Gå til innhold

Omtale av S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl (PC)


Anbefalte innlegg

Det er noe med spillet som gjør at det ikke sitter helt for meg. Tror det kan være at jeg syns at jeg beveger meg urimelig tregt og på en måte tungt (når jeg ikke spurte seff). Syns kanksje jeg blir litt for stasjonær i skuddvekslinger. Noen som er enige/uenige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med maskinkrav til dette spillet. Tenker ikke på de oppgitte, men hva folk selv opplever og spiller på. Hvordan det går, hvilke innstillinger/oppløsning osv?

 

Lurer litt på det da jeg sitter med et X1950XT (256mb), X2 5200+ og 2Gb ram.

Lenke til kommentar

Mine specs står i sig'en min. Jeg kjører spillet med max på absolutt alt untatt AA, den står vel på 2x eller no sånt. Oppløsningen jeg kjører spillet på er 1280x1024, som er maks som skjermen min klarer (19" LCD skjerm). Ikke får jeg lav fps og spillet bare ser helt fantastisk deilig ut :)

Lenke til kommentar

Men EN ting skal i hvert fall spillet ha... ENDELIG (!!) et spill hvor man ikke trenger å lade batteriene til lommelykten hele jævla tia!!

 

Har alltid irritert meg litt det der.. du har übermonstervåpen, men ikke batterier nok til å holde ei skarve lommelykt lysende i mer en 25 sekunder av gangen,..

 

ENDELIG!! :w00t:

 

(Kanskje unntaket var Doom 3 også? hmm.. anyway...)

Lenke til kommentar

jeg har ikke spilt spillet så mye enda, men er det en ting som er irriterende så er det fiendenes meget raske respawn.

 

ett eksempel, jeg stormer ett hus, dreper fem seks stykker inni huset, kikker rundt i ett rom og ser ingen flere. Snur meg mot de døde fiendene som ligger i døråpningen inn til rommet og begynner å plukke utstyr, før det har gått 30 sekund så har to fiender respawnet bak meg og bestemmer seg for å pumpe ryggen min full av bly. jeg dør og må starte på ny..

 

eksempel to. jeg kommer inn i en sone og blir radiokontaktet av noen stalkers som trenger hjelp i ett gammelt industriområde, jeg hjelper til, og dreper bandittene og fullfører oppdraget men jeg syns det var for lett/få banditter. fortsetter videre og går gjennom en port.. der står ca 10 banditter i en klynge, de henger fast i hverandre men det stopper ikke dem å sende en skur av bly mot meg.

etter mye slit, banning og reloading så dreper jeg alle. Jeg går bort for å plukke utstyr og idet jeg kommer bort til likhaugen så spawner 4 nye banditter... enda på visa der ble til at jeg stormet forbi og videre inn i neste sone ;)

 

 

det positive er nå da jeg går aldri tom for utstyr, har i haugevis av bandasjer, mat og ammunisjon :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra review dette! Ville gitt høyere score selv. LITT uvant at det ikke er trygt å stille seg på en plass uten synlige fiender for å sjekke kart og inventory...måtte plutselig løpe som en gal fra en firbeint raring som anså meg som lunsj. Kom ikke langt siden sekken veide alt for for mye, noe som jeg ikke hadde sjekket etter å ha raidet en del falne fiender. Endte med at jeg måtte stoppe og se fienden rett i øya. Game Over.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Men EN ting skal i hvert fall spillet ha... ENDELIG (!!) et spill hvor man ikke trenger å lade batteriene til lommelykten hele jævla tia!!

 

Har alltid irritert meg litt det der.. du har übermonstervåpen, men ikke batterier nok til å holde ei skarve lommelykt lysende i mer en 25 sekunder av gangen,..

 

ENDELIG!! :w00t:

 

(Kanskje unntaket var Doom 3 også? hmm.. anyway...)

8231597[/snapback]

 

Hey, i Doom 3 var de superavansert og alt med teleport og hele pakken men en pakke ducktape hadde de ikke, så der måtte du jo skifte mellom lommelykt og våpen (om du ikke brukte mod).

 

Så har man endelig fått et spill som dropper "tøffguttsemirealisme" og kjørt på stil?

Lenke til kommentar
Tenkte kanskje jeg kunne hive inn et kjappt spørsmål her:

 

Er det trygt å lagre stuff (bandasjer, ammunisjon osv.) i tilfeldige kister rundt om kring? Jeg kommer fort over 50 kg, så det kunne vært greit å ha et stash eller to man kunne lagre stuff i.

8232115[/snapback]

Det har i alle fall fungert fint for meg, har ikke mistet noe enda. Men, jeg har bare prøvd kistene som står i "trygge områder" (mistenker at det ikke har noe å si egentlig, men verdt å nevne).

Lenke til kommentar
er sikkert bra dette spille..... har spilt dette en stund nå.. og begynner å bli rimelig lei  kan ha noe med at jeg må ha grafikken på low settings.. og tilog me da hakker d:( har en pentium 4 3.2ghz 1g minne og geforce 7600gt må skaffe en bedre maskin tenker jeg.... da tror jeg at d blir bedre.....

