Gå til innhold

forklar hvorfor gutta i røyksopp blir "geniforklart" for sin


Anbefalte innlegg

Quote:


jeg håper uansett for disse to at det er et etterliv for dem å plages i for evig tid.


Vi kan vel møtes der alle fire en gang.

 

Jeg syntes ikke at de han kalles genier for musikken de lager. Det er ytters få som fortjener det, og ingen at de har vært på topp20. Nå må det også sies at jeg greier ikke å se topp20, fordi det 99% av tilfellene ikke er ên sang jeg kan høre på.

Jeg liker trance, eller "techno" som det som oftest blir kalt av "andre".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geni er et aaaalt for sterkt ord for røyksopp. Jeg synes det er over snittet, og etter norsk standard er det noe av det bedre den siste tiden, men hverken i sjangeren eller i det norske musikkmiljøet er de blandt eliten. Bedre norsk musikk: Arcturus, Seigmen, bedre musikk i noenlunde samme stilen, Orbital.

 

Men for "tilgjengelig" musikk er det vel sikkert temmelig bra, og det er jo nettopp det som teller i media...

Lenke til kommentar

Quote:


Det er første gang jeg har sett noen si at Quisling har blitt prøvd geniforklart


 

Quisling var jo et geni da. Fyren gikk ut fra krigsskolen med absolut beste karakterer noen gang. Han var rett og slett en smart, meget smart fyr, som brukte sin kløkt på "litt" feil område kanskje..

 

Shit happens

Lenke til kommentar

Bare fordi fyren får noen seksere (Quisling), er det ingen grunn til å bruke så sinnsykt overkill begrep som å kalle han et geni. Det irriterer meg faktisk ganske kraftig at media bruker for sterke begrep bare for å selge litt ekstra. Ord som "geni" "katastrofe" "tragisk" "blodbad" "massakre" osv blir slengt ut i øst og vest om alt mulig. Problemet er bare at vi ikke har noe skikkelig ord for Einstein om vi kaller Røyksopp genier.

 

Litt off topic men...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 13:56, skrev kosh:

Dimmu er kvalitet,men heldigvis er ikkje sånn musikk for alle. Er for dei som liker komplisert musikk.


Dette er det veldig delte meninger om. Jeg liker komplisert musikk, men jeg mener Dimmu er litt for simpelt. De kjører alt for lik stil gjennom sangene, og de har liksom bare hengt seg med på bølgen.

 

Et band som kan anbefales for de som virkelig liker komplisert musikk, er Tool. De er så mye flinkere enn Dimmu at jeg ikke gidder begynne å forklare.

 

Ingen kan slå riffene, trommetaktene, taktskiftene, bassgangen eller stemmen... Hvis du er interessert i å utvide horisonten litt, høre noe av Tool.

Quote:


Røyksopp er IKKJE komplisert iallefall....


Vel, det synes vel kanskje du. Men det er fordi du har hørt litt av en sang, og tenkt "Hmm.. electronica.. Det er bare data, så det er enkelt".

 

Det er ikke det samme som å lage en ringetone, hvis du tror det.

 

Det å komponere en sang er ikke bare bare. Men hvis du mener det er enkelt, håper jeg du kan lage en sang og vise meg den...

 

Vente i spenning på deg, KOSH...

Lenke til kommentar

Quote:


HoVeSkOt skrev (2002-12-14 20:07):

Litt off topic:


Heavy Metal = sado.



 

Og du har ikke peiling...? Mest sannsynlig vet du ikke hva heavy metal er for noe.

 

röyksopp har endel OK låter, men det er ikke noe jeg setter meg ned og lytter til for å se det sånn. Og de er langt ifra Norges beste band. Bl.a så er:

[*]Turbonegro

[*]Satyricon

[*]Dimmu Borgir

[*]Seigmenn

[*]Borknagar

[*]Gatas Parlament

Mye bedre enn Röyksopp. Men det er min mening, og andre har en annen mening. Jeg får bare leve med det.

Lenke til kommentar
Quote:


Og de er langt ifra Norges beste band. Bl.a så er:


[*]Turbonegro - Ikke hørt om

[*]Satyricon - Blæh!

[*]Dimmu Borgir - Samme som ovenfor

[*]Seigmenn - Den går jeg god for!

[*]Borknagar - Ikke hørt om

[*]Gatas Parlament - Liker ikke norsk rap/hiphop


Mye bedre enn Röyksopp. Men det er min mening, og andre har en annen mening. Jeg får bare leve med det.


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...