Gå til innhold

Noen grunner FOR å være kristen


Anbefalte innlegg

Poenget er:

Det er sagt at lik mister noen gram etter døden.

 

Jeg påpeker at man mister 90% av kroppsvekten etter døden.

 

Rent matematisk:

X = vekttap.

 

Vi vet at vi har vekttap X.

 

X aksen: X ____________________________

 

Hva mangler..?

Vi har ingenting å sammenligne X med..!

 

Y aksen; Møt X aksen

Nå skifter vi om på aksene, for enkelhets skyld...

 

Y = Vekt i % av levende vekt X er tid i år

 

Y

90|\

80|  \

70|    \

60|      \

50|        \_

40|           \_

30|              \_

20|                 \__

10|                      \_____________

00|___________________________X

o |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10

 

WOW..!

 

Ved punkt 6, 10 så veier vi 10% av kroppsvekten!

 

Ergo: Vi veier 10% av kroppsvekten etter at vi dør!

8217642[/snapback]

 

Poenget ditt er at vi mister noen grams kroppsvekt når vi dør. Jeg har også lest denne påstanden. Jeg vet ikke om det er dokumentert. Det betyr ingenting. Mennesket har ikke noen sjel. Vi er sjeler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OG at dette vekttapet er like naturlig som at vi til enhver tid i levende tilstand bruker klemmemusklene i urinblæren og anus.

 

Og angående Gud Har Skapt Mennesket -- så innebærer det en del relativt kjedelige ting...

 

1: Dersom kun gud kan skape liv, så har gud skapt alle skadelige bakterier.

Syfilis, Kolera, Miltbrann, Spedalskhet og Pest...

 

2: Dersom gud har skapt mennesket, og evolusjon, så har gud allerede favorisert enkelte mennesker over andre, da enkelte mennesker må dø før de får barn for at resten av rasen skal bli bedre tilpasset.

Det samme gjelder bakterier.

Gud må ha planlagt Syfilis, Kolera, Miltbrann, Spedalskhet og Pest, dersom gud styrer evolusjonen.

Hvis evolusjonen ikke er styrt av gud, så er ikke mennesker guds fortjeneste.

 

3: Kreft, Beinskjørhet og alt som har "Syndrom" i ordet er genetiske sykdommer.

Hvorfor ville gud skapt et så skjørt og -- *elendig* -- oppskriftssystem på mennesker, samtidig som at solen, samt og halvparten av alle kjente grunnstoffer utvikler kreft og sykdom og død hos menneskene?

Hvorfor kunne ikke DNA vært lagret på samme sted som gud befinner seg -- eller der hvor gud har gjemt vår frie vilje som følger oss fra en annen verden?

Det er jo tydeligvis mulig å lagre ting som påvirker *alle* utenfor denne verden -- så hvorfor ikke DNA, når det er så lett å får kreft av sollys og gjennom fødsel generelt?

 

4: Fri vilje *må* finnes, eller så finnes ikke gud -- eller gud er en løgner...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
OG at dette vekttapet er like naturlig som at vi til enhver tid i levende tilstand bruker klemmemusklene i urinblæren og anus.

 

Og angående Gud Har Skapt Mennesket -- så innebærer det en del relativt kjedelige ting...

 

1: Dersom kun gud kan skape liv, så har gud skapt alle skadelige bakterier.

Syfilis, Kolera, Miltbrann, Spedalskhet og  Pest...

 

2: Dersom gud har skapt mennesket, og evolusjon, så har gud allerede favorisert enkelte mennesker over andre, da enkelte mennesker må dø før de får barn for at resten av rasen skal bli bedre tilpasset.

Det samme gjelder bakterier.

Gud må ha planlagt Syfilis, Kolera, Miltbrann, Spedalskhet og Pest, dersom gud styrer evolusjonen.

Hvis evolusjonen ikke er styrt av gud, så er ikke mennesker guds fortjeneste.

