Arang Skrevet 12. april 2007 Rapporter Del Skrevet 12. april 2007 Hittil er spillet helt utrolig. Stemningsfullt, gameplayet funker til de grader, grafikken er nydelig når man venner seg til den, og endelig er det en skikkelig godfølelse av å vinne kamper. I sted var jeg inne på en tomt full av gamle vrakede sovjetiske kjøretøyer, og det begynte å bli mørkt mens jeg sloss mot noen banditter. Jeg skrudde på lommelykta og la for første gang merke til de nydelige lyseffektene, og jeg tenkte "Wow, dette er det kuleste som har skjedd i et spill de siste to åra". Nydelig, er det. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. april 2007 Rapporter Del Skrevet 12. april 2007 Trekker tilbake alt jeg har sagt tidligere om S.T.A.L.K.E.R, har spilt noen timer til og må si førsteinntrykket var totalt missledende. Spillet er rett og slett fantastisk og briljerer på flere punkter. Særlig grafikken er imponerende, er helt stum i forbausing av hvordan lys og skygger fungerer, absolutt alt har skygge. Stemningen er fabelaktig, og jeg må si jeg skvatt litt når jeg møte på en usynlig fiende langt nede i katakombene Historien er spennende og drivende, og det jeg kanskje liker mest - er hvordan du står totalt fritt i å velge hvordan du skal spille fremover, står du å snakker med en person som er viktig for framgangen, kan du plutselig oppleve at han blir skutt av banditter bakfra, osv. Litt krøkete skrevet, men konklusjonen er altså: Herlig spill, anbefales! 9/10 Lenke til kommentar
nasum Skrevet 13. april 2007 Rapporter Del Skrevet 13. april 2007 Trekker tilbake alt jeg har sagt tidligere om S.T.A.L.K.E.R, har spilt noen timer til og må si førsteinntrykket var totalt missledende. Spillet er rett og slett fantastisk og briljerer på flere punkter. Særlig grafikken er imponerende, er helt stum i forbausing av hvordan lys og skygger fungerer, absolutt alt har skygge. Stemningen er fabelaktig, og jeg må si jeg skvatt litt når jeg møte på en usynlig fiende langt nede i katakombene Historien er spennende og drivende, og det jeg kanskje liker mest - er hvordan du står totalt fritt i å velge hvordan du skal spille fremover, står du å snakker med en person som er viktig for framgangen, kan du plutselig oppleve at han blir skutt av banditter bakfra, osv. Litt krøkete skrevet, men konklusjonen er altså: Herlig spill, anbefales! 9/10 8372215[/snapback] Hehe. Her var det en pjokk som plutselig har skjønt det Er helt enig selv. Selv om jeg ble bitt av basillen ganske fort. Så fort jeg var ferdig med første stedet var jeg hektet. Stemningen er bare ubeskrivelig Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 13. april 2007 Rapporter Del Skrevet 13. april 2007 Vil påstå at det er et av de mest stemningsfyllte spillene jeg har spillt. Ble forresten ferdig istad, fikk vel den "dårligste" slutten også, men.. Skal tweake og herje litt med det nå, installere patch og spille om igjen Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. april 2007 Rapporter Del Skrevet 13. april 2007 Jeg har hørt at noen klaget over at en to løps hagle (der løpene ligger over hverandre) som var i betaen ikke var i det ferdige spillet, men det er den, jeg vet ikke hvor, men jeg så er video der den ble brukt... Lenke til kommentar
Radial Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Jeg har hørt at noen klaget over at en to løps hagle (der løpene ligger over hverandre) som var i betaen ikke var i det ferdige spillet, men det er den, jeg vet ikke hvor, men jeg så er video der den ble brukt... 8379569[/snapback] Jepp! Den er fin Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor En NPC som heter Fader Dyor (eller noe sånt) har en slik. Hagla heter Chaser og magasinet tar 5-6 patroner. Han gir den ikke fra seg levende, for å si det sånn. Han står sammen med to andre Stalkers inne på warehouses, i nærheten av den gjengen fra Duty som skal angripe Freedom. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Når det kommer sånn atombombe sak på siden, og man mister liv hele tiden, hva skal man egentlig gjøre for å få det H E L T bort? Klarer ikke det.. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Mener du ikonet for radioaktivitet? (Den gule baren). En flaske vodka kurerer litt radioaktivitet. Men sånne sprøyter er mer effektive.. Om du skal ha det helt bort må du ha en bedre drakt. Jeg går med scientific suit nå for tiden.. Bra imot radioaktivitet og anomalities, men beskytter ikke så bra imot kuler.. Det finnes sikkert bedre drakter ut i spillet.. I mellomtiden får du lagre opp på sprøyter og vodka.. Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Avinstallerte S.T.A.L.K.E.R siden pc'n min ikke klarer å kjøre det uten lagg. Likte egentlig multiplayer delen godt, men det virket som om nesten alle lagget skikkelig der Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 uff, jeg var nede i min første "underground" kjeller idag, møtte bla. på en tungtpustende usynlig DOOM 1 monster Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Har møtt det jeg og. Tror det kalles en bloodsucker. Jeg ble egentlig ikke skremt den første gangen.. Den andre gangen jeg møtte det ble jeg litt skremt, for det dukka opp ganske nærme meg, men jeg viste det var der en plass. (Var mission.) Og jeg møtte det også i dag, skal ikke avsløre hvor. (Det var i et varehus. Nå må dere spille videre med den frykten) Da var det usynlig og hoppet opp i trynet mitt. Jeg tømte et helt magasin i hodet på den.. Siden har jeg ikke spilt.. Og jeg som var på vei til x18. Stalker har for meg mange likheter med spill som FEAR og HL2. Når jeg spiller sånne spill er jeg så jævlig anspent hele tiden. Jeg klarer nesten ikke å spille mer enn en halvtime-en time før jeg må gi meg. Er ikke så ille i Stalker som det var i FEAR da, men når man kommer til tette ganger og skumle monstre, er det slitsomt å sitte foran skjermen. Sålang har Stalker vært et supert spill. Har spilt i en god del timer, og føler fortsatt at jeg har masse igjen. Oppdager nye ting hele tiden. Tok en ganske lang tid før jeg skjønte at enkelte av de tingene som ligger på bakken er artifacts, og ikke anomalities. Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan finne bra artifacts? Har bare noen som øker health og endurance. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 for meg så virker det som om items og sånt blir bedre jo lenger inn i spillet du kommer. nå er ikke det unormalt, men da mener jeg at det dukker opp bra ting der du har vært før, så hidden places og sånt bør sjekkes hver gang du går forbi. jeg fant f.eks. en artifact med 109 stamina i område til venstre for baren da jeg sprang tilbake dit etter å ha vært i X18 og X16... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har funnet en syk bug i S.T.A.L.K.E.R , hvordan i allverden kan de ha oversett dette? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 S.T.A.L.K.E.R - Kjappe spørsmål Har skrudd sammen en tråd hvor vi kan ta "in-game" relaterte spørsmål, slik at denne tråden ikke blir stengt. Håper vi får en aktiv tråd, jeg har ihvertfall flere spørsmål jeg ønsker svar på Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Jeg ga opp etter AI'en eier deg uansett hva du gjør og det er rett og slett umulig å snike seg innpå dem, de vet alltid hvor du er. Bruker sykt mye ammo på å ta en fiende. Grafikken er så så og det lagger med maskinen min (se signatur). Historien er ikke så drivende som alle sier, dette spillet har blitt hypa opp i så mange år at det ikke er rart jeg er utrolig skuffa over spillet. Alt dette hadde vært greit hvis det ikke var for den "dumme" AI'en og vanskelighets graden. Jeg fikk tak i AK, kom langt nok til å finne det, men fortsatt så ble jeg grise eid ved hver eneste hjørne og sløste masse ammo på å ta en fiende Endret 15. april 2007 av Saykin Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har funnet en syk bug i S.T.A.L.K.E.R , hvordan i allverden kan de ha oversett dette? 