Gå til innhold

Moderatorer bør "holde" tre-ords-regelen?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Dette er sikkert tatt opp før, men tar det opp igjen isåfall. Burde ikke moderatorer også forholde seg til tre-ords-regelen?

 

Eksempel.

 

 

300, hva liksom? For en som ikke følger så mye med på film, sier det ingenting. Tre-ords-regelen er det jo for å forklare hva tråden omhandler, og da ser ikke jeg hvorfor moderatorer skal la være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse postene er autogenererte av publiseringsprogrammet til hardware-nettverket. Den saken du henviser til ligger under "Diskuter Artikler og Videoer (Kulturo.no)", så hvis du leser sealve saken får du vel den innsikten du trenger.

 

Og dette har ikke noe med moderatorer å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det han mente var at det ikke er et menneske som har postet tråden, men et automatisert system.

 

Når det blir publisert noe på forsiden av en av søstersiden blir det i de fleste tilfeller samtidig automatisk opprettet en tråd med samme emnetittel som artikkelens tittel.

 

Eksempler:

Artikkel : "300", forumtråd : "300".

Artikkel : "Norske Vibeke ikke ny vokalist i Nightwish", forumtråd : "Norske Vibeke ikke ny vokalist i Nightwish"

 

Med mindre treordsregelen blir utvidet til å gjelde alle forsider i nettverket eller at systemet blir omkodet vil det nok til tider komme tråder med eller ulovlige emnetitler.

Lenke til kommentar
Når man har en hel sak først syns jeg ikke at emnetittelen trenger å forklare ytterligere.

8217939[/snapback]

Hel sak? Det er her snakk om folk som ikkje har sett artikkelen, men kjem over tråden på forumet. Veldig sjeldan eg er innom alle hovudsidene i Hw-netteverket, men kjem ofte over trådar på forumet.

Lenke til kommentar
Det han mente var at det ikke er et menneske som har postet tråden, men et automatisert system.

 

Når det blir publisert noe på forsiden av en av søstersiden blir det i de fleste tilfeller samtidig automatisk opprettet en tråd med samme emnetittel som artikkelens tittel.

 

Eksempler:

Artikkel : "300", forumtråd : "300".

Artikkel : "Norske Vibeke ikke ny vokalist i Nightwish", forumtråd : "Norske Vibeke ikke ny vokalist i Nightwish"

 

Med mindre treordsregelen blir utvidet til å gjelde alle forsider i nettverket eller at systemet blir omkodet vil det nok til tider komme tråder med eller ulovlige emnetitler.

8217856[/snapback]

Joda, skjønner det. Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan klare å finne på bedre overskrifter i artiklene. "300" sier meg ingenting. Bare "300" synes jeg ikke er en god nok overskrift på en artikkel heller, eller?

Lenke til kommentar
Joda, skjønner det. Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan klare å finne på bedre overskrifter i artiklene. "300" sier meg ingenting. Bare "300" synes jeg ikke er en god nok overskrift på en artikkel heller, eller?

8218087[/snapback]

 

Det er navnet på en film. Alle anmeldelsene på kulturo har kun tittelen på filmen som overskrift. Det bør ikke være nødvendig med "Anmeldelse av den blodige filmen 300". Jeg synes det fungerer veldig fint slik som det er nå.

Lenke til kommentar
Joda, skjønner det. Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan klare å finne på bedre overskrifter i artiklene. "300" sier meg ingenting. Bare "300" synes jeg ikke er en god nok overskrift på en artikkel heller, eller?

8218087[/snapback]

 

Det er navnet på en film. Alle anmeldelsene på kulturo har kun tittelen på filmen som overskrift. Det bør ikke være nødvendig med "Anmeldelse av den blodige filmen 300". Jeg synes det fungerer veldig fint slik som det er nå.

8219567[/snapback]

Ser ikke ut som det bare er filmtitler under Diskuter Artikler og Videoer (Kulturo.no).

Lenke til kommentar
Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan klare å finne på bedre overskrifter i artiklene. "300" sier meg ingenting. Bare "300" synes jeg ikke er en god nok overskrift på en artikkel heller, eller?
Mener det virker slik:

Artikkelforfatterene i de ulike delene av Hardware-nettverket merker av for om det skal lages en egen tråd om artikkelen i tilhørende "Diskuter Artikler...."-kategori på forumet. Systemet lager da en autogenerert tråd som inneholder akkurat det som artikkelforfatteren skrev som overskirft og "header" i artikkelen og i en del tilfeller så har disse dessverre veldig dårlige emnetitler i forhold til de reglene som ellers finnes for posting på diskusjon.no

 

Det beste er at brukerne av forumet sier ifra (som egentlig har blitt gjort her) og at artikkelforfatterne blir mer obs på dette. Foreslår at dere utøver deres "frustrasjon" over dårlige headere/artikkeloverskrifter ovenfor redaksjonen i Kulturo.no og det kan dere gjøre her: Tilbakemeldinger til Kulturo.no, finnes allerede en tråd om dette emnet: Dårlige emnetitler, forbedring?

 

Ha en fortsatt fin forumdag. :thumbup:

 

mvh

Pingla

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Beklager feil plassering, og kunne nesten tenke meg det allerede var tatt opp, men fant ikke noe så. :)

8222050[/snapback]

 

Du tok opp noe som er en "systemfeil" etter min mening, og kudos til deg for å ikke gi deg. :thumbup: der kom endel bagatelliseringer fra ulike hold, men "Pingla" kom med det som er viktig. Så dermed har du oppnådd noe verdifullt; jeg har blitt mere bevisst, og øvrigheten har tatt "noe" til seg. Godt jobba.

Lenke til kommentar

En mulighet er jo å kalle tråden for "Diskuter artikkelen: 300". Da vil man kunne ha en tittel på artikkelen, samtidig som trådtittelen sier litt, og ikke bryter reglene.

 

Jeg mener det viktigste er å holde en god artikkeloverskrift. Noe 300 i grunn er.

 

Det kunne jo også ha stått "Diskuter anmeldelsen: 300" eller "Diskuter intervjuet: Dotten". Dette ville sakt enda mer.

Så kunne man kanskje implementert en funksjon som la til denne teksten automatisk etter hvilken type artikkel man lager (dette hakes vel av når man lager artikkelen?).

Lenke til kommentar

Som nevnt er tråder generert fra artikler fra sitene unntatt fra regelen om beskrivende emnetittel. Det blir da opp til ansvarlig redaktør for de aktuelle sidene om det blir aktuelt å kreve endring i titlene. Da kan man benytte linken som nevnt over av Pingla. Den finner man her;

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=730480

 

Takker med det for tilbakemelding og som en blodekte byråkrat sender jeg brukerne videre til den tråden som her er linket til :)

 

Svar er her avgitt og tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...