Gå til innhold

Tips og hjelp tråd til C&C3 *Spoilerwarning*


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage en tips og hjelp tråd til dette spillet. Vis hensyn og skjul evt. spoilere!

 

Jeg så i en annen tråd at det ble etterlyst hjelp til Croatia missionet (GDI).

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Der du må forsvare deg til backup kommer, og ikke nok med det, du må få frem backupen selv. Jeg kommer såpass langt att jeg klarer holde fortet til backupen kommer, men etter det blir jeg overkjørt. Spiller på normal.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Croatia mission (GDI):

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Begynn med å reparere alle bygningene.

For å holde basen er det viktig å fokusere på basedefens. Gi power til/bygg gatling/kanon turrets. Du skal mer eller mindre klare å holde unna angriperne med disse.

Det er kun infanteri som angriper fra sør og sørvest på basen. Så her gjør ikke tanks/kanoner særlig nytte.

 

Pass også på å bygge 2-3 harvestere til.. så får du en gjevn tilstrømning av penger. Har du bare èn er det stor fare for at den blir knerta.

I tillegg må du få opp et par AA guns, da NOD har en base med flyplass nede i høyre hjørne.

 

Når du har kommet deg ovenpå med base-defense så mekker du deg tanks og APC til å redde backup'en. Du kommer over noen bygninger som er befesta med NOD på veien, så et par APC'er med grenade folk kan være lurt å få med seg.

 

Når backupen er reddet og du har kommet deg tilbake så starter basebyggingen. NOD sender mange flere tanks og folk da, så det er viktig å bygge en god del kanons/turrets rundt inngangene til base, så du slipper å waste units på dette. Pass på å reparer disse av og til. :)

 

Edit: Adda spåiler :)

Endret av SCHPONG
Lenke til kommentar

Ahh, når jeg gikk for å hente backupen,

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
så ble basen totalt overkjørt. Når jeg kom tilbake var det MASSE Nod styrker der. Hadde ikkje kjangs i helvete å ta dem. Jeg får prøve å holde liv i basen da mens jeg henter den backupen. Det er jo begrenset hvor mye turrets og AA du kan sette opp pga den der pokkers strømmen, rocket-units bør gjøre litt av samme nytten,bare stappe dem inn i en APC så dem ikke blir knerta av Gattling gunnen på helikopteret.

edit: Fikk det til nå, det er VELDIG viktig at du klarer og holde basen mens du henter backup, mister du den er du fucked.

 

 

edit: Fikk det endelig til!

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

Har kommet ett stykke på GDI Kampanjen.

 

Er i Cologne

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg skal førstsjekke om hvor stor base de aliensa har.

 

også skal ta og fikse en nedlagt base som GDI har i regionen, problmet er det at Fienden har ørten tusen soldater og fly, jeg bruker opp alle penga mine før jeg får byggd en stor nok hær, og han angriper meg HELE tiden med fly som skyter lengre enn aa gunna mine.

 

Angriper jeg basen hans med en 20 - 30 kjøretøy har han 100 fly som knuser meg og forsvaret på basen, så kan han fortsette å angripe meg helt til jeg ikke har noe igjen...

 

det er så F....... frustrerende.. :thumbdown:

 

 

noen som har noe tips?

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Noen som har tips til Washington DC oppdraget for NOD?

 

Muligens et lett oppdrag, og jeg som bare loker, men klarer det ikke helt.

 

De har neste ubegrensede styrker, og angriper hele tiden. Lager forsvar av turrets og laser, noe som duger bra, men tar penger og tid.

 

Klarer ikke bygge noen tropper som trenger gjennom forsvaret deres, da det er sammensatt og inneholder forsvar mot menn, kjøretøy og luft.

Lenke til kommentar

I Croatia mistet jeg også basen når jeg henta backup. Spiller ingen rolle, jeg bygde meg opp igjen helt fint.

Taktikk:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Kun infanteri-angrep på venstre siden, så der hev jeg 15 anti infanteri-turrets. Så hev jeg opp ca 30 anti vehicle-turrets på høyre siden. Så bygde jeg ca 20 mammoth tanks og totalt overkjørte NPCen. Trengte forresten ikke bygge flere AA, bygde opp de som ble ødelagt og de tok alle luftangrep.

Ja, jeg liker å bygge nok til å være på den sikre siden :p

 

Har prøvd meg to ganger på followup-missionet, tenkte jeg skulle gi det et forsøk til nå. (Plutselig var det styrker bak meg og jeg hadde glemt å flytte engineerene :p)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Har kommet ett stykke på GDI Kampanjen.

 

Er i Cologne

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg skal førstsjekke om hvor stor base de aliensa har.

 

også skal ta og fikse en nedlagt base som GDI har i regionen, problmet er det at Fienden har ørten tusen soldater og fly, jeg bruker opp alle penga mine før jeg får byggd en stor nok hær, og han angriper meg HELE tiden med fly som skyter lengre enn aa gunna mine.

 

Angriper jeg basen hans med en 20 - 30 kjøretøy har han 100 fly som knuser meg og forsvaret på basen, så kan han fortsette å angripe meg helt til jeg ikke har noe igjen...

 

det er så F....... frustrerende.. :thumbdown:

 

 

noen som har noe tips?

8266244[/snapback]

 

Skulle til å skrive AKURATT det samme, fy f*** for en range det er på de flya til Scrin....

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar
Har kommet ett stykke på GDI Kampanjen.

 

Er i Cologne

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg skal førstsjekke om hvor stor base de aliensa har.

 

også skal ta og fikse en nedlagt base som GDI har i regionen, problmet er det at Fienden har ørten tusen soldater og fly, jeg bruker opp alle penga mine før jeg får byggd en stor nok hær, og han angriper meg HELE tiden med fly som skyter lengre enn aa gunna mine.

