Gå til innhold

For alle som elsker Zeuhl-rock


zeuhl

Anbefalte innlegg

Overraskende at Magma er såpass populære forsatt, trodde dette bandet var omtrent helt glemt

8276507[/snapback]

Etter min mening er musikk udødelig og nye ører kommer til hele tiden. Så glemt blir vel å ta litt hardt i, men jeg forstår tanken din.

 

Du får jo ta en tur når de kommer for å friske opp hukommelsen :D

8279698[/snapback]

 

Helt enig der, og bør korrigere meg selv litt; at de var så populære her på "Hardware.no" var vel egentlig det som overrasket ;)

8282420[/snapback]

Hehe. den forstår jeg. Jeg har aldri vært noen forum mann, så jeg bare søkte etter forumer hvor det kunne passe å legge inn informasjon om mine planer. Og tro det eller ei, dette var et av de første som virket passende. Så sånn ble det. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magma Til NORGE hadde vært en drøm komme til virkelighet, dette høres helt sprøtt ut, Jeg har vært Magma fan i snart 5 år, de er desidert de beste som forsatt spiller av den gamle garden!

 

er du intresert i en magma konsert fra 73 bør du gå her : http://zeuhlmusic.blogspot.com/

 

 

er ellers stor magma fanskare på soulseek, et chatte program, lite norske inne til nå bare 2-3, men det er et par dansker innom, har du soulseek programmet, er alt du trenger gjøre er "create new room" så skriver du inn dette Magma - UZMK , husk å type det akkuratt som jeg gjorde !

håper å hilse på mer norske magma fans !

 

hilsen Tom-Erik

Lenke til kommentar
@ Zeuhl: Takker for info`n der. Present kjenner jeg til ja. De har jo faktisk egen myspace og. Noe jeg forøvrig synes Univers kunne skaffet seg.

 

Prog-forumet på scream-boardet hadde helt sikkert hatt interesse av dette:

http://www.screammagazine.com/modules.php?...e=viewforum&f=6

 

Vet det er noen Rock in Opposition/Zeuhl lyttere der.

8286120[/snapback]

bare hyggelig. kunne tenke meg at Present var kjent ja. takk for link, skal få satt det inn på forumet der også.

Lenke til kommentar
Magma Til NORGE hadde vært en drøm komme til virkelighet, dette høres helt sprøtt ut, Jeg har vært Magma fan i snart 5 år, de er desidert de beste som forsatt spiller av den gamle garden!

 

er du intresert i en magma konsert fra 73 bør du gå her : http://zeuhlmusic.blogspot.com/

 

 

er ellers stor magma fanskare på soulseek, et chatte program, lite norske inne til nå bare 2-3, men det er et par dansker innom, har du soulseek programmet, er alt du trenger gjøre er "create new room" så skriver du inn dette Magma - UZMK , husk å type det akkuratt som jeg gjorde !

håper å hilse på mer norske magma fans !

 

hilsen Tom-Erik

8297770[/snapback]

Godt å høre fra dedikerte magma fans. Takk for tips og info om soulseek, skal få sjekket ut det.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på er hvordan du kjenner Christian personlig...

Og får du magma til norge er du min største helt (i norge) !!

 

Jeg skulle gitt mitt venstre bein for å se magma og evnt fått signert alle mine magma lpèr (har snart komplett, mangler bare 1001 nå ;)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på er hvordan du kjenner Christian personlig...

Og får du magma til norge er du min største helt (i norge) !!