 

3: Kreft, Beinskjørhet og alt som har "Syndrom" i ordet er genetiske sykdommer.

Hvorfor ville gud skapt et så skjørt og -- *elendig* -- oppskriftssystem på mennesker, samtidig som at solen, samt og halvparten av alle kjente grunnstoffer utvikler kreft og sykdom og død hos menneskene?

Hvorfor kunne ikke DNA vært lagret på samme sted som gud befinner seg -- eller der hvor gud har gjemt vår frie vilje som følger oss fra en annen verden?

Det er jo tydeligvis mulig å lagre ting som påvirker *alle* utenfor denne verden -- så hvorfor ikke DNA, når det er så lett å får kreft av sollys og gjennom fødsel generelt?

 

4: Fri vilje *må* finnes, eller så finnes ikke gud -- eller gud er en løgner...

8217711[/snapback]

 

Djevelen skapte sykdommer

Lenke til kommentar

Jeg har *aldri* hørt ett eneste sted i bibelen hvor djevelen påfører andre bakterien som på norsk heter Pest; det gjorde gud.

 

A) Mener du likevel at Djevel har skapt liv -- en satanistisk form for kreasjonsime?

 

b) Mener du at djevelen står bak forandringene som gjør at menneskeheten utvikler seg og at mange får kreft -- og dermed også at Downs Syndrom djevelens avkom, da syndromet er skapt av djevelen?

 

c) Mener du at djevelen ødelegger arvestoffet i de fleste mennesker, og at du dermed også mener b), samtidig som du mener at gud har en plan for mennesket, som djevelen setter i verk?

 

d) Mener du at djevelen skapte solen, som fører til mange former for kreft -- som også kan føre til arvelig kreft; selv om arvelig kreft som oftest er resultat av naturlig mutasjon, og ikke stråling?

 

e) Mener du at djevelen er en gud; siden djevelen er i stand til å forandre arvestoffet vårt i fostercellene -- på samme måte som også gud må forandre arvestoffet i fostercellene våre for at vi skal de facto være laget av gud -- og da også at alle som får kreft egentlig inneholder djevelens arvestoff, og ikke gud sitt -- som betyr at alle som får kreft er djevelens avkom, og ikke barn av gud?

 

Hvem er denne fantastiske djevelen; Har du referanser til hvilke mirakler han utretter i bibelen?

 

Det eneste jeg kan huske er at det er en skikkelse, som direkte oversatt til norsk blir "motstander (av gud)", som driver å frister mennesker til å komme over på synderenes side.

Lenke til kommentar
Jeg har *aldri* hørt ett eneste sted i bibelen hvor djevelen påfører andre bakterien som på norsk heter Pest; det gjorde gud.

 

A) Mener du likevel at Djevel har skapt liv -- en satanistisk form for kreasjonsime?

 

b) Mener du at djevelen står bak forandringene som gjør at menneskeheten utvikler seg og at mange får kreft -- og dermed også at Downs Syndrom djevelens avkom, da syndromet er skapt av djevelen?

 

c) Mener du at djevelen ødelegger arvestoffet i de fleste mennesker, og at du dermed også mener b), samtidig som du mener at gud har en plan for mennesket, som djevelen setter i verk?

 

d) Mener du at djevelen skapte solen, som fører til mange former for kreft -- som også kan føre til arvelig kreft; selv om arvelig kreft som oftest er resultat av naturlig mutasjon, og ikke stråling?

 

e) Mener du at djevelen er en gud; siden djevelen er i stand til å forandre arvestoffet vårt i fostercellene -- på samme måte som også gud må forandre arvestoffet i fostercellene våre for at vi skal de facto være laget av gud -- og da også at alle som får kreft egentlig inneholder djevelens arvestoff, og ikke gud sitt -- som betyr at alle som får kreft er djevelens avkom, og ikke barn av gud?

