Gå til innhold

Noen grunner FOR å være kristen


Anbefalte innlegg

Les spørsmålene hans da! Skal dere få lov til å spørre spørsmål om ting som IKKE svarer i bibelen, så skal jeg liksom ikke få lov til det heller?

8223951[/snapback]

 

Oi, så personer skal ikke få lov til å spørre spørsmål som er et faktum i virkeligheten, bare fordi bibelen er en ukomplett bok? Du spør ikke om noe som bibelen ikke kan svare på...du koker opp svar på disse spørsmålene uten noe grunnlag fra bibelen...

 

Jeg kan ikke forstå at folk kan tro på evolusjonsteorien! Det er bare noe tull.

 

Ersatt evolusjonsteorien med gud, så har vi min mening... ;)

 

Hva vil være mest sannsynlig at Gud skapte verden på syv dager eller at alt som fins rundt oss har oppstått fra ingenting?

 

HA! Må være et av de værste formulerte argumentene for guds eksistens...å for å si det på denne måten...hvorfor kan ikke universet ha oppstått fra "ingenting" hvis gud må ha gjort det? Å hvorfor kan ikke det fantastiske vesenet mennesket ha oppstått fra ingenting hvis gud, som hvis han eksisterer er usannsynelig mer fantastisk enn mennesket, har oppstått fra ingenting? Det er mye mer usannsynelig at gud "bare" eksisterer enn at universet "bare" eksisterer. Universet og menneskets og dyrs oppbygning er helt ufattelig, men hvis gud har laget dette så er han mye mer ufattelig. Dermed vil det, etter din logikk, være mye mer sannsynelig at det mindre ufattelige univers og skapningene i dette universet har bare blitt til enn at gud har blitt til, evt eksistert i evigheter...

 

Hva vil folk tjene på å være ateister?

 

Etter min mening: Å ikke leve på en løgn. Å ikke leve i en fantasiverden hvor alt er som roser og en vakker biff på gullfat. Å faktisk se hvordan virkeligheten er uten å bli blendet av eventyr uten rot i virkeligheten...men det er bare min mening...og heldigvis passer ikke alle religiøse under den beskrivelsen...

 

Det eneste du får ved å være ateist er evig fortapelse. Om du blir en kristen er du lovet ett liv i himmelen, og det er verdt å ta sjangsen på å tro dette.

 

Som noen poengterte tidligere i tråden: Enn hvis gud har laget bibelen bare for å se hvem som faktisk følger den, og de som faktisk ikke følger den, men likevel lever et liv med god moral, kommer til paradis, mens andre ikke kommer til paradis? Eller enn hvis gud ikke har noe å gjøre med noen av verdens religioner? Enn hvis dette bare er påfunn av mennesker, og gud velger folk ut til å komme til paradis ut fra det liv de har levd, uten å bry seg om de har fulgt hvilken religion? Enn hvis muslimene har rett? Da vil vel du, som dyrker en falsk gud isteden for den rette være i mer problemer enn folk som ikke har trodd på noe som helst...hele ditt argument er basert på "enn hvis du har rett"...så du legger bare til rette for et "enn hvis du ikke har rett"-argument...og for å si det sånn, det er mer sannsynelig at en evt. gud ikke er i nærheten av å være slik bibelen eller andre religiøse skrifter beskriver...hvis en evt. gud sender skikkelige folk til evig pinsel i helvete bare fordi de ikke trodde, men tar de mest grusomme folk til himmelen bare fordi de tror og angrer for sine synder etc, så er dette en patetisk gud, og IKKE en god gud...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oi, så personer skal ikke få lov til å spørre spørsmål som er et faktum i virkeligheten, bare fordi bibelen er en ukomplett bok? Du spør ikke om noe som bibelen ikke kan svare på...du koker opp svar på disse spørsmålene uten noe grunnlag fra bibelen...

 

 

Altså vi kan jo ikke svare på spørsmål som er " utenfor " bibelens rekkevidde. Vi er jo tross alt ganske mange århundrer senere og med litt mer kunnskap enn det som er skrevet i bibelen!

Lenke til kommentar
Ikke forklar hvorfor du mener det, men fortell meg hva jeg er redd for?

8224081[/snapback]

Sannheten.

 

 

Jeg støtter jo vitenskapen og jeg holder meg til den. Det eneste jeg sier er at alt er skapt av en Gud, på en eller annen måte laaangt tilbake i tid.

8224081[/snapback]

Endrer du oppfatning i løpet av ett punktum, det var fort. Hvilken av setningene støtter du egentlig?

8224132[/snapback]

 

Begge, vitenskapen ikke har motbevist Guds eksistens gjør det mulig for meg å stole på de.

 

Og forresten, så antar dere like mye hva som er sant som meg. Vi har ingen beviser for Gud, men vi har heller ikke noen beviser imot Gud.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Begge,  vitenskapen ikke har motbevist Guds eksistens gjør det mulig for meg å stole på de.

 

Og forresten, så antar dere like mye hva som er sant som meg. Vi har ingen beviser for Gud, men vi har heller ikke noen beviser imot Gud.

8225568[/snapback]

Ikke la oss måtte skrive om bevisbyrde og vitenskapelig metode enda en gang, er du snill.
Lenke til kommentar
At djevelen har skapt sykdommer og downs syndrom, eller at han har gitt solen djevelske egenskaper. Såvidt jeg vet står det ikke at djevelen er ondskapens gud heller. Det står heller ikke noe om evolusjon, og slett ikke at Gud har startet den.

8222980[/snapback]

 

Les spørsmålene hans da! Skal dere få lov til å spørre spørsmål om ting som IKKE svarer i bibelen, så skal jeg liksom ikke få lov til det heller?

8223951[/snapback]

Hvordan i all verden vet du dette, da? Det var akkurat det jeg sa, det er noe du selv har funnet opp.

8224288[/snapback]

 

Altså i spørsmålet om Gud eksisterer eller ei antar vi alle ting! Det er ingen ting som er sikkert! Han spør meg om slike ting, og jeg må svare på vegne av min Gud, uten om bibelen siden det ikke står noe om foreksempel kreft der.

Lenke til kommentar
Begge,  vitenskapen ikke har motbevist Guds eksistens gjør det mulig for meg å stole på de.

 

Og forresten, så antar dere like mye hva som er sant som meg. Vi har ingen beviser for Gud, men vi har heller ikke noen beviser imot Gud.

8225568[/snapback]

Ikke la oss måtte skrive om bevisbyrde og vitenskapelig metode enda en gang, er du snill.

8225585[/snapback]

 

HAHAHHAHA kom med beviser da. Please gjør det. Håndfaste bevis gitt av en forsker, og ikke såkalte " bevis " funnet av forum medlemmer. Hvis det hadde vært bevis mot Gud, så hadde det vært spredd rundt verden raskere enn lyset. Eller er det slik at dere har bevis mot Gud og bare holder det for dere selv? Gi meg håndfaste bevis, ikke noe dere synes er " sannsynlig " eller ting som indisier at det ikke eksisterer noen Gud. Gi meg FAKTA: Gjør du det så skal jeg holde kjeft.

Lenke til kommentar
HAHAHHAHA kom med beviser da. Please gjør det. Håndfaste bevis gitt av en forsker, og ikke såkalte " bevis " funnet av forum medlemmer. Hvis det hadde vært bevis mot Gud, så hadde det vært spredd rundt verden raskere enn lyset. Eller er det slik at dere har bevis mot Gud og bare holder det for dere selv? Gi meg håndfaste bevis, ikke noe dere synes er " sannsynlig " eller ting som indisier at det ikke eksisterer noen Gud. Gi meg FAKTA: Gjør du det så skal jeg holde kjeft.

8225611[/snapback]

 

Din tro er basert på en bok, bibelen. Hvis jeg ikke tar helt feil (er ikke spesielt godt kjent med bibelen) så sier denne boken som din tro er basert på at alt i den skal være sant, i alle fall at det meste i den skal være sann. Veldig store deler av denne boken er blitt motbevist eller tilnærmet motbevist, i tillegg til at den inneholder en god del paradokser. Alt i alt så er din tro basert på en bok som i stor grad er feilaktig. Dermed vil den gud du tror på også i stor grad være motbevist, i og med at hele fundamentet for denne guden er basert på bibelen...

