Gå til innhold

Noen grunner FOR å være kristen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Hvorfor ønsker mange ateister at mennesker ikke skal tro på en fantasifigur som har drept millioner og lar sin egen sønn dø i store smerter -- når disse troende hyller denne morderiske fantasifiguren som det ypperste eksempel på godhet?

8231455[/snapback]

Hvis du mener at han er en fantasifigur, så kan du ikke si at den har drept millioner i tillegg til sin sønn. Du kan si at det er berettet at han har drept millioner i tillegg til sin sønn

 

 

Litt flisespikking må til :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)Dessuten, hva har man å tape? Det koster så lite å tro! Alt Gud ber om er tro, det koster oss en halv kalori gjennom hele livet og tro og stå ved Guds side. Konsekvensene er jo mye større om det skulle vise seg at Gud og Satan finnes om man ikke er kristen. Tør vi ta sjansen? Dumdristig? (...) Og husk: Gud dømmer deg ikke om man stiller seg kritisk til kristendommen!

 

Og husk en ting til: Det står klart at det skal være vanskelig å være en kristen! Gud er ute etter ekte kjærlighet.

8207789[/snapback]

Det er en stor selvmotsigelse i innlegget ditt. Hvis Gud tilgir at man er kritisk til kristendommen, hvorfor er det da dumdristig å ikke tro? Og hvorfor skal man tro på Gud når man... ja... ikke tror? Det er ikke bare å sette seg ned å bestemme seg "Nå skal jeg tro på Gud" også gjør man det. Veldig mange kristne sier at nå må folk begynne å tro, men det blir bare latterlig.

 

Lurer litt på om du ser denne selvmotsigelsen selv... det ser nemlig ikke slik ut.

Lenke til kommentar

Det slår meg hvor hovmodige mange av dere er, rakker ned på folk som ønsker å ha noe å tro på, gjør verken folk noe mindre eller mer verdt om man tror eller ikke, men man velger sin egen livs vei. Om noen ønsker å tro på Gud, Jesus og Den Hellig Ånd så må det være opp til den enkelt. For min del har jeg stor respekt for religion har sett for mye til at det tviles på den positive effekten av å ha en tro.

Lenke til kommentar
Det slår meg hvor hovmodige mange av dere er, rakker ned på folk som ønsker å ha noe å tro på, gjør verken folk noe mindre eller mer verdt om man tror eller ikke, men man velger sin egen livs vei.

 

De fleste religioner sier: Troende > Ikke troende

Som ateist sier jeg: Menneske = Menneske

Som ateist sier jeg også: Viten > Tro

Samt: Sannhet > Løgner

 

Den kristne tro lyger til små barn, indoktrinerer løgner fra barn er små, og oppfordrer all kristne til å lære barna sine opp til å be aftenbønn...

 

Problemene er mangefoldige.

Å lyge til små barn. Å forklare noe man ikke vet med "gud" er en løgn; eller i beste fall misledende. Når to mennesker -- en hinduist og en kristen -- forteller sine barn om sin gud, så lyger den ene. Begge vil påstå like hardnakket at de forteller sannheten. Bare en av dem kan ha rett, i beste fall.

Hvis man er villig til å fortelle noe som er 33% sansynlig ut fra en "demokratisk verdensoppfattelse" hvor kristendommen er 33% sansynlig ettersom 1/3 av verdens befolkning er kristne... (Det reelle prosentsjansen er 0%; da det ikke finnes *noe* som tyder på en gud -- men for eksempelets skyld antar vi at det er 33% sjanse ut i fra at det ugyldige argumentet at "2 milliarder mennesker kan ikke ta feil", bare for å sette et eksempel.)

 

33% sjanse for å fortelle sannheten; 66% sjanse for å lyge.

Gode tall for kristne å satse sjelen sin på, kanskje -- men nå finnes det ikke fnugg av beviser for at det skal finnes noen gud. Emperisk sett så er det 50% sjanse for at det finnes noe overnaturlig: da det enten finnes eller ikke. (Hvis vi lar vær å ta høyde for at det *ikke* finnes beviser for *noe* overnaturlig, selvsagt). En gud er overnaturlig.

Da er vi nede i 16.5% sjanse for å fortelle sannheten som kristen.

Vi kan vel egentlig konkludere med at kristne lyger til sine barn med 84.5% sansynlighet -- noe som er vanvittig mye mer sansynlig enn at de kristne forteller sannheten.

Selv 66% sjanse for å ha rett når jeg kaller kristne løgnere er nok for å statuere dette eksempelet -- da 66% sjanse er dobbet så stor sjanse som for at de selv forteller sannheten.

 

Jada - Jeg vet.

Kristne gjør opp de siste 66% som er usikre med det som kalles "tro" -- på lik linje med at dere kaller de 66% andre løgnere...

 

Og dette er tall vi får uten å ta hensyn til at vitenskapen har troverdige forklaringer og vitenskapelige teorier som umuliggjør haugevis av bibelens fortellinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...