Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Hittil er spillet helt utrolig. Stemningsfullt, gameplayet funker til de grader, grafikken er nydelig når man venner seg til den, og endelig er det en skikkelig godfølelse av å vinne kamper.

 

I sted var jeg inne på en tomt full av gamle vrakede sovjetiske kjøretøyer, og det begynte å bli mørkt mens jeg sloss mot noen banditter. Jeg skrudde på lommelykta og la for første gang merke til de nydelige lyseffektene, og jeg tenkte "Wow, dette er det kuleste som har skjedd i et spill de siste to åra". Nydelig, er det. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trekker tilbake alt jeg har sagt tidligere om S.T.A.L.K.E.R, har spilt noen timer til og må si førsteinntrykket var totalt missledende. Spillet er rett og slett fantastisk og briljerer på flere punkter. Særlig grafikken er imponerende, er helt stum i forbausing av hvordan lys og skygger fungerer, absolutt alt har skygge. Stemningen er fabelaktig, og jeg må si jeg skvatt litt når jeg møte på en usynlig fiende langt nede i katakombene :)

 

Historien er spennende og drivende, og det jeg kanskje liker mest - er hvordan du står totalt fritt i å velge hvordan du skal spille fremover, står du å snakker med en person som er viktig for framgangen, kan du plutselig oppleve at han blir skutt av banditter bakfra, osv.

 

Litt krøkete skrevet, men konklusjonen er altså:

 

Herlig spill, anbefales! 9/10

Lenke til kommentar
Trekker tilbake alt jeg har sagt tidligere om S.T.A.L.K.E.R, har spilt noen timer til og må si førsteinntrykket var totalt missledende.  Spillet er rett og slett fantastisk og briljerer på flere punkter.  Særlig grafikken er imponerende, er helt stum i forbausing av hvordan lys og skygger fungerer, absolutt alt har skygge.  Stemningen er fabelaktig, og jeg må si jeg skvatt litt når jeg møte på en usynlig fiende langt nede i katakombene :)

 

Historien er spennende og drivende, og det jeg kanskje liker mest - er hvordan du står totalt fritt i å velge hvordan du skal spille fremover, står du å snakker med en person som er viktig for framgangen, kan du plutselig oppleve at han blir skutt av banditter bakfra, osv.

 

Litt krøkete skrevet, men konklusjonen er altså:

 

Herlig spill, anbefales! 9/10

8372215[/snapback]

 

Hehe. Her var det en pjokk som plutselig har skjønt det :thumbup::thumbup:

 

Er helt enig selv. Selv om jeg ble bitt av basillen ganske fort. Så fort jeg var ferdig med første stedet var jeg hektet. Stemningen er bare ubeskrivelig :D

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at noen klaget over at en to løps hagle (der løpene ligger over hverandre) som var i betaen ikke var i det ferdige spillet, men det er den, jeg vet ikke hvor, men jeg så er video der den ble brukt...

 

:p

8379569[/snapback]

 

Jepp! Den er fin :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En NPC som heter Fader Dyor (eller noe sånt) har en slik. Hagla heter Chaser og magasinet tar 5-6 patroner. Han gir den ikke fra seg levende, for å si det sånn. Han står sammen med to andre Stalkers inne på warehouses, i nærheten av den gjengen fra Duty som skal angripe Freedom.
Lenke til kommentar

Mener du ikonet for radioaktivitet? (Den gule baren). En flaske vodka kurerer litt radioaktivitet. Men sånne sprøyter er mer effektive.. Om du skal ha det helt bort må du ha en bedre drakt. Jeg går med scientific suit nå for tiden.. Bra imot radioaktivitet og anomalities, men beskytter ikke så bra imot kuler.. Det finnes sikkert bedre drakter ut i spillet.. I mellomtiden får du lagre opp på sprøyter og vodka..

Lenke til kommentar

Har møtt det jeg og. Tror det kalles en bloodsucker. Jeg ble egentlig ikke skremt den første gangen.. Den andre gangen jeg møtte det ble jeg litt skremt, for det dukka opp ganske nærme meg, men jeg viste det var der en plass. (Var mission.) Og jeg møtte det også i dag, skal ikke avsløre hvor. (Det var i et varehus. Nå må dere spille videre med den frykten) Da var det usynlig og hoppet opp i trynet mitt. Jeg tømte et helt magasin i hodet på den.. :ph34r:

 

Siden har jeg ikke spilt.. Og jeg som var på vei til x18. :ph34r:

 

Stalker har for meg mange likheter med spill som FEAR og HL2. Når jeg spiller sånne spill er jeg så jævlig anspent hele tiden. Jeg klarer nesten ikke å spille mer enn en halvtime-en time før jeg må gi meg. Er ikke så ille i Stalker som det var i FEAR da, men når man kommer til tette ganger og skumle monstre, er det slitsomt å sitte foran skjermen.

 

Sålang har Stalker vært et supert spill. Har spilt i en god del timer, og føler fortsatt at jeg har masse igjen. Oppdager nye ting hele tiden. Tok en ganske lang tid før jeg skjønte at enkelte av de tingene som ligger på bakken er artifacts, og ikke anomalities.

