Gå til innhold

Hviket spillfirma lager best spill ?

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Skrevet

Activision og Monolith bør vel også nevnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ingen som nevner Crytek? De som laget Far Cry.

De produserer det kommende spillet Crysis.

8276016[/snapback]

Eg synest ikkje Far Cry er bra nok til å havne på ei sånn liste.

"All of their computer games since Warcraft: Orcs & Humans have been best-sellers."

Det var da en voldsomt begrenset tidsperiode da. Finnes firmaer som har holdt på lenger enn det, og med flere gode spill.

8276030[/snapback]

Komme med eksempler du då. Kven har sagt at det skal være begrensingar på tid? Kvalitet foran kvantitet, Starcraft blir framleis spelt av tusenvis verda over.

Som eg har nevnt før er også Blizzard veldig dyktige til å oppdatere spela sine.

Endret av Zeph
Skrevet (endret)

Jeg er vel hardbarka OFP fan, så da må det vel bli Bohemia Interactive Studio. :!:

De fleste andre av mine favoriter har enten lagt opp eller blitt kjøpt opp av en eller annen "kjempe".

Westwood, Bullfrog, Maxis, MicroProse og Digital Integration (Synd å si at det er ingen som har laget en remake av spillet "Hind" enda)

Endret av Colossus
Gjest medlem-105082
Skrevet

BlueByte glemte jeg :)

Skrevet

Studio Liverpool for sine formula one serie..

Rockstar for GTA serien

Epic games for gears of war...

må vel nesten slenge inn Pholophony Digital for GT serien i tillegg...;)

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)
Ubisoft lager veldig gode spill ja(Rainbow six, Farcry....), THQ lager også noen brae spill.

8278148[/snapback]

Ubisoft laget ikke FarCry. CryTek gjorde det :)

Må ikke tro at de lager spillet bare fordi Ubisoft merket kommer på skjermen når man starter spillet. Ubisoft publiserte spillet.

Men det er lett og ta feil. Har gjort det selv en del ganger :)

Endret av medlem-105082
Skrevet (endret)

Sverger til ubisoft og Funcom jeg.

Ubisoft for Never winter nights (mener det var dem, er en stund siden jeg spilte det) og Funcom for Den lengste reisen og Drømmefall.

EDIT: fikk vite i posten over at ubisoft ikke hadde laget farcry ^^

Endret av Liquid Crystal
Skrevet

Ser denne tråden har sklidd litt ut så eg kan nevne eit anna firma som har laga ein genial serie.

Team 17

Dei har ikkje mange spela på merittlista, men skal ha kudos for å ha laga Worms.

worms2.jpg

Skrevet

Ubisoft for Never winter nights (mener det var dem, er en stund siden jeg spilte det) og Funcom for Den lengste reisen og Drømmefall.

8279355[/snapback]

Ubisoft mistet min respekt når de gidde ut GT Pro Series til Wii. Snakk om å synke lavt bare for å tjene litt ekstra penger.

Gjest medlem-105082
Skrevet

8279355[/snapback]

Ubisoft mistet min respekt når de gidde ut GT Pro Series til Wii. Snakk om å synke lavt bare for å tjene litt ekstra penger.

8279415[/snapback]

Hvorfor det? Noen må da publisere spillet uansett. Skjønner ikke hva som er så galt.

Skrevet (endret)

Nintendo

Blizzard

Bioware

Free Radical

Double Fine

SquareEnix (Selv om jeg synes Square har tapt seg etter SNES)

Silicon Knights

Valve

Ubisoft (Tatt seg opp de siste åra)

Rareware (Tapt seg etter N64)

Epic Games

I den rekkefølgen.

Endret av SEeKz0r
Skrevet
Team 17

Dei har ikkje mange spela på merittlista, men skal ha kudos for å ha laga Worms.

8279396[/snapback]

Dette teamet har blitt nevnt en masse ganger før her.

Ikke mange spill? De har faktisk laget en masse spill, og mange er sett på som noen av de beste spillene i sin sjanger. Jeg kan nevne de som jeg brukte å spille selv: Superfrog, Qwak, Lemmings, og Worms. Alle var knallspill, i tillegg til Alien Breed serien, som jeg aldri spilte.

Tenkte bare jeg skulle nevne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...