8228667[/snapback]

 

Snodig. Jeg har p4 2.5ghz, geforge 6600 gts skjermkort og 1gig ram, og spillet kjører helt fint på 1280x1024 medium settings, selv med 2x FSAA.

Lenke til kommentar

De grense overgangene bruker som regel å ha hyppige respawns, tror jeg drepte over 100 banditter en plass for å komme meg videre :!: . Verste er når du lagrer spillet på en trygg plass og så spawner det en kar hver gang du loader. Ihvertfall mine erfaringer på veteran vansklighet, mulig det ikke er så ille på de enklere vansklighetsgradene.

Lenke til kommentar
jeg har ikke spilt spillet så mye enda, men er det en ting som er irriterende så er det fiendenes meget raske respawn.

 

ett eksempel, jeg stormer ett hus, dreper fem seks stykker inni huset, kikker rundt i ett rom og ser ingen flere. Snur meg mot de døde fiendene som ligger i døråpningen inn til rommet og begynner å plukke utstyr, før det har gått 30 sekund så har to fiender respawnet bak meg og bestemmer seg for å pumpe ryggen min full av bly. jeg dør og må starte på ny..

 

eksempel to. jeg kommer inn i en sone og blir radiokontaktet av noen stalkers som trenger hjelp i ett gammelt industriområde, jeg hjelper til, og dreper bandittene og fullfører oppdraget men jeg syns det var for lett/få banditter. fortsetter videre og går gjennom en port..  der står ca 10 banditter i en klynge, de henger fast i hverandre men det stopper ikke dem å sende en skur av bly mot meg.

etter mye slit, banning og reloading så dreper jeg alle. Jeg går bort for å plukke utstyr og idet jeg kommer bort til likhaugen så spawner 4 nye banditter...  enda på visa der ble til at jeg stormet forbi og videre inn i neste sone ;)

 

 

det positive er nå da jeg går aldri tom for utstyr, har i haugevis av bandasjer, mat og ammunisjon  :thumbup:

8231766[/snapback]

 

Helt enig med deg her. Mens jeg samler våpen og ammo, som jeg synes er ganske klønete, spawner det elitesoldater rett bak meg og pumper meg full av bly. Blir forbannet av slikt.

 

Jeg synes for øvrig det er kjedelig å måtte plukke opp våpen og tømme dem for å få ammo. Man risikerer å bli sittende fast pga overvekt, og nettopp da spawner det selvfølgelig i hopetall rundt deg. Ellers er det frustrerende at mange våpen har særdeles dårlig treffsikkerhet. Stod ca 2 meter bak en fyr, siktet på skallen, men likevel snur han seg og skyter tilbake. Dette var riktignok med den første AKen, men på ettskuddsmodus er egentlig AK meget treffsikker...

Lenke til kommentar
jeg har ikke spilt spillet så mye enda, men er det en ting som er irriterende så er det fiendenes meget raske respawn.

 

ett eksempel, jeg stormer ett hus, dreper fem seks stykker inni huset, kikker rundt i ett rom og ser ingen flere. Snur meg mot de døde fiendene som ligger i døråpningen inn til rommet og begynner å plukke utstyr, før det har gått 30 sekund så har to fiender respawnet bak meg og bestemmer seg for å pumpe ryggen min full av bly. jeg dør og må starte på ny..

 

eksempel to. jeg kommer inn i en sone og blir radiokontaktet av noen stalkers som trenger hjelp i ett gammelt industriområde, jeg hjelper til, og dreper bandittene og fullfører oppdraget men jeg syns det var for lett/få banditter. fortsetter videre og går gjennom en port..   der står ca 10 banditter i en klynge, de henger fast i hverandre men det stopper ikke dem å sende en skur av bly mot meg.

etter mye slit, banning og reloading så dreper jeg alle. Jeg går bort for å plukke utstyr og idet jeg kommer bort til likhaugen så spawner 4 nye banditter...  enda på visa der ble til at jeg stormet forbi og videre inn i neste sone ;)

 

 

det positive er nå da jeg går aldri tom for utstyr, har i haugevis av bandasjer, mat og ammunisjon  :thumbup:

8231766[/snapback]

 

Helt enig med deg her. Mens jeg samler våpen og ammo, som jeg synes er ganske klønete, spawner det elitesoldater rett bak meg og pumper meg full av bly. Blir forbannet av slikt.

 

Jeg synes for øvrig det er kjedelig å måtte plukke opp våpen og tømme dem for å få ammo. Man risikerer å bli sittende fast pga overvekt, og nettopp da spawner det selvfølgelig i hopetall rundt deg. Ellers er det frustrerende at mange våpen har særdeles dårlig treffsikkerhet. Stod ca 2 meter bak en fyr, siktet på skallen, men likevel snur han seg og skyter tilbake. Dette var riktignok med den første AKen, men på ettskuddsmodus er egentlig AK meget treffsikker...

8232872[/snapback]

 

sliter med akuratt det samme, jeg begynte å le i oppgitthet, da jeg så 5 stykker respwane foran meg, mens jeg fremdeles hadde 5 andre å slåss meg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...