 

Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan finne bra artifacts? Har bare noen som øker health og endurance.

Lenke til kommentar

for meg så virker det som om items og sånt blir bedre jo lenger inn i spillet du kommer. nå er ikke det unormalt, men da mener jeg at det dukker opp bra ting der du har vært før, så hidden places og sånt bør sjekkes hver gang du går forbi. jeg fant f.eks. en artifact med 109 stamina i område til venstre for baren da jeg sprang tilbake dit etter å ha vært i X18 og X16...

Lenke til kommentar

Jeg ga opp etter AI'en eier deg uansett hva du gjør og det er rett og slett umulig å snike seg innpå dem, de vet alltid hvor du er. Bruker sykt mye ammo på å ta en fiende. Grafikken er så så og det lagger med maskinen min (se signatur). Historien er ikke så drivende som alle sier, dette spillet har blitt hypa opp i så mange år at det ikke er rart jeg er utrolig skuffa over spillet.

 

Alt dette hadde vært greit hvis det ikke var for den "dumme" AI'en og vanskelighets graden. Jeg fikk tak i AK, kom langt nok til å finne det, men fortsatt så ble jeg grise eid ved hver eneste hjørne og sløste masse ammo på å ta en fiende :p

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Jeg ga opp etter AI'en eier deg uansett hva du gjør og det er rett og slett umulig å snike seg innpå dem, de vet alltid hvor du er. Bruker sykt mye ammo på å ta en fiende. Grafikken er så så og det lagger med maskinen min (se signatur). Historien er ikke så drivende som alle sier, dette spillet har blitt hypa opp i så mange år at det ikke er rart jeg er utrolig skuffa over spillet.

 

Alt dette hadde vært greit hvis det ikke var for den "dumme" AI'en og vanskelighets graden. Jeg fikk tak i AK, kom langt nok til å finne det, men fortsatt så ble jeg grise eid ved hver eneste hjørne og sløste masse ammo på å ta en fiende :p

8390387[/snapback]

 

Hei, synes du skal gi spillet en sjanse til.

 

Slik jeg oppfatter AIen så tjaaa har den en litt for god kunnskap om hvor du er. Men den er ikke helt uten sine finesser. Stopper du opp og er skjult så vil den etterhvert "glemme" deg. Sammenlig dette med at du står i ett rom. Du hører gulvet knake bak deg. Du snur deg rundt og ser en sofa. Det du IKKE ser er at en sitter på huk bak der. Du er "klar over" at noe laget lyden. Så fokuset ditt er rettet mot det område. Men så etter litt..når ingen flere lyder kommer...så begynner du å tenke "hørte jeg noe, var det huslyd, er jeg like sikker på at det var en lyd?". Så etterhvert glemmer du at den var der og blir opptatt med noe annet. Slik er det jeg oppfatter AIen i spillet. Det er ikke lett å snike seg inn på mennesker heller...vi har ganske god hørsel.

 

Når det gjelder å skyte så er det 100% trening. Jeg kommer fra Battlefield "universet" og det tok meg en HEL del tid før jeg skjønte greia. Men nå tar jeg headshots rellativt ofte. Spesielt med lyddempa sniper rifle. Trikset er å tenke at kuler har fysikk. Desto lengre du skyter...desto mer "faller" kulen. Så skal du skyte langt må du sikte litt over. Akkurat sånn som i virkeligheten. I Battlefield mener jeg at alle kuler har helt rette baner.

 

Så gi det en sjanse til...øv deg på skytingen..så skal du se ting går bedre!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Battlefield har ikke helt rette kuler, hvis folk er langt unna så må man sikte litt over, spesielt med sniper.

 

Men i Stalker og AIen til folka er jo drit bra, gjør bare spilet mer ekte, at du virkelig føler du må streve for å ta hver peron. De vet ikke hele tiden hvor du er, det er jo det som er AIen! Jeg har opplevd mange ganger i stalker at jeg har kunnet snike meg innpå folk, hjemme meg og de ikke ser meg osv, det er bare morsomt !

Lenke til kommentar

Mhm, AI-en i STALKER er enkelt og greit genial :)

 

I begynnelsen var det fysikken til kulene jeg mislikte mest, men etterhvert som jeg lærte meg hvordan jeg skulle skyte, innså jeg at det både var til det bedre, og mer realistisk på langt nær enn hva andre spill tilbyr. Battlefield 2 vil jeg ikke si har i nærheten kulefysikken til STALKER, der går det på "fasitsvar" hele tiden, etterhvert klarer du fint å plassere perfekte skudd med skarpskytter riflen på lang avstand.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe vondt å si om AI'en i Stalker. Husker jeg nagrep en camp nært et hus. Jeg snek meg rundt hushjørnet og lobba en granat og plaffa litt. Når de begynte å skyte sprinta jeg til det motsatte hjørnet, og da sto de å peppra det hushjørnet jeg kom ifra.

 

Treffsikkerheten har mye med våpenet å gjøre. Med en dårlig AK må jeg bruke mye ammo, men med en SMG eier jeg de fleste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...