 

Det blir som om jeg trodde på spagettimonsteret, og denne guden var basert på en bok, pastabibelen. Så sier pastabibelen at spagetti og pasta er grunnlaget for liv, og at alle som ikke spiser dette regelmessig vil dø. I tillegg legger denne pastabibelen ut om at i år 2005 så vil en spagettiflom ramme hele det amerikanske kontinent, at alle objekter som farer utenfor jordas atmosfære vil bli slukt av en stor kjøttbolle, at solsystemets sentrum er en tomat og at jorda ble laget av spagettimonsteret for 250 år siden, og at jorda egentlig at en kjøttbolle...alle disse påstandene fra den fiktive pastabibelen her vil da være motbevist av vitenskapen, og generell mennesklig fornuft for den saks skyld. Når store deler av pastabibelen min var motbevist, og dette var fundamentet for min tro på spagettimonsteret, så har jeg vel i grunn ikke noe grunnlag for å tro på dette mer...

 

For all del, eksistensen av en gud ville ikke være motbevist, bare eksistensen av spagettimonsteret som "gud"...

Lenke til kommentar
Gi meg FAKTA: Gjør du det så skal jeg holde kjeft.

8225611[/snapback]

 

Da er det vel nødvendig å gjenta det Zethyr ba om å få slippe å gjenta. Dersom du har en ekstraordinær hypotese, trenger du ekstraordinære bevis. Gud er en ekstraordinær hypotese. Du mener at gud eksisterer, derfor er det du som skal bevise det. Hvis ikke det var slik, kunne man påstått hva som helst, hevdet det som en sannhet, og ventet på at noen skulle bevise at det var feil. For å gi et eksempel: Jeg hevder at det finnes usynlige alver. Dette er sant helt til noen beviser at det er feil.

 

Ser du problemet?

Lenke til kommentar
Begge,  vitenskapen ikke har motbevist Guds eksistens gjør det mulig for meg å stole på de.

 

Og forresten, så antar dere like mye hva som er sant som meg. Vi har ingen beviser for Gud, men vi har heller ikke noen beviser imot Gud.

8225568[/snapback]

Ikke la oss måtte skrive om bevisbyrde og vitenskapelig metode enda en gang, er du snill.

8225585[/snapback]

 

HAHAHHAHA kom med beviser da. Please gjør det. Håndfaste bevis gitt av en forsker, og ikke såkalte " bevis " funnet av forum medlemmer. Hvis det hadde vært bevis mot Gud, så hadde det vært spredd rundt verden raskere enn lyset. Eller er det slik at dere har bevis mot Gud og bare holder det for dere selv? Gi meg håndfaste bevis, ikke noe dere synes er " sannsynlig " eller ting som indisier at det ikke eksisterer noen Gud. Gi meg FAKTA: Gjør du det så skal jeg holde kjeft.

 

 

8225611[/snapback]

 

Nei dette blir for dumt, jeg kan ikke bevise at nissen ikke finnes heller jeg!

Bibelen er full av feil, det er bevist gang etter gang... Det holder for meg. Det er jo helt klart at de fleste karakterene som er beskrevet i bibelen faktisk har levd og at historiene er bygget rundt dette, men vi vet jo alle hvordan en fjær blir til 10 høns... Det skal jo ikke rare tankegangen til for å skjønne at dette var datidens måte å drive politikk på.

 

En ting som er ganske så sikkert er at det vil det gå folk rundt i museumer engang i fremtiden å undre seg over gudene som var populære i vår tidsalder akkurat som jeg har gått å undret meg på noen av mine reiser rundt i verden. Uten å gå mer i detalj så nevner jeg stikkord som Egypt og Utallige Faraoer, Latin Amerika og Solguder, Antikkens Hellas og Greske Guder samt våre egen norrøne mytologi...