8388596[/snapback] Har opplevd det der fleire stadar. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg ga opp etter AI'en eier deg uansett hva du gjør og det er rett og slett umulig å snike seg innpå dem, de vet alltid hvor du er. Bruker sykt mye ammo på å ta en fiende. Grafikken er så så og det lagger med maskinen min (se signatur). Historien er ikke så drivende som alle sier, dette spillet har blitt hypa opp i så mange år at det ikke er rart jeg er utrolig skuffa over spillet. Alt dette hadde vært greit hvis det ikke var for den "dumme" AI'en og vanskelighets graden. Jeg fikk tak i AK, kom langt nok til å finne det, men fortsatt så ble jeg grise eid ved hver eneste hjørne og sløste masse ammo på å ta en fiende 8390387[/snapback] Hei, synes du skal gi spillet en sjanse til. Slik jeg oppfatter AIen så tjaaa har den en litt for god kunnskap om hvor du er. Men den er ikke helt uten sine finesser. Stopper du opp og er skjult så vil den etterhvert "glemme" deg. Sammenlig dette med at du står i ett rom. Du hører gulvet knake bak deg. Du snur deg rundt og ser en sofa. Det du IKKE ser er at en sitter på huk bak der. Du er "klar over" at noe laget lyden. Så fokuset ditt er rettet mot det område. Men så etter litt..når ingen flere lyder kommer...så begynner du å tenke "hørte jeg noe, var det huslyd, er jeg like sikker på at det var en lyd?". Så etterhvert glemmer du at den var der og blir opptatt med noe annet. Slik er det jeg oppfatter AIen i spillet. Det er ikke lett å snike seg inn på mennesker heller...vi har ganske god hørsel. Når det gjelder å skyte så er det 100% trening. Jeg kommer fra Battlefield "universet" og det tok meg en HEL del tid før jeg skjønte greia. Men nå tar jeg headshots rellativt ofte. Spesielt med lyddempa sniper rifle. Trikset er å tenke at kuler har fysikk. Desto lengre du skyter...desto mer "faller" kulen. Så skal du skyte langt må du sikte litt over. Akkurat sånn som i virkeligheten. I Battlefield mener jeg at alle kuler har helt rette baner. Så gi det en sjanse til...øv deg på skytingen..så skal du se ting går bedre!! AKIRA Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Battlefield har ikke helt rette kuler, hvis folk er langt unna så må man sikte litt over, spesielt med sniper. Men i Stalker og AIen til folka er jo drit bra, gjør bare spilet mer ekte, at du virkelig føler du må streve for å ta hver peron. De vet ikke hele tiden hvor du er, det er jo det som er AIen! Jeg har opplevd mange ganger i stalker at jeg har kunnet snike meg innpå folk, hjemme meg og de ikke ser meg osv, det er bare morsomt ! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Mhm, AI-en i STALKER er enkelt og greit genial I begynnelsen var det fysikken til kulene jeg mislikte mest, men etterhvert som jeg lærte meg hvordan jeg skulle skyte, innså jeg at det både var til det bedre, og mer realistisk på langt nær enn hva andre spill tilbyr. Battlefield 2 vil jeg ikke si har i nærheten kulefysikken til STALKER, der går det på "fasitsvar" hele tiden, etterhvert klarer du fint å plassere perfekte skudd med skarpskytter riflen på lang avstand. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har ikke noe vondt å si om AI'en i Stalker. Husker jeg nagrep en camp nært et hus. Jeg snek meg rundt hushjørnet og lobba en granat og plaffa litt. Når de begynte å skyte sprinta jeg til det motsatte hjørnet, og da sto de å peppra det hushjørnet jeg kom ifra. Treffsikkerheten har mye med våpenet å gjøre. Med en dårlig AK må jeg bruke mye ammo, men med en SMG eier jeg de fleste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå