Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å bestille Clarks Desert Boots, og har sittet og lest litt om størrelsene. Ser ut til at det er anbefalt å gå en størrelse ned. Jeg bruker US 9.5/EU 43/UK 8.5 i Converse, men ifølge diverse shoe size charts på nettet er US 9 lik EU 43. Ifølge Amazon er US 10 lik EU 43. Så, eh. What to do?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Sjekk chart'en til Clarks.

Har selv Desert Boots fra Clarks, og ja, de er store. Bruker vanligvis 42, men i Clarks måtte jeg ned i 41 før det satt ordentlig på foten.

 

Her:

31_11_1.png

En ide kan nok være å se på de japanske størrelsene, som går på centimeter. Mål foten din, og finn det som passer.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille Clarks Desert Boots, og har sittet og lest litt om størrelsene. Ser ut til at det er anbefalt å gå en størrelse ned. Jeg bruker US 9.5/EU 43/UK 8.5 i Converse, men ifølge diverse shoe size charts på nettet er US 9 lik EU 43. Ifølge Amazon er US 10 lik EU 43. Så, eh. What to do?

 

Har du en Nilson Shoes i nærheten av deg? De selges der.

 

Jeg er 43 i converse og clarcks desert boots.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille Clarks Desert Boots, og har sittet og lest litt om størrelsene. Ser ut til at det er anbefalt å gå en størrelse ned. Jeg bruker US 9.5/EU 43/UK 8.5 i Converse, men ifølge diverse shoe size charts på nettet er US 9 lik EU 43. Ifølge Amazon er US 10 lik EU 43. Så, eh. What to do?

Du har tenkt til å bestille Clarks desert boots? Hvor får man skaffet det billigst mulig? Mtp frakt, mva og slikt vil jeg nesten tro det lønner seg å kjøpe fra f.eks Heppo eller i en fysisk butikk?

Lenke til kommentar

Har du en Nilson Shoes i nærheten av deg? De selges der.

 

Jeg er 43 i converse og clarcks desert boots.

Nei, dessverre. Jeg ble egentlig enda mer usikker igjen da jeg leste SF tråden. Folk der går både opp og ned og blir stillestående. Jeg kommer nok til å gå for 9, altså gå 0.5 ned. Problemet mitt med sko er generelt det at høyrefoten min er ørlite bredere enn venstrefoten helt fremme ved tærne, noe som med enkelte sko fører til at jeg må gå opp 0.5 til en størrelse. Men som sagt, måtte ned i 41.5 i Filippa sine DB, tipper det er pga. tåboksen. Og tåboksen er vel noe det samme på Clarks regner jeg med. Vel, får se hvordan det går, det er ikke noe enormt tap om de blir feil størrelse.

 

Har tenkt å bestille Clarks Desert Boots, og har sittet og lest litt om størrelsene. Ser ut til at det er anbefalt å gå en størrelse ned. Jeg bruker US 9.5/EU 43/UK 8.5 i Converse, men ifølge diverse shoe size charts på nettet er US 9 lik EU 43. Ifølge Amazon er US 10 lik EU 43. Så, eh. What to do?

Du har tenkt til å bestille Clarks desert boots? Hvor får man skaffet det billigst mulig? Mtp frakt, mva og slikt vil jeg nesten tro det lønner seg å kjøpe fra f.eks Heppo eller i en fysisk butikk?

Kommer nok til å kjøpe fra eBay. Ender opp på ca. 100-120 dollar med frakt, satser på at de kan skrive ned verdien slik at jeg slipper toll og moms. Tviler på at det lønner seg å kjøpe fra Heppo i og med at de koster mellom 1100 og 1400.

Lenke til kommentar

Er litt i villrede om hvilke vintersko jeg skal gå for. Har tenkt på Wolverine 1000 Mile, og de frister fortsatt, men leste litt på SF og der var det en som hadde hatt litt problemer når det var kraftig regn. Med tanke på været i Stavanger, der min første vinter var nokså våt og mye slaps, så blir jeg noe skeptisk. Kan jo alltids få satt på gummi under skinnsålene da, og

Størrelsesmessig har jeg heller ikke peiling, og hver gang noen spør om det i den 50 sider lange tråden er det noen som holder seg på samme størrelse, noen som går ned en hel størrelse og andre som går ned en halv, så jeg er helt i villrede på hva jeg skal velge her, noe som er kjedelig når jeg ikke kan finne de i fysisk butikk i Stavanger.

 

Har tenkt tanken på noen fra Red Wing, men det går i litt av det samme med de, og liker de ikke like godt som Wolverine sine.

 

Til slutt er det jo Loake Litchfield som kan være aktuelle. De er jo penere enn de fra Wolverine og RW, og prisen er ikke dum, og tror jeg kan klare å få de til å passe greit inn i garderoben min. De er også greiere å finne størrelse på, og prisen er ikke dum den heller. Eneste er da om jeg skal gå for Herring eller A Fine Pair of Shoes. Prisen er noe lavere hos AFPS, og der får jeg med skotrær, men Herring har jo sin kjente praksis med å skrive ned verdien noe.

Har ikke bestilt noe som har vært over tollgrensen hos AFPS, men dere som har bestilt derfra, hvordan gjør de det?

Slik det ser ut nå ender Herring på 2300 med skotrær og UPS, AFPS ender på 2250 med skotrær inkludert, og Bring (antar at de tar 217 kroner for fortollingen slik Posten gjør), så det er jo minimal forskjell.

 

Skal uansett ha et par L.L. Bean Boots til de dagene det er virkelig trist vær, og heller faktisk mest mot Loake Litchfield nå...

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

 

 

Til slutt er det jo Loake Litchfield som kan være aktuelle. De er jo penere enn de fra Wolverine og RW, og prisen er ikke dum, og tror jeg kan klare å få de til å passe greit inn i garderoben min. De er også greiere å finne størrelse på, og prisen er ikke dum den heller. Eneste er da om jeg skal gå for Herring eller A Fine Pair of Shoes. Prisen er noe lavere hos AFPS, og der får jeg med skotrær, men Herring har jo sin kjente praksis med å skrive ned verdien noe.

 

AFPS sendte som gave med verdi 50 pund. Jeg betalte bare ca 100,- for å hente den ut.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...