Lenke til kommentar
Hva vil folk tjene på å være ateister?

Å kunne leve et liv der de kan gjøre morsomme og nyttige ting som er "synder" for religiøse. For eksempel drikke alkohol, gamble og ta abort. Hva om det ikke er de kristne som har rett? Hva om muslimene eller jødene har rett og dere kommer i helvete fordi dere hørte på kjetteren Jesus, eller ikke hørte på profeten Muhammed.

 

Det blir like dumt som å sende oss til helvete, fordi vi ikke tror på en gud som gir oss evnen til å være kritisk og ha fri vilje. Hvis gud var så in til at vi skal tro på han, hvorfor har han ikke bare lagt det inn i hjernen vår fra vi var født at han finnes?

Lenke til kommentar

Altså i spørsmålet om Gud eksisterer eller ei antar vi alle ting! Det er ingen ting som er sikkert! Han spør meg om slike ting, og jeg må svare på vegne av min Gud, uten om bibelen siden det ikke står noe om foreksempel kreft der.

8225599[/snapback]

Hvordan kan du svare på vegne av Gud? Er du Guds utvalgte profet? Snakker han til deg i dine drømmer? Har du slått av en prat med Jesus? Eller er dette bare noe du finner opp?

Lenke til kommentar

Altså i spørsmålet om Gud eksisterer eller ei antar vi alle ting! Det er ingen ting som er sikkert! Han spør meg om slike ting, og jeg må svare på vegne av min Gud, uten om bibelen siden det ikke står noe om foreksempel kreft der.

8225599[/snapback]

Hvordan kan du svare på vegne av Gud? Er du Guds utvalgte profet? Snakker han til deg i dine drømmer? Har du slått av en prat med Jesus? Eller er dette bare noe du finner opp?

8226068[/snapback]

Jeg tipper den siste. :O

Lenke til kommentar

Jeg trenger virkelig ikke bevise noe for dere. Jeg tror på alt det dere tror, også tror jeg at jeg har funnet svaret på det vi ikke vet enda. Dere har ikke funnet svaret, men ser ned på svaret jeg har funnet. Jeg kunne faktisk ikke ha brydd meg mindre.

 

2 milliarder mennesker tror på det samme som meg, så jeg har nok folk å menge meg med jeg.

 

Og Mesjølv. Du som spør om ting, også når jeg svarer på de spørsmålene spør du om jeg er profeten til Gud siden jeg svarer. Nei, jeg er ikke Guds profet, jeg svarer det jeg tror er sannheten. Det er jo det jeg i hovedsak gjør: jeg tror.

Hvis du spør meg om ting, og ikke liker svarene du får, så hvorfor spørre? fordi du vet jo godt hva jeg kommer til å svare.

 

Eksempel:

 

Mesjølv sier: Ok latskap, eksisterer Gud?

 

Latskap sier: Ja, Gud eksisterer

 

Mesjølv sier: HERRE GUD hvordan vet du det?

 

Latskap sier: Jeg vet ikke, jeg tror

 

Mesjølv sier: Latterlig, dere er rett og slett dumme. Dere er redde, dere klarer dere ikke på egenhånd.

 

dette var et eksempel. Dere spør meg om ting og dere vet nesten helt sikkert hva jeg skal svare. Også begynner dere å rakke ned. Også begynner du å hindre meg i å svare med å spørre om jeg er profet når jeg prøver å svare dere. Ok, jeg kan drite i å svare dere, ok? Så får vi en morsom diskusjon. Gud eksisterer, han er alfa og omega. Jeg kommer til himmelen, dere gjør ikke det. *muwahahha* en deilig følelse. Snakkes

 

Klem Latskap

Lenke til kommentar
Jeg trenger virkelig ikke bevise noe for dere. Jeg tror på alt det dere tror, også tror jeg at jeg har funnet svaret på det vi ikke vet enda. Dere har ikke funnet svaret, men ser ned på svaret jeg har funnet. Jeg kunne faktisk ikke ha brydd meg mindre.

 

2 milliarder mennesker tror på det samme som meg, så jeg har nok folk å menge meg med jeg.

