lese så skal jeg presisere for deg;

Dersom han like etter å ha ringt til ms og fått nytt nummer(og installert windows) så burde han lage en image fil av den helt nye/ren installasjonen. Da kan han legge denne inn senere når det blir behov for re installasjon, typisk 9mnd senere siden vi snakker om  windows(etter min erfaring). Nummeret han får fra ms vil i utgangspunktet bare fungere en gang, men dersom han har en image fil så slipper han unna hele det tullet der(at du synes det er greit å ringe hindrer ikke oss andre i å synes det er fryktelig irriterende)!

8348529[/snapback]

 

Sliter og sliter...men støtter deg 100% med True Image. En genialt program, som jeg har brukt siden jeg gikk bort fra Ghost :thumbup:

 

Og jeg tar også ett Image etter jeg har lagt inn XP/Win2003 osv og har fått inn alle oppdateringer og lagt inn de standard programmene jeg alltid bruker (antivirus, winrar, lett/lite bilde prog osv) men før jeg legger inn spill og andre store programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...