 

Jeg skulle gitt mitt venstre bein for å se magma og evnt fått signert alle mine magma lpèr (har snart komplett, mangler bare 1001 nå ;)

8391151[/snapback]

 

 

Hei på deg. Lang historie gjort kort. Var på min første Magma konsert i utkanten av Lyon 2005. Fantastisk konsert inne i en borg. Ble kjent med et fransk prog rock band som heter Enneade. De kjente bassisten i Magma og inviterte meg med backstage. Der traff jeg hele gjengen og så klart Christian Vander. Knalltøft, og etter 10 min spør Christian Vander om jeg kunne tenke meg å ordne konserter for dem i Skandinavia/Nord-Europa. Noe som jeg så klart sa ja til. Så etter det, mange flere encounters og noen middager på Champs Elysées til langt på natt, har det blitt en personlig bekjent. Mere kjøtt på benet finnes, men mer trengs ikke å nevnes nå.

 

Men du skal slippe å gi fra ditt venstre ben for å se dem her, for til Norge skal de. :yes:

 

 

Så bra at du har alt utenom 1001 på LP, den får du nok tak i til slutt. Jeg fikk tak i min i en sjappe i ratkes gate, Oslo en del år tilbake. Husker dessverre ikke navnet på sjappa.

 

 

Zeuhl on!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Heisann. Har det skjedd noe mer?

 

Er jo _litt_ nysgjerrig på om det blir konsert :)

 

Hilsen den antatt eneste mannen her i landet med Hortz Fur Dëhn Stekëhn West som ringetone :D

8515921[/snapback]

 

 

Beklager stillhet fra denne siden. Er midt i forhandlinger på alle plan. :-)

 

Ha tålmodighet, så kommer bekreftelse på hva som skjer innen kort tid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Mekanïk Destruktïw Kommandöh er helt klart et av tidenes beste album. Ligger langt oppe på min topp 10-liste i alle fall ;)

8264202[/snapback]

 

Overraskende at Magma er såpass populære forsatt, trodde dette bandet var omtrent helt glemt

8276507[/snapback]

Mye tung og rar prog har blitt populært innen del metallere, mye takket være rar fusion/prog metal som Cynic. :)

 

Selv har jeg ingen skiver, men har hørt en fra Mekanïk Destruktïw Kommandöh(Takk Julenisse :p)... og vel... hadde det ikke vært så vanskelig å få tak i den så skulle jeg hatt den nu. Den lille sangen er noe av det mest unike og fantastike jeg har hørt innen musikk, ble helt "spellbound" når jeg hørte det. Spilte det for min 4 år yngre kusine, til mine store overaskelse så likte hun det også. (Og hun er på ingen måte en progger...)

 

Jeg tror at bare folk få høre om dette bandet så kan dette bandet holde popoulariteten oppe på samme måte som Zeppelin har gjort de siste årene. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok folkens. Da blir dato og sted offentliggjort om ca. 2 uker.

 

Dette gleder vi oss til...

Vi var på Le Triton i fjor og Rock In Opposition Festival i Carmaux nå i vår. Det er supert at Magma kommer til Norge. Gir du beskjed når billettene blir lagt ut ;-D

Godt Jobba Zheul.

Lenke til kommentar

Ok folkens. Da blir dato og sted offentliggjort om ca. 2 uker.

 

Dette gleder vi oss til...

Vi var på Le Triton i fjor og Rock In Opposition Festival i Carmaux nå i vår. Det er supert at Magma kommer til Norge. Gir du beskjed når billettene blir lagt ut ;-D

Godt Jobba Zheul.

8849368[/snapback]

 

 

Takk for det og godt å høre! Setter meg på flyet imorgen tidlig for å skrive kontrakt med Christian Vander og gjengen i Paris. Så over helgen blir dato og sted offentliggjort. Og dermed blir billettene også lagt ut:-)

Lenke til kommentar
Ok folkens. Av respekt til arrangøren av Dream Theater konserten og ikke minst de som kunne tenke seg å se begge band, har jeg nå flyttet Magma konserten til fredag den 28. September. Altså en dag før den forrige datoen. Billetter blir lagt ut for salg i løpet av lørdagen og kan kjøpes gjennom Sentrum Scene/Rockefeller sin hjemmeside eller direkte gjennom Billettservice. Endret av zeuhl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...