 

Og Mesjølv. Du som spør om ting, også når jeg svarer på de spørsmålene spør du om jeg er profeten til Gud siden jeg svarer. Nei, jeg er ikke Guds profet, jeg svarer det jeg tror er sannheten. Det er jo det jeg i hovedsak gjør: jeg tror.

Hvis du spør meg om ting, og ikke liker svarene du får, så hvorfor spørre? fordi du vet jo godt hva jeg kommer til å svare.

 

Eksempel:

 

Mesjølv sier: Ok latskap, eksisterer Gud?

 

Latskap sier: Ja, Gud eksisterer

 

Mesjølv sier: HERRE GUD hvordan vet du det?

 

Latskap sier: Jeg vet ikke, jeg tror

 

Mesjølv sier: Latterlig, dere er rett og slett dumme. Dere er redde, dere klarer dere ikke på egenhånd.

 

dette var et eksempel. Dere spør meg om ting og dere vet nesten helt sikkert hva jeg skal svare. Også begynner dere å rakke ned. Også begynner du å hindre meg i å svare med å spørre om jeg er profet når jeg prøver å svare dere. Ok, jeg kan drite i å svare dere, ok? Så får vi en morsom diskusjon. Gud eksisterer, han er alfa og omega. Jeg kommer til himmelen, dere gjør ikke det. *muwahahha* en deilig følelse. Snakkes

 

Klem Latskap

8228355[/snapback]

Jeg har aldri sagt noe i nærheten av det der. Slike stråmenn og personangrep er lavmåls. Skjerpings.

 

Spørsmålet er hvorfor du tror det du svarer er sannheten. Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Jeg kommer til himmelen, dere gjør ikke det. *muwahahha* en deilig følelse. Snakkes

 

Klem Latskap

8228355[/snapback]

 

Jeg vet ikke, men er ikke det en litt merkelig innstilling? Altså, en kristen som godter seg over at ikke-troende ikke kommer til himmelen?

 

Uansett, jeg respekterer de som tror bare fordi de tror mer enn de som mener de har vitenskapen i ryggen sin. Så det er greit. Men slik jeg ser det er folk som tror bare fordi de tror noe mer ubrukelige på et diskusjonsforum. Hva har du å bidra med?

Lenke til kommentar
Jeg kommer til himmelen, dere gjør ikke det. *muwahahha* en deilig følelse. Snakkes

 

Klem Latskap

8228355[/snapback]

"I want them to know, when they all have their big houses, Nobel Prices, their model wives and their awsome cars, that the guy that cleans their pool, kicked their ass in high school." - Reese, Malcolm i Midten

Lenke til kommentar
2 milliarder mennesker tror på det samme som meg, så jeg har nok folk å menge meg med jeg.

 

4 milliarder mennesker tror *ikke* på det samme som deg.

 

Det vil si: Sjansen for å bli født inn i kristendom er 33%.

 

Av alle som blir født blir mindre enn 33% kristne, fordi religion er en geografisk og kulturelt betinget "sannhet", og ikke en vitenskapelig eller universal.

 

Hvis du lar ett barn med religiøse foreldre, som er opplært i sin tro, velge mellom kristendom og islam når vedkommende er 15 -- så vil ikke vedkommende skifte side.

Ikke sjanse i helvete.

Ikke uten å bryte ned hele det religiøse verdenssynet til vedkommende med *logikk*, uten å la vedkommende rådføre seg med foreldrene eller sin spirituelle leder -- da disse bare vil si "vi tror, det holder for oss" og lignende opphopede unnskyldninger barn har brukt for å forsvare fantasivenner i alle år.

 

ALLE religiøse bruker unnskyldningen:

"Ikke spør, gud lagde menneskene alt for dumme til å forstå, og gidder ikke forklare hvordan verden fungerer for noen." -- ikke bare kristne.

 

Hvorfor ønsker mange ateister at mennesker ikke skal tro på en fantasifigur som har drept millioner og lar sin egen sønn dø i store smerter -- når disse troende hyller denne morderiske fantasifiguren som det ypperste eksempel på godhet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...