 

Hvem er denne fantastiske djevelen; Har du referanser til hvilke mirakler han utretter i bibelen?

 

Det eneste jeg kan huske er at det er en skikkelse, som direkte oversatt til norsk blir "motstander (av gud)", som driver å frister mennesker til å komme over på synderenes side.

8218294[/snapback]

 

 

Ok, lenge siden jeg har drevet med sånne innlegg som du driver med..

 

A) Djevelen har skapt liv for å nedkjempe Guds vidunderlige skapnigner - ala sykdommer

 

B) Downs syndrom er satans verk, skadene den påfører kroppen er også satans verk, men sjelen er inntakt, og mennesket i seg selv er det samme. Like vidunderlige som alle andre.

 

C) Hvor er det arvestoffet blir ødelagt? Blir det ikke bare forandret? I evolusjonen Gud har satt igang?

 

D) Solen er en av Guds skapsverk. Solen er opprettholderen av alt liv på jorden. Siden djevelen ikke liker dette, har han gitt solen noen djevelske egenskaper for å forkludre Guds verk.

 

E) Satan er ondskapens "Gud" Men bare en demigud i forhold til skaperen.

Lenke til kommentar
Har du noen gang sett svake mennesker som ikke har blitt bedre mennesker etter at de har søkt gud?

8208308[/snapback]

 

 

Jeg har!

 

Han ene er egentlig ganske hyggelig, men har vært mentalt syk siden jeg traff ham, og han prater MYE om jesus og kristendom.

 

 

Han andre var egentlig helt i orden, men han er blitt verre, og er idag innlagt på et hjem for mentalt syke.

Var helt fin for 10 år siden (fikk alltid plommer av ham om sommeren) men han har bare hatt det verre etterhvert som årene går.

8208385[/snapback]

 

I fjor, på vårparten, ble det lagt frem forskningsresultater fra Universitet i Bergen som viste at kristne mennesker har mer ro og harmoni i livene sine. Dette hadde mange årsaker, men den største årsaken var deres evne til å bevare ekteskapet og ikke søke skilsmisse for hver eneste filleting.

8208727[/snapback]

 

Annen forskning viser at det ikke er noen forskjell i skilsmissehyppighet mellom kristne og ateister. Og hvis det er samme resultatene du har som jeg har hørt et sted, så var det ingen statistisk holdbarhet i å konkludere med at kristne hadde det bedre. Forskjellene var så små at de lå godt innenfor alle feilmarginer i undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Jeg har *aldri* hørt ett eneste sted i bibelen hvor djevelen påfører andre bakterien som på norsk heter Pest; det gjorde gud.

 

A) Mener du likevel at Djevel har skapt liv -- en satanistisk form for kreasjonsime?

 

b) Mener du at djevelen står bak forandringene som gjør at menneskeheten utvikler seg og at mange får kreft -- og dermed også at Downs Syndrom djevelens avkom, da syndromet er skapt av djevelen?

 

c) Mener du at djevelen ødelegger arvestoffet i de fleste mennesker, og at du dermed også mener b), samtidig som du mener at gud har en plan for mennesket, som djevelen setter i verk?

 

d) Mener du at djevelen skapte solen, som fører til mange former for kreft -- som også kan føre til arvelig kreft; selv om arvelig kreft som oftest er resultat av naturlig mutasjon, og ikke stråling?

 

e) Mener du at djevelen er en gud; siden djevelen er i stand til å forandre arvestoffet vårt i fostercellene -- på samme måte som også gud må forandre arvestoffet i fostercellene våre for at vi skal de facto være laget av gud -- og da også at alle som får kreft egentlig inneholder djevelens arvestoff, og ikke gud sitt -- som betyr at alle som får kreft er djevelens avkom, og ikke barn av gud?

 

Hvem er denne fantastiske djevelen; Har du referanser til hvilke mirakler han utretter i bibelen?

