Gå til innhold

forklar hvorfor gutta i røyksopp blir "geniforklart" for sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Hva liker dere da? Dere som mener dette er homsemusikk og slikt?

 

Hva hører dere på? Trance og techno?

Eller black metal?

 

Jeg, selv, hører nesten bare på rock og rock 'n roll, hvis jeg får kalle det det.

 

Litt prog.rock.

 

Men Røyksopp er noe jeg kan like. Det er veldig behagelig musikk, som er digg å slappe av til.

 

Liker dere ikke det, så liker dere ikke det. De er, for tiden, et av norges beste "band", ja.

 

Slik musikk kalles gjerne "Chillout", og det er en grunn til akkurat det.

 

Til de som (i motsetning til alle andre her) liker denne typen musikk, kan jeg anbefale et annet norsk band, nemlig

Ralph Myerz and the Jack Herren Band.

 

Men det er seff kun for de som er interessert i noe musikk som kan slappes av til.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at Røyksopp er et av norges beste band, de er i derdensklasse. I Storbritania f.eks er de sinnsykt godt likt, og de er nå ganske bra likt i USA også.

 

For min del hører jeg mye på heavy musikk, metal osv.. men må si en ting.. Røyksopp er helt toppers genial musikk, og det har jeg ment helt siden Eple kom på radio!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 02:53, skrev Jimmy Pop:

Til de som (i motsetning til alle andre her) liker denne typen musikk, kan jeg anbefale et annet norsk band, nemlig

Ralph Myerz and the Jack Herren Band.



 

Genailt!! Dem digger jeg og!

Vil anbefale et norsk album som heter Tellè til deg da.. :smile:

http://www.tellerecords.com/releases.php

 

[ Denne Melding var redigert av: tgrude på 2002-12-14 03:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 03:19, skrev SnowDOG_:

Quote:


Den 2002-12-14 02:53, skrev Jimmy Pop:

Hmm... Hva liker dere da? Dere som mener dette er homsemusikk og slikt?



Ehmm mente utsende deres. Det ble tilomed spøket på mtv awards om de var kjæreste par.
:lol:

Men om de er brunntuper vet eg ikke.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SnowDOG_ på 2002-12-14 03:20 ]</font>

 

hehe, enig der. De så litt tvilsomme der de gikk opp for å hente prisen. Iallefall han der med det lange håret..

Lenke til kommentar

Den beste forklaringen er vel at ordet "geni" brukes litt for ofte. Det skal _ganske_ mye til for at jeg kaller en musiker et geni, mest av alt fordi jeg enda har til gode å treffe/se et slikt eksemplar. At de fleste musikere har gode promoterer er noe annet, men musikk er ikke det samme som et bra sceneshow/image.

 

Det finnes nok av eksempler på populære artister som ser ut som de spiser i stedet for å synge mens de er på scenen, playback er litt for enkelt. Dersom man ser på gamle konsertopptak med Elvis, Beatles etc ser man hva ekte spontanitet på scenen er, spesielt førstnevnte var utrolig på nettopp dette. Dog skal jeg ikke benekte at det er utrolig flott å se på når Britney Spears hopper rundt på scenen halvnaken, men det er ikke musikken som klistrer en til skjermen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 11:59, skrev mariusnp:

Normenn er ikke vant til at norske band/grupper får internasjonal sucsess så de hopper i taket nå når dette endelig skjer...

Det er to norske grupper det er verdt å høre på Satyricon og Dimmu Borgir

Case closed


 

blah! bare gauling. Men hver sin smak som sagt :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 12:38, skrev Dollar:

Hitler og Quisling var begge også geniforklart.


Problemet er vel ofte at Genier havner i grøfta på den andre siden.


 

Tja, man har vel prøvd å geniforklare Hitler og det er vel kanskje muligens mulig at han hadde etpar lyse øyeblikker blant alt det andre han hadde fingerene med i. Det er første gang jeg har sett noen si at Quisling har blitt prøvd geniforklart, jeg håper uansett for disse to at det er et etterliv for dem å plages i for evig tid.

 

Selv om jeg ikke ser på Røyksopp som genier, bør man være _litt_ forsiktig med å sammenligne andre med de to nevnte personene. Regner med at jeg ikke trenger å fortelle hvorfor :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...