Gå til innhold

forklar hvorfor gutta i røyksopp blir "geniforklart" for sin


Anbefalte innlegg

Etter min mening er produktene til Røyksopp på grensen til å kunne kalles musikk i det hele tatt. Det er jo bare veldige plagsomme lyder satt i system! Tenker på denne Eple-låten... Om igjen og om igjen... It fucking never ends!

 

Som nevnt tidligere i tråden er de nok blitt så populære på grunn av det viktigste i musikkbransjen ja; IMAGE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-15 00:25, skrev Bombur:

Etter min mening er produktene til Røyksopp på grensen til å kunne kalles musikk i det hele tatt. Det er jo bare veldige plagsomme lyder satt i system! Tenker på denne Eple-låten... Om igjen og om igjen... It fucking never ends!


Nei, men der har vi da et spørsmål om smak.

 

Noen liker sanger på to minutter av stilen college-punk. Jeg tenker da på band som Blink182 og LIT...

Andre liker sanger som varer lenge. Jeg liker Tool, og de har veldig mange laaange sanger. Sanger på 10-15 minutter er å finne på alle* albumene.

 

Det at Eple varer lenge... Tja.. Den varer vel i seks eller seks 1/2 minutt eller noe sånt, og jeg synes ikke det er så lenge.

 

Det er helt opp til smaken.

 

 

Så det jeg lurer på... Hvilke type musikk liker du? Siden du ikke liker sanger på mer enn 6 min?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 11:59, skrev mariusnp:

Normenn er ikke vant til at norske band/grupper får internasjonal sucsess så de hopper i taket nå når dette endelig skjer...

Det er to norske grupper det er verdt å høre på Satyricon og Dimmu Borgir

Case closed


ERDETTE"EASYLISTENING"/CHILLOUT?!

-trukke det nei.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke liker sanger som er lengre enn 6 minutter... Hvor har du det i fra? Men uansett var poenget mitt at musikken er veldig monoton, ikke at låtene varer lenge.

 

Når det gjelder min musikksmak, så hører jeg på forskjellige typer musikk, men favoritten er utvilsomt melodisk metal. Mye av den typen musikk ligger tett opp til klassisk musikk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 14:40, skrev Bombur:

Jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke liker sanger som er lengre enn 6 minutter... Hvor har du det i fra? Men uansett var poenget mitt at musikken er veldig monoton, ikke at låtene varer lenge.


Trodde det var det du mente med "it fucking never ends", men det kan være jeg tar feil.

 

Monoton, ja... Det er vel noe av det jeg liker med typen "Chillout"

Lenke til kommentar

Jeg er metal fan, men jeg blir ikke plaget hvis jeg hører pip pip musikken deres slik jeg blir av det meste av annen elektromusikk.. Det er bra gjort av dem! (Jeg hadde ikke satt det på selv av fri vilje da, hvis det er det dere tror.. hater "pip (dunk dunk) pip pipip (dunk dunk) pip" musikk.. (eller techno o.l. som andre kaller det :smile: )

 

90% av verdens musikkjournalister skulle vært skutt.. Det er deres feil at musikkverdenen er som den er i dag.. Og listepop suxx...

 

Röyksopp er en hype, og hvis de ikke gjør noe mer sykt snart, er de glemt om et år..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 16:42, skrev Tigeren:

Röyksopp er en hype, og hvis de ikke gjør noe mer sykt snart, er de glemt om et år..


Tja... Når komme EPLE? Før sommeren? Det er da bedre enn de fleste hype-bandene rundt om kring i verden.

 

Gleder meg btw. til neste hit av Las Ketchup :wink:

 

Ellers... Husker dere Gåte? De var jo VERDENS KULESTE! Og kom ALDRI til å bli glemt!

 

Jaja... Døgnflue?

Lenke til kommentar

Heya

 

Personlig synes jeg Röyksopp er noe av det beste som finnes. Eple/Poor Leno osv funker fett nok, men det er ikke her Röyksopp viser sin sterkeste side. Det er på resten av plata deres - chillouten. Den er suveren! Last ned å hør på f.eks. Sparks av Röyksopp. Sitt og slapp av, bare nyt musikken. Nydelig!

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 17:10, skrev alexf:

omg så mange fjortisposter her... Melody A.M. er en laid-back chilloutplate som er meget bra.. om du ikke har peiling på chillout/electronica så værsåsnill å hold det for deg selv..


..og btw: Jeg driter i hvilken musikk du liker


:grin:

Riktig!

 

Et veldig godt poeng det, "Jeg driter i hvilken musikk du liker"

 

Liker du ikke Chillout, så gjør du ikke det.

 

Men her tror jeg faktisk at det er et spørsmål om forståelse! Det er nesten ingen her inne som har forstått hva chillout er!!

 

Jeg sier meg 100% enig i Alexf

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 17:28, skrev nemetiss:

er min musikksmak :smile:


 

Hmm.. Masse dritt der, ja.. Linkin Park? Sum 41? Han der techno/trance-kisen? Hmm.. det var ikke mye bra der, må jeg si.

 

Sum 41 er vel definisjonen på College Punk.. :roll:

 

Quote:


Den 2002-12-15 17:38, skrev Goldfish:

Sikker på at dere ikke mener geni
erklært
?


Joda, det er nok det som er meningen. Du ser sikkert at i de fleste postene, så står det "erklært", det er bare emnet som er litt feilskrevet.

 

Men har du ingen synspunkter så som du har rettet emnet?

 

Quote:


Den 2002-12-15 18:24, skrev hrichard:

Heya


Personlig synes jeg Röyksopp er noe av det beste som finnes. Eple/Poor Leno osv funker fett nok, men det er ikke her Röyksopp viser sin sterkeste side. Det er på resten av plata deres - chillouten. Den er suveren! Last ned å hør på f.eks. Sparks av Röyksopp. Sitt og slapp av, bare nyt musikken. Nydelig!


bfisk


God ide. Tror jeg skal gjøre det !

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 18:24, skrev hrichard:

Heya


Personlig synes jeg Röyksopp er noe av det beste som finnes. Eple/Poor Leno osv funker fett nok, men det er ikke her Röyksopp viser sin sterkeste side. Det er på resten av plata deres - chillouten. Den er suveren! Last ned å hør på f.eks. Sparks av Röyksopp. Sitt og slapp av, bare nyt musikken. Nydelig!



bfisk


Gjorde som du sa, lastet ned Sparks og satte den på.

10 sekunder senere satt jeg å vridde meg i smerte :mad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 19:28, skrev Eskil87:

Gjorde som du sa, lastet ned Sparks og satte den på.

10 sekunder senere satt jeg å vridde meg i smerte
:mad:


Ja, men da er det vel heller DU som har et problem?

 

Dette er jo, for de som ikke har fått det med seg ennå, chillout.

 

Tror du trenger litt mer enn 10 sekunder for å sitte deg inn i det.

 

Men du er jo bare 15 år, så du har god tid på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...