Gå til innhold

Muskat nøtter = dop?


Anbefalte innlegg

Innbiller meg å ha lest en vei at man skal ta ~14 gram per 50 kg for å oppnå optimal rus.

8251870[/snapback]

Da må vel jeg (som veier noe med 30 eller noe) ta.... 8 gram da! :w00t:

8251915[/snapback]

Ehe ...

 

Nei, men for de som ikke er så kjappe i matematikk, lønner (i den grad man kan si at "det lønner seg") det seg, for en gjennomsnittlig ungdom på ca 75 kilo, å ta 21 gram muskat.

8251954[/snapback]

Jeg veier ikke 75?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I lave doser er ikke muskat farlig. Men store doser på 7,5 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen.

 

Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré. Det har amfetaminliknende effekter og kan lede til store inntak av vann. Det finnes ingen spesifikk motgift, annet enn hvile. Det kan ta 24 timer eller mer før man er i form igjen.

8212587[/snapback]

Uhm... What the...?

 

Skjult spøk eller bare ræva kilde?

Lenke til kommentar
I lave doser er ikke muskat farlig. Men store doser på 7,5 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen.

 

Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré. Det har amfetaminliknende effekter og kan lede til store inntak av vann. Det finnes ingen spesifikk motgift, annet enn hvile. Det kan ta 24 timer eller mer før man er i form igjen.

8212587[/snapback]

Uhm... What the...?

 

Skjult spøk eller bare ræva kilde?

8260605[/snapback]

Wikipedia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541
I lave doser er ikke muskat farlig. Men store doser på 7,5 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen.

 

Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré. Det har amfetaminliknende effekter og kan lede til store inntak av vann. Det finnes ingen spesifikk motgift, annet enn hvile. Det kan ta 24 timer eller mer før man er i form igjen.

8212587[/snapback]

Uhm... What the...?

 

Skjult spøk eller bare ræva kilde?

8260605[/snapback]

 

Skal vi se: den ene sier at muskat ikke er farlig i mindre doser under 7,5 gram

Den andre sier at den er giftig ved inntak av mer enn 1/2 gram.

 

Farlig og giftig trenger ikke å være det samme.

 

den kan være giftig til en ufarlig grad.

Ting kan ha en giftig påvirkning på kroppen uten at det er farlig.

 

du kan ta deg 2 øl, den er giftig (ja alkohol er gift), men jeg vil påstå den ikke er farlig ved 2 øl.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva dere har kommet fram til enda

men dra til legen med en gang.

Muskatnøtter er giftig, noe jeg burde vite fordi

jeg er fast kunde hos giftsentralens telefonbord =P

 

Det er sant at man får rusende effekt men det

er en gift som folk har dødd av over en viss dose.

Forrige gang jeg prøvde det måtte jeg fraktes i ambulanse og

pumpes. veldig lite digg, hvis han klarer det så får du ham til

å drikke masse vann. Evt. spy opp det som er i magen først.

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...