 

Det eneste jeg kan huske er at det er en skikkelse, som direkte oversatt til norsk blir "motstander (av gud)", som driver å frister mennesker til å komme over på synderenes side.

8218294[/snapback]

 

 

Ok, lenge siden jeg har drevet med sånne innlegg som du driver med..

 

A) Djevelen har skapt liv for å nedkjempe Guds vidunderlige skapnigner - ala sykdommer

 

B) Downs syndrom er satans verk, skadene den påfører kroppen er også satans verk, men sjelen er inntakt, og mennesket i seg selv er det samme. Like vidunderlige som alle andre.

 

C) Hvor er det arvestoffet blir ødelagt? Blir det ikke bare forandret? I evolusjonen Gud har satt igang?

 

D) Solen er en av Guds skapsverk. Solen er opprettholderen av alt liv på jorden. Siden djevelen ikke liker dette, har han gitt solen noen djevelske egenskaper for å forkludre Guds verk.

 

E) Satan er ondskapens "Gud" Men bare en demigud i forhold til skaperen.

8218414[/snapback]

Dette står det ikke noe om i Bibelen. Med andre ord, det er noe du har funnet på (i motsetning til Bibelen, som andre har funnet på).

Lenke til kommentar
Jeg har *aldri* hørt ett eneste sted i bibelen hvor djevelen påfører andre bakterien som på norsk heter Pest; det gjorde gud.

 

A) Mener du likevel at Djevel har skapt liv -- en satanistisk form for kreasjonsime?

 

b) Mener du at djevelen står bak forandringene som gjør at menneskeheten utvikler seg og at mange får kreft -- og dermed også at Downs Syndrom djevelens avkom, da syndromet er skapt av djevelen?

 

c) Mener du at djevelen ødelegger arvestoffet i de fleste mennesker, og at du dermed også mener b), samtidig som du mener at gud har en plan for mennesket, som djevelen setter i verk?

 

d) Mener du at djevelen skapte solen, som fører til mange former for kreft -- som også kan føre til arvelig kreft; selv om arvelig kreft som oftest er resultat av naturlig mutasjon, og ikke stråling?

 

e) Mener du at djevelen er en gud; siden djevelen er i stand til å forandre arvestoffet vårt i fostercellene -- på samme måte som også gud må forandre arvestoffet i fostercellene våre for at vi skal de facto være laget av gud -- og da også at alle som får kreft egentlig inneholder djevelens arvestoff, og ikke gud sitt -- som betyr at alle som får kreft er djevelens avkom, og ikke barn av gud?

 

Hvem er denne fantastiske djevelen; Har du referanser til hvilke mirakler han utretter i bibelen?

 

Det eneste jeg kan huske er at det er en skikkelse, som direkte oversatt til norsk blir "motstander (av gud)", som driver å frister mennesker til å komme over på synderenes side.

8218294[/snapback]

 

 

Ok, lenge siden jeg har drevet med sånne innlegg som du driver med..

 

A) Djevelen har skapt liv for å nedkjempe Guds vidunderlige skapnigner - ala sykdommer

 

B) Downs syndrom er satans verk, skadene den påfører kroppen er også satans verk, men sjelen er inntakt, og mennesket i seg selv er det samme. Like vidunderlige som alle andre.

 

C) Hvor er det arvestoffet blir ødelagt? Blir det ikke bare forandret? I evolusjonen Gud har satt igang?

 

D) Solen er en av Guds skapsverk. Solen er opprettholderen av alt liv på jorden. Siden djevelen ikke liker dette, har han gitt solen noen djevelske egenskaper for å forkludre Guds verk.

 

E) Satan er ondskapens "Gud" Men bare en demigud i forhold til skaperen.

8218414[/snapback]

Dette står det ikke noe om i Bibelen. Med andre ord, det er noe du har funnet på (i motsetning til Bibelen, som andre har funnet på).