 

Angriper jeg basen hans med en 20 - 30 kjøretøy har han 100 fly som knuser meg og forsvaret på basen, så kan han fortsette å angripe meg helt til jeg ikke har noe igjen...

 

det er så F....... frustrerende.. :thumbdown:

 

 

noen som har noe tips?

8266244[/snapback]

 

Skulle til å skrive AKURATT det samme, fy f*** for en range det er på de flya til Scrin....

8267536[/snapback]

 

 

 

Klarte det :D var i grunn ganske enkelt :p

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Først så byggde jeg ufattelig mange tanks og aa kjøretøy, de lot jeg bare stå i bakgrunnen og vente.

 

så tok jeg over alle Tiberium ressurser der, og konsentrerte meg om forsvaret ved brua, når de angrep med fly så fjerna jeg de aa gunna som ble skutt på og hadde en klar litt lengre inn, så når de fløy nærmere for å ta de andre så ble fly skutt ned, holdt på sånn i ca 20 min så rett etter at han hadde angrepe meg med masse fly og kjøretøy så sendte jeg ALT jeg hadde på han, rundt 20 Store tanks (husker ikke navnet på den) :blush:

 

som overkjørte han totalt :)

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Crotia:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sikkert mye oppgulp av det som er sagt tidligere, men her er slik jeg gjorde:

- Gi strøm til bygninger og ground-defence på øst og nord.

- Lag 2 Riflemen-bunkers på sør og vest - det holder, ikke bruk base defence.

- 2 tanks mellom de base-defences på nord og øst-inngang.

- 3x2 lag missile-tropper på hver sin side av basen(øst og vest)

- 3 APC med Rifleman og 2x Missile trooper -> hent back-up. bruk troops og garison bygninger og ta ut "den greia" fra bygningen du har "garisona".

 

Pass på å reparere og sende tankser tilbake til construction yard for reparering.

 

Gikk greit dette, men spilte kun på normal.

 

Beklager min dårlige norsk-engelsk :D Regner med det er forståelig.

Lenke til kommentar
Noen som har tips til Washington DC oppdraget for NOD?

 

Muligens et lett oppdrag, og jeg som bare loker, men klarer det ikke helt.

 

De har neste ubegrensede styrker, og angriper hele tiden. Lager forsvar av turrets og laser, noe som duger bra, men tar penger og tid.

 

Klarer ikke bygge noen tropper som trenger gjennom forsvaret deres, da det er sammensatt og inneholder forsvar mot menn, kjøretøy og luft.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Prøv å bygge en gjeng med rakett menn og flytt de rundt der hvor du får beskjed om at GDI sine forsterkniger kommer. På den måten får du skutt ned gdi sine forsterkninger før de kommer frem til basen, så kan du bygge opp en her utenfor din egen samtidig og denge på når du føler deg klar
Lenke til kommentar
Har kommet ett stykke på GDI Kampanjen.

 

Er i Cologne

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg skal førstsjekke om hvor stor base de aliensa har.

 

også skal ta og fikse en nedlagt base som GDI har i regionen, problmet er det at Fienden har ørten tusen soldater og fly, jeg bruker opp alle penga mine før jeg får byggd en stor nok hær, og han angriper meg HELE tiden med fly som skyter lengre enn aa gunna mine.

 

Angriper jeg basen hans med en 20 - 30 kjøretøy har han 100 fly som knuser meg og forsvaret på basen, så kan han fortsette å angripe meg helt til jeg ikke har noe igjen...

 

det er så F....... frustrerende.. :thumbdown:

 

 

noen som har noe tips?

8266244[/snapback]

Skulle til å skrive AKURATT det samme, fy f*** for en range det er på de flya til Scrin....

8267536[/snapback]

 

Tips:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ha 4-8 Firehawks stående me missles klare for å knerte eventuelle luftangrep :)
Endret av zirzolan
Lenke til kommentar

Jeg får altså fortsatt ikke til Croatia, selv på easy :/

 

Når jeg går for å redde backup (sender bare 4 tanks for å knuse kanonene), så virker det som om spiller "sanser" at jeg har fokusen et annet sted, for når jeg går tilbake til basen 20 sec etterpå, har jeg mistet omtrent halvparten av det som er.

 

Hvis jeg venter med å sende backup, og heller forsvarer meg, for så å sende backup med en blindpatrulje (bare velger hvor de skal og følger de ikke selv) så dør de alltid før de rekker å drepe kanonen. Til slutt blir jeg bare totalt overkjørt.

 

Disse helsikes selvmordsidiotene som alltid kommer fra vest ser ut til å bare komme når jeg ikke har fokus på det området. Virker jo helt sykt :/

Lenke til kommentar

Slik jeg gjorde det:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Alle AT turrets på, ingen AA (mener jeg) det fikser units som missile troops og pitbulls. Samt APCs med missile troops.

 

En AP turret på på hvert sted, de nærmeste. Disse blir backet opp av infanteri, pillboxes kan være en fordel her. Granat soldater er en god bonus.

 

Når du skal redde MCVn er det lurt å merke seg at det vanligvis er Fanatics som kverker den. Så rednings styrken din bør inneholde noen tanks, for å ta ut tårnene. Og infanteri, APC's kan være greit for noen. Plasser soldater i bygningene på veien slik at de er klar når du skal føre MCVn tilbake samme vei. 2 bygninger proppet med vanlig infanteri slakter Fanatics som bare det.

 

Kan være greit å save litt før timeren går ut slik at du er sikker på at du har/kan skaffe nok og riktig tropper. Etter det, er det egentlig lett seilas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...