Gå til innhold

PS3 brenner plasmaen min


Anbefalte innlegg

PS3 med HDMI på 1080i til min Panasonic PV60 er ikke en god kombinasjon.

TV-en er ca 1 år gammel, og bruk i alle fall 1000 timer.

Har aldri hatt problemer med noe innbrenning tidligere.

Spilt 360 spill som PGR3, GRAW, GeOW og Burnout.

Samtlige spill har jeg spilt både 3, 4 og 5 timer i strekk uten noen form for innbrenning.

 

360 kjøres via komponentkabler i 720p.

 

Nå i kveld.

Tenkte jeg skulle se hva Formula 1 kunne tilby meg.

Kjørte én bane, 12 runder. Totaltid ca 20-25 minutter.

 

Nå har jeg et speedometer, et kart, plasseringsoversikt og gear fast i skjermbildet mitt.

 

Jaha tenkte jeg. Midlertidig innbrenning.

Etter følgende kur er det fortsatt tilstede:

- 30 minutter med tv på uinnstilt kanal (snø)

- 1 time HD-Dvd film (fra 360 selvsagt)

- 30 minutter Resistance Fall of Man.

 

 

Fortsatt har jeg et kart, speedometer, gear osv... på min skjerm.

 

Jeg har ikke fått noen innbrenning av Motorstorm, og det har jeg spilt mange timer tidligere i uken.

 

Hvorfor brenner ikke 360-spill seg, mens 30 minutter Forumla 1 sitter som sirup?

Er det pga PS3 går via HDMI, og 360 via komponent?

 

Tv-en er kalibrert med DVE, så det er ikke noe overinnstilling av hverken kontrast, farger eller lysstyrke.

 

Det kjipeste av alt var at jeg virkelig likte Formula 1, men nå tør jeg ikke spille det mer.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LCD er nok det smarteste til spill ja.

8270503[/snapback]

 

 

Det er IKKE vanlig med innbrenning på de nye plasmaene. Har selv spilt timesvis med GTA på plasmaen min (PV600) uten problemer. Har troen på at innbrenningen hans forsvinner etterhvert. Sett den på snø over natten og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

såvidt meg bekjent skal det endel flere timer til enn 25min før bildet skal brenne seg!

Dette virker veldig(!!) rart!

Har selv hatt tekst tv (hvitt på sort) stående på i over 4 timer på nøyaktig samme bilde uten noen som helst antydning til innbrenning (Panasonic 37").

Prøv å kjøre et helt hvitt bilde en stund (ta bilde av et hvitt ark elns. med kamera og kople dette til tv)

Lenke til kommentar
Det er IKKE vanlig med innbrenning på de nye plasmaene. Har selv spilt timesvis med GTA på plasmaen min (PV600) uten problemer.  Har troen på at innbrenningen hans forsvinner etterhvert. Sett den på snø over natten og se om det hjelper.

8270621[/snapback]

 

Nettopp.

Og som jeg skrev, jeg har mange 4-timersøkter med andre spill som har statisk del av bildet.

PGR med sitt speedometer, GRAW og GeOW med sine ammostatus osv....

Aldri hatt dette problemet med denne plasmaen.

 

Jeg også tro faktisk det vil forsvinne, men det er for kjipt hvis jeg skal ha tv-en på snø over natten hver gang jeg har spilt Formula 1.

Og jeg tør vel ikke akkurat kjøre et løp på 40 runder nå heller.

 

Det kunne være litt interessant å forske på om problematikken kan være HDMI vs Komponent-relatert. Eller om faktisk det bare er slik at Formula 1 sine grafikkdefinisjoner på de nevnte objekter er for "høye" i kontrast.

 

Jeg har jo ikke akkurat lyst å spille med difust grått bilde heller.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Oppdatering.

 

Dette skjedde rundt klokken 21:00 i kveld.

Nå, etter ytterligere 1 time tv, så er innbrenningen så og si helt borte. (Så vidt synlig, men bare hvis man vet om det)

 

Så det forsvinner nok helt ja.

Var en midlertidig innbrenning, men jeg synes det var litt skummelt at den var så markert, og varte så lenge, selv etter film og et annet spill.

 

Og som sagt tidligere, jeg har kun hatt dette problemet med Formual 1.

Motorstorm har jeg spilt i timesvis, og ingen ting har satt spor etter seg.

Lenke til kommentar
Det er dessverre dårlig med garanti på plasma når det gjelder innbrenning :(

8271175[/snapback]

Jasså? Fått det fra?

8271183[/snapback]

 

 

Her er hvertfall et lite utdrag fra en bruksannvisning til en Samsung plasma tv:

 

"Garanti

- Garantien omfatter ikke skader som skyldes etterbilde.

- “Burn-in” dekkes ikke av garantien."

Lenke til kommentar
Plasma og konsoller = Bad idea...

8271419[/snapback]

Går som regel fint det med nye plasma TV'er, der innbrenningsfaren ikke er stort større enn på bilderørs skjermer. Jeg har spillt mye konsoll i snaut 1,5år på min plasma TV med ingen antydning til innbrenning.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Plasma og konsoller = Bad idea...

8271419[/snapback]

Går som regel fint det med nye plasma TV'er, der innbrenningsfaren ikke er stort større enn på bilderørs skjermer. Jeg har spillt mye konsoll i snaut 1,5år på min plasma TV med ingen antydning til innbrenning.

8271470[/snapback]

 

Hjelper ikke at det som regel går bra med nye plasma TV'er når trådstarter sier at han har et problem. Etter som han sier så har det gått greit med tidligere spill. Jeg mistenker, som han selv, at det er noe med formula 1 som gjør det. Ekstreme kontraster/farger i kombinasjon med veldig stillestående elementer. Dessverre er det jo da lite å gjøre med.

 

Det går jo eventuelt an å teste HDMI vs. komponent da. Koble opp PS3 med komponent og spille formula 1 for å se om det skjer da. I og med at innbrenninga gikk vekk etter en stund så tåler det vel en slik test.

Lenke til kommentar

Har hatt noe av det samme problemet med min Panasonic PV500. Spesielt hvis jeg lar den stå i XMB en stund uten å gjøre noe. Da henger alle ikoner igjen en stund, men innbrenningen forsvinner heldigvis raskt, og er ihvertfall alltid borte neste dag... Synes det er litt merkelig. Har aldri hatt noen problemer med innbrenning tidligere. Kan det være et HDMI - problem? Har nesten aldri brukt HDMI før jeg fikk PS3...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...