Gå til innhold

Forum medlemenes kunnskap


Anbefalte innlegg

Dette innlegget er nok ikke i samsvar med kategorien Teknologi & Vitenskap, men tar sjansen alikevel. Har lest noen hundre innlegg i denne kategorien og er mildt sagt imponert over mange medlemmer sin kunnskap her i forumet. Det er spesielt i Teknologi & Vitenskap jeg har registrert dette, men det er p.g.a min egen interesse for dette feltet.

 

Et aldri så lite uskyldig spørsmål melder seg da. Hva driver disse intelligente menneskene med til vanlig :) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du lærer også en god del av å lese vitenskapsblad, som for eksempel illustrert vitenskap eller andre blad. Abbonerer på illustrert vitenskap hjemme, så det blir en del lesing av det av og til. :)

8253622[/snapback]

 

Jeg leste også illustrert vitenskap tidligere. Men har nå gått over til "Scientific America" og "Nature" ... og "Science". Det første hver måned, de to siste litt mere uregelmessig.

Lenke til kommentar
Et aldri så lite uskyldig spørsmål melder seg da. Hva driver disse intelligente menneskene med til vanlig  :) ?

8253435[/snapback]

Dr. grad (PhD) innenfor datakommunikasjon...

 

Ellers leser jeg endel "Aviation Week & Space Technology", har også Illustrert Vitenskap., pluss at jeg leser endel andre tidskrifter på jobb og nett.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Er student (samfunnsøkonomi). Har egentlig lite med realfagsbakgrunn fra vgs, kun 3mx og 2fy. Er ellers veldig glad i populærvitenskap, og har en del bøker (en del uleste også) av Hawkins. Akuratt nå leser jeg Bill Brysons "A short history of nearly everything".

 

Kunnskapen min kommer ut i fra hvilket emner jeg gidder å bruke tid på å debatere. Akuratt nå har jeg lest mye om klimadebatten, og føler jeg sitter en en god del kunnskap på det området. Ellers har det blitt en del lesing om alt fra evolusjonsteorien til big bang. :)

Lenke til kommentar

Jeg er 16 år og går siste året på ungdomsskolen. Leser mye faktastoff og plukker opp ting her og der. Har skaffet meg en del kontakter innenfor NASA og har stor interesse av alt som har med romfart å gjøre. Er også ganske skoleflink (ikke ment som skryt) og har lett for å lære nye ting. Synes også det er artig å lese om mer avanserte emner innenfor fysikk, hovedsaklig astrofysikk

Lenke til kommentar
Jeg er 16 år og går siste året på ungdomsskolen. Leser mye faktastoff og plukker opp ting her og der. Har skaffet meg en del kontakter innenfor NASA og har stor interesse av alt som har med romfart å gjøre. Er også ganske skoleflink (ikke ment som skryt) og har lett for å lære nye ting. Synes også det er artig å lese om mer avanserte emner innenfor fysikk, hovedsaklig astrofysikk

8258023[/snapback]

 

Da kan jeg anbefale Hawkins "univers uten grenser", hvis du allerede ikke har lest den :)

Lenke til kommentar
Jeg er 16 år og går siste året på ungdomsskolen. Leser mye faktastoff og plukker opp ting her og der. Har skaffet meg en del kontakter innenfor NASA og har stor interesse av alt som har med romfart å gjøre. Er også ganske skoleflink (ikke ment som skryt) og har lett for å lære nye ting. Synes også det er artig å lese om mer avanserte emner innenfor fysikk, hovedsaklig astrofysikk

8258023[/snapback]

 

Helt enig med deg der ;) Eneste er at jeg ikke har kontakter innen NASA, og jeg er ett år eldre enn deg :p Du ligger litt foran meg :cry:

 

PS: Vet jo at Raptor har en del kontakter innen NASA :D

 

EDIT: Så er jeg sterkt imot kristendommen. Ikke ta meg for å være ateist. Jeg er helt åpen for at det kan være ting av høyere makter osv. men selv sytnes jeg kristendommen blir for dumt. Hva gir prester og andre tilhengere av den religionen rettigheter til å fortelle andre hva de skal tro på?

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Hva gir prester og andre tilhengere av den religionen rettigheter til å fortelle andre hva de skal tro på?

8260473[/snapback]

Hvis du ikke liker det som kirkesamfunnet forteller deg, kan du starte ditt eget kirkesamfunn. Når du slutter deg til ett bestem kirkesamfunn, sier du samtidig ja til den troen som de har, og derfor forteller de deg hva du skal tro på. De som er inne i slike samfunn er der faktisk frivillig.
Lenke til kommentar
Hva gir prester og andre tilhengere av den religionen rettigheter til å fortelle andre hva de skal tro på?

8260473[/snapback]

Hvis du ikke liker det som kirkesamfunnet forteller deg, kan du starte ditt eget kirkesamfunn. Når du slutter deg til ett bestem kirkesamfunn, sier du samtidig ja til den troen som de har, og derfor forteller de deg hva du skal tro på. De som er inne i slike samfunn er der faktisk frivillig.

8262161[/snapback]

 

De som er inne ja ;) Men hva med misjonærer osv.? De prøver å overtale deg.

 

Senest i dag stod det en diger kartong med bøker og blader om bibelen (for det meste om jesus, etter det jeg så på forsidene) Dette var ikke ment for skolen, men alle som går mellom skolen og gymsalen. Jeg forstår ikke hvorfor de prøver å presse oss ikke-troende til å "joine" gjengen. Men blir litt OffTopic etterhvert :p

Lenke til kommentar

Vel det er uansett stor forskjell på tro/religion og et produkt eller en service.

 

Tror forresten de fleste er enige med meg om at i hvertfall kristendommen skal ut av skolen, ettersom det er her den påvirker barn mest, og bestemmer hva dem skal tro på. Bøkene er riktignok nokså nøytrale, men dukker opp en del, som tilsier at kristendommen er den riktige (har ikke sett mange kristendomsbøker, men slik fremstår det i de bøkene vi brukte på ungdomsskolen)

 

PS: Selv om det egentlig ikke har noe med det du skrev :D

Lenke til kommentar
EDIT: Så er jeg sterkt imot kristendommen. Ikke ta meg for å være ateist. Jeg er helt åpen for at det kan være ting av høyere makter osv. men  selv sytnes jeg kristendommen blir for dumt. Hva gir prester og andre tilhengere av den religionen rettigheter til å fortelle andre hva de skal tro på?

8260473[/snapback]

 

Ganske offtopic, men du er ateist så lenge du ikke tror på noen gud (dvs, når du ikke er teist). Les gjerne Ateisme og agnostisisme - oppklaring :)

Lenke til kommentar

Studerer til Msc. Energi & Miljø på NTNU

 

Har i tillegg til å lære om de vanlige "tools of the trade" som alle sivilingeniører må kunne (matte, statistikk, programmering, teknologiledelse osv..) hatt fag innenfor områder som elkraft, kybernetikk og fluidmekanikk.

 

Er nyhetsnarkoman, får det meste av nyheter fra nettet, men leser teknisk ukeblad og dagens næringsliv fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...