8219421[/snapback]

 

Hva er det som ikke står i bibelen?

Lenke til kommentar
At djevelen har skapt sykdommer og downs syndrom, eller at han har gitt solen djevelske egenskaper. Såvidt jeg vet står det ikke at djevelen er ondskapens gud heller. Det står heller ikke noe om evolusjon, og slett ikke at Gud har startet den.

8222980[/snapback]

 

Les spørsmålene hans da! Skal dere få lov til å spørre spørsmål om ting som IKKE svarer i bibelen, så skal jeg liksom ikke få lov til det heller?

Lenke til kommentar
Eneste grunnen jeg kan tenkte for at noen skulle kristen. Er rett og slett fordi du er en svak pypling som trenger noe å holde ved, fordi du er redd virkligheten.

 

Dette er min subjektive mening, og har ikke tenkt å forklare den..

8223972[/snapback]

 

 

Ikke forklar hvorfor du mener det, men fortell meg hva jeg er redd for? Jeg støtter jo vitenskapen og jeg holder meg til den. Det eneste jeg sier er at alt er skapt av en Gud, på en eller annen måte laaangt tilbake i tid.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Ikke forklar hvorfor du mener det, men fortell meg hva jeg er redd for?

8224081[/snapback]

Sannheten.

 

 

Jeg støtter jo vitenskapen og jeg holder meg til den. Det eneste jeg sier er at alt er skapt av en Gud, på en eller annen måte laaangt tilbake i tid.

8224081[/snapback]

Endrer du oppfatning i løpet av ett punktum, det var fort. Hvilken av setningene støtter du egentlig?
Lenke til kommentar
At djevelen har skapt sykdommer og downs syndrom, eller at han har gitt solen djevelske egenskaper. Såvidt jeg vet står det ikke at djevelen er ondskapens gud heller. Det står heller ikke noe om evolusjon, og slett ikke at Gud har startet den.

8222980[/snapback]

 

Les spørsmålene hans da! Skal dere få lov til å spørre spørsmål om ting som IKKE svarer i bibelen, så skal jeg liksom ikke få lov til det heller?

8223951[/snapback]

Hvordan i all verden vet du dette, da? Det var akkurat det jeg sa, det er noe du selv har funnet opp.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at folk kan tro på evolusjonsteorien! Det er bare noe tull.

Hva vil være mest sannsynlig at Gud skapte verden på syv dager eller at alt som fins rundt oss har oppstått fra ingenting?

 

Hva vil folk tjene på å være ateister? Det eneste du får ved å være ateist er evig fortapelse. Om du blir en kristen er du lovet ett liv i himmelen, og det er verdt å ta sjangsen på å tro dette.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk usikker på om du er ironisk i den posten der. :p

uansett..

 

Hva vil være mest sannsynlig at Gud skapte verden på syv dager eller at alt som fins rundt oss har oppstått fra ingenting?

8224743[/snapback]

 

..selv om jeg ikke vet hvordan universet oppstod, så vil jeg nok gå for sistnevnte når du setter det frem på den måten.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke forstå at folk kan tro på evolusjonsteorien! Det er bare noe tull.

Hva vil være mest sannsynlig at Gud skapte verden på syv dager eller at alt som fins rundt oss har oppstått fra ingenting?

 

Igjen argumentum ad ignorantiam. Som svar på posten din skal jeg være villig til å vedde svært mye på at du ikke vet hva du snakker om, annet enn det du har lært i din lokale menighet.

 

Hva vil folk tjene på å være ateister? Det eneste du får ved å være ateist er evig fortapelse. Om du blir en kristen er du lovet ett liv i himmelen, og det er verdt å ta sjangsen på å tro dette.

8224743[/snapback]

 

Pascal's wager... Gud liker ikke løgnere. Å tro uten å tro er en løgn.

3 Mos 19: "Dere skal ikke stjele og lyve".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...