Gå til innhold

Kulturo: Dårlige emnetitler, forbedring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imo så burde det være mulig å ha forskjellige titler på de forskjellige plassene for slik som diskuter-delen til kulturo.no ser ut nå så ser det ganske fryktelig ut og det ER dårlige emner som sier utfattelig lite om hva som diskuteres på de forskjellige trådene.

Slik som det er nå så må man nesten bare gå inn å se på de på ren måfå uten å få noe konkret om hva det egentlig handler om.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke tråder, det er nyheter fra kulturo. De kommer automatisk med tittelen fra nettstedet.

8129166[/snapback]

 

For meg er det en tråd. Skjønner at det er en tittel på noe som kommer fra kulturo, men vil vite litt mer. Det blir for dumt at kulturo sine automatiske "tråder" skal slippe unna reglene om en bra og forklarende emnetittel.

 

Imo så burde det være mulig å ha forskjellige titler på de forskjellige plassene for slik som diskuter-delen til kulturo.no ser ut nå så ser det ganske fryktelig ut og det ER dårlige emner som sier utfattelig lite om hva som diskuteres på de forskjellige trådene.

Slik som det er nå så må man nesten bare gå inn å se på de på ren måfå uten å få noe konkret om hva det egentlig handler om.

8168880[/snapback]

 

Er enig, jeg også måtte inn på måfå bare for å se hva det var.

 

Slik som det er nå så må man nesten bare gå inn å se på de på ren måfå uten å få noe konkret om hva det egentlig handler om.

8168880[/snapback]

 

Er det ikke ganske opplagt at tråden handler om artikkelen, enkelt og greit?

8169581[/snapback]

 

Seff, siden er fra kulturo.no er det greit at det kommer derfra, men det sier fremdeles ikke hva tråden handler om.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke tråder, det er nyheter fra kulturo. De kommer automatisk med tittelen fra nettstedet.

8129166[/snapback]

 

For meg er det en tråd. Skjønner at det er en tittel på noe som kommer fra kulturo, men vil vite litt mer. Det blir for dumt at kulturo sine automatiske "tråder" skal slippe unna reglene om en bra og forklarende emnetittel.

 

Imo så burde det være mulig å ha forskjellige titler på de forskjellige plassene for slik som diskuter-delen til kulturo.no ser ut nå så ser det ganske fryktelig ut og det ER dårlige emner som sier utfattelig lite om hva som diskuteres på de forskjellige trådene.

Slik som det er nå så må man nesten bare gå inn å se på de på ren måfå uten å få noe konkret om hva det egentlig handler om.

8168880[/snapback]

 

Er enig, jeg også måtte inn på måfå bare for å se hva det var.

 

Slik som det er nå så må man nesten bare gå inn å se på de på ren måfå uten å få noe konkret om hva det egentlig handler om.

8168880[/snapback]

 

Er det ikke ganske opplagt at tråden handler om artikkelen, enkelt og greit?

8169581[/snapback]

 

Seff, siden er fra kulturo.no er det greit at det kommer derfra, men det sier fremdeles ikke hva tråden handler om.

8181524[/snapback]

 

Sier det seg ikke selv at innlegget "Journalist anklaget for Dimmu-lekkasje" i kategorien "Diskuter Artikler og Videoer (Kulturo.no)" er diskusjon om artikkelen som heter "Journalist anklaget for Dimmu-lekkasje"?

Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg har en bil som jeg har laget en tråd om. Min bil, og tråden om den.

 

Jeg kunne egentlig ha kalt denne tråden for: Golf.

 

Det er opplagt at det er en showcase/worklog siden den ligger i den kategorien. Det er opplagt at det er bil det handler om siden det er den delen av forumet.

 

Men.. Det er nå slik at på diskusjon.no har de en regel om at trådens emnetittel skal være god og beskrivende slik at leseren får et innblikk i hva tråden handler om. Hvorfor skal kulturo sine artikler/tråder være unntak for denne regelen, fordi dere synes det er opplagt hva deres artikler handler om?

 

Svarte svingende.

Lenke til kommentar
Jo, akkurat den er grei. Vil nå påstå at den er litt forskjellig i forhold til eksempelet mitt tidligere i tråden.

8191364[/snapback]

 

Jeg tenker at det er ganske opplagt. når den ligger i kategorien, at den er diskusjonstråden hvor man diskuterer anmeldelsen med tittelen "monsterhuset"...

8191455[/snapback]

Nei. Man diskuterer noe med tittelen Monsterhuset. Dette kan være en bok, en film, en cd, en artiskt osv. Og det kan være et intervju, en reportasje, en artikkelserie, en anmeldelse osv.

 

Som jeg sa i en annen tråd:

En mulighet er jo å kalle tråden for "Diskuter artikkelen: 300". Da vil man kunne ha en tittel på artikkelen, samtidig som trådtittelen sier litt, og ikke bryter reglene.

 

Jeg mener det viktigste er å holde en god artikkeloverskrift. Noe 300 i grunn er.

 

Det kunne jo også ha stått "Diskuter anmeldelsen: 300" eller "Diskuter intervjuet: Dotten". Dette ville sakt enda mer.

Så kunne man kanskje implementert en funksjon som la til denne teksten automatisk etter hvilken type artikkel man lager (dette hakes vel av når man lager artikkelen?).

 

Om man da enda legger til f.eks. bandet, cden eller lignende tror jeg det kan fungere ganske bra. Slik at det blir "Anmeldelse av CDen The Gallows - Orchestra of Wolves" eller "Diskuter artikkelen om piratkopiering – Ikke lenger mulig å leve av piratkopiering". Man vil få noen rare tittler, men det vil være mer korrekt ovenfor forumbrukerne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...