Gå til innhold

Forutså gud evolusjonslæren?


Anbefalte innlegg

Forutså gud evolusjonslæren og dets lærere med sitt falske budskap?

 

Paulus’ brev til romerne

Kapittel 1

18 Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

 

Dette skriftstedet bekrefter at gud forutså falske lærere.

8238528[/snapback]

Jeg fjerner det røde, så vi kan se det hele.

 

"21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket."

 

Buhuhuhullshit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forutså gud evolusjonslæren og dets lærere med sitt falske budskap?

 

Paulus’ brev til romerne

Kapittel 1

18 Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

 

Dette skriftstedet bekrefter at gud forutså falske lærere.

8238528[/snapback]

Jeg fjerner det røde, så vi kan se det hele.

 

"21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket."

 

Buhuhuhullshit.

8277104[/snapback]

 

 

Buhuhuhullshit? Du kan ikke utdype dette tungvektige argumentet for oss andre? Jeg skjønner jo at du må være en sprenglærd bibelkyndig.

Lenke til kommentar
Buhuhuhullshit? Du kan ikke utdype dette tungvektige argumentet for oss andre? Jeg skjønner jo at du må være en sprenglærd bibelkyndig.

8277143[/snapback]

Jeg kjenner ingen gud, aldri kjent ham heller. Det er rett og slett ren gjetting.

8277167[/snapback]

 

Og det må du få mene så mye du vil. Det er det som er så fint med å ha fri vilje. Ingen tvinger deg.

Lenke til kommentar

Vel, når jeg tenker meg om så kan jeg jo svare på emnefeltet også og ikke bare posten.

 

"Forutså Gud evolusjonslæren?"

 

Mitt svar vil være at dersom Gud eksisterer og følgelig er omniscient ("allvitende"?) og vi naivt godtar alt dette måtte føre med seg, så vil han ha forutsett evolusjonslæren. Har man kunnskap om absolutt alt, i all fremtid, nåtid og fortid, så vil man natruligvis også ha kunnskap om evolusjonslæren.

Ser man derimot på en del paradokser som oppstår ved gudsbegrepet, og at enkle vitenskapelige tenkemåter, så vet vi at Gud antakeligvis ikke finnes, og således ei heller kan ha forutsett noen evolusjonlære.

Lenke til kommentar
Vel, når jeg tenker meg om så kan jeg jo svare på emnefeltet også og ikke bare posten.

 

"Forutså Gud evolusjonslæren?"

 

Mitt svar vil være at dersom Gud eksisterer og følgelig er omniscient ("allvitende"?) og vi naivt godtar alt dette måtte føre med seg, så vil han ha forutsett evolusjonslæren. Har man kunnskap om absolutt alt, i all fremtid, nåtid og fortid, så vil man natruligvis også ha kunnskap om evolusjonslæren.

Ser man derimot på en del paradokser som oppstår ved gudsbegrepet, og at enkle vitenskapelige tenkemåter, så vet vi at Gud antakeligvis ikke finnes, og således ei heller kan ha forutsett noen evolusjonlære.

8277491[/snapback]

 

Og hva synes du om innholdet i bibelsitatet? Var det ikke noe som kunne tyde på at gud forutså en del vranglære?

Lenke til kommentar
Og hva synes du om innholdet i bibelsitatet? Var det ikke noe som kunne tyde på at gud forutså en del vranglære?

8277525[/snapback]

Hva jeg synes om bibelsitatet har jeg svart på tidligere, og det er at det er en ganske generell strofe om vranglære som ikke nødvendigvis peker på evolusjonslæren. Shit happens, og evolusjonslæren passer ganske fint inn i beskrivelsen, men det gjør mye annet også.

 

Men om Gud forutså vranglære ser jeg ikke i sammenheng med bibelsitatet før du beviser at Gud finnes, og beviser at Gud skrev bibelen. Begge deler stiller jeg meg sterkt tvilende til. Slik jeg ser på Bibelen så var den skrevet av ganske smarte mennesker for sin tid, men muligens en smule forvridde i tankegangen (maktkåte?).

Lenke til kommentar
Ja det er sant. Hvem var det som kom med det idiotiske utsagnet? Det står ikke i Bibelen.

8277632[/snapback]

Var Bill Hicks som sa dette. Riktignok en stand up-komiker -- men en som har lest bibelen og vokst opp i en kristen familie.

 

At det ikke står i bibelen er klart, men det får en til å både le og tenke. Hvor er den fri viljen du snakker om egentlig? Den setter også fingeren på en viss dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Ja det er sant. Hvem var det som kom med det idiotiske utsagnet? Det står ikke i Bibelen.

8277632[/snapback]

Var Bill Hicks som sa dette. Riktignok en stand up-komiker -- men en som har lest bibelen og vokst opp i en kristen familie.

 

At det ikke står i bibelen er klart, men det får en til å både le og tenke. Hvor er den fri viljen du snakker om egentlig? Den setter også fingeren på en viss dobbeltmoral.

8277858[/snapback]

 

At utsagnet kan få noen til å påpeke dobbeltmoral er greit. Men når det kan oppfattes som et bibelsitat er det ikke greit.

Lenke til kommentar
At utsagnet kan få noen til å påpeke dobbeltmoral er greit. Men når det kan oppfattes som et bibelsitat er det ikke greit.

8277938[/snapback]

 

Den eneste veien til gud er gjennom Jesus:

"14:5 Thomas saith unto him, Lord, we know not whither thou goest; and how can we know the way?

14:6 Jesus saith unto him, I am the way, the truth, and the life: no man cometh unto the Father, but by me.

 

"Whosoever shall deny me before men, him will I also deny before my Father which is in heaven." (Matt.26:69-75, Mark 14:66-72, Luke 22:55-62, John.15:18-27)

 

Ingen kommer til gud uten å tro på Jesus.

 

13:41 The Son of man shall send forth his angels, and they shall gather out of his kingdom all things that offend, and them which do iniquity;

13:42 And shall cast them into a furnace of fire: there shall be wailing and gnashing of teeth.

 

Alle som ikke tror blir torturert i flammer.

 

Det er en konklusjon man kan trekke ut fra bibelen, uten å en gang tøye logikkens grenser...

 

Å si at "gud straffer ikke de ikketroende" er å bryte alt som heter logisk ressonement,

 

Bekreft dette:

1: A) fører til B) og ikke C).

2: Ingenting fører til C)

3: A) dikterer at alt som ikke fører til B) fører til C)

4: Z) fører ikke til B)

 

A) er gud

B) er evig liv i lykke

C) er evig liv i lidelse

Z) er ateisme

 

Du påstår punkt 2.

 

Punkt 2 er i konflikt med hva A) -- din gud -- dikterer.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
At utsagnet kan få noen til å påpeke dobbeltmoral er greit. Men når det kan oppfattes som et bibelsitat er det ikke greit.

8277938[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Den eneste veien til gud er gjennom Jesus:

"14:5 5 Tomas sier til ham: «Herre, vi vet ikke hvor du går. Hvordan kan vi da vite veien?» 6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg.

 

Hva skulle dette bevise i forhold til utsagnet <<Eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love>>?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"Whosoever shall deny me before men, him will I also deny before my Father which is in heaven." (Matt.26:69-75, Mark 14:66-72, Luke 22:55-62, John.15:18-27)

 

Det står ikke noe om tro men om fornekting. Du vet hva forskjellen er ikke sant?

 

Ingen kommer til gud uten å tro på Jesus.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
13:41 The Son of man shall send forth his angels, and they shall gather out of his kingdom all things that offend, and them which do iniquity;

13:42 And shall cast them into a furnace of fire: there shall be wailing and gnashing of teeth.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Alle som ikke tror blir torturert i flammer.

 

Jeg, og andre har tidligere forklart deg at helvete ikke finnes. Vi har også forklart deg hva flammer i Bibelen symboliserer. Når du nå fremdeles kommer trekkende med helvetespratet ditt skjønner jeg at du er en smule uhederlig i din bevisførsel.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er en konklusjon man kan trekke ut fra bibelen, uten å en gang tøye logikkens grenser...

 

Å si at "gud straffer ikke de ikketroende" er å bryte alt som heter logisk ressonement,

 

Du trekker ikke noen konklusjon. Du roter.

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bekreft dette:

1: A) fører til B) og ikke C).

2: Ingenting fører til C)

3: A) dikterer at alt som ikke fører til B) fører til C)

4: Z) fører ikke til B)

 

A) er gud

B) er evig liv i lykke

C) er evig liv i lidelse

Z) er ateisme

 

Du påstår punkt 2.

 

Punkt 2 er i konflikt med hva A) -- din gud -- dikterer.

8278683[/snapback]

Eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love

 

Hva er det du prøver på her? Jeg vil jo selvfølgelig hevde at du tar feil. La meg forklare:

 

A fører til B.

Ingenting fører til C.

C finnes ikke.

A dikterer aldri, men gir frihet til valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...