Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Om de ikke allerede er vokset kan det være en idè å påføre bittelitt varme (hårføner) for å klare å få til mirrorshine på tuppen.

Ikke for mye, varme, og ikke mett den så mye at det blir stivt.

Har du gamle sko så er det ofte like lett uten fodi de allerede har fått voks et stykke ned i læret.

 

Det er selvfølgelig anbefalt å kun bruke varmen du selv genererer, men på nye sko er det litt langsomt for min del.

Hadde jeg hat polishwheel som proffene hadde det gått :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hrmf.. Nå fikk jeg lyst på et par sko fra Loake. Passer lommeboken dårlig :p

Se på det som en investering. :) Det er mange kjøp som ikke har passet min lommebok, big time, men jeg kjøper heller et plagg/par sko av høy kvalitet enn flere av lav kvalitet. Greier alltids å hoste opp litt penger fra intet.

 

Greit nok, det meste fra ASOS ser billig ut (særlig lærimitasjonene), men det blir for dumt å totalt avskrive det, noe jeg regner med du gjør. Ikke alle er interessert i å betale så mye som en del her inne for vesker, sekker osv. De gjør da jobben, så lenge du ikke fyller de med bly - da ryker nok bunnen, men til vanlig bruk fungerer de nok helt fint.

Ja, det er sikkert mulig å finne vesker som gir deg mer for pengene om du leter, men ASOS er et ganske greit sted å starte om man har et lavt budsjett, spesielt nå som det er salg på ASOS.

Om personen som spør om tips ønsker noe av bedre kvalitet, i en høyere prisklasse er det ikke verre enn at han/hun skriver det uansett.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Regner med du ser forskjellen her?

Ja, jeg personlig legger helst mer på bordet for noe av kvalitet, som varer lengre (sett at jeg vet at det er noe jeg faktisk kommer til å bruke). Men jeg kommer samtidig fra en oppvekst hvor jeg har lært hva det vil si å telle på kronene, og det var med det i bakhodet (i tillegg til det faktum at folk har forskjellig interessenivå som dikterer hvor mye de er villig å bruke) da jeg skrev posten i vesketråden. Jeg personlig har ingen vesker fra ASOS, og for øvrig ingen under 1k, men jeg har samtidig full forståelse for at ikke alle har det samme interessenivå som meg og en del andre her inne. For øvrig omtaler jeg jo ikke meg selv når jeg skriver om veskekjøp fra ASOS. Uansett, jeg har flere kamerater som ikke ville sett forskjell på sko til 200kr og sko til 5k, og de kunne nok heller ikke brydd seg mindre. Men for å sammenligne; et par Ecco-sko gjør da jobben de også, men ikke lenge, og ikke med stil.

Når flogieboogie skriver at han ønsker et par sko fra Loake sier det meg at interessenivået hans er der at han faktisk kunne vurdert å bruke de pengene det koster for et par sko fra Loake, og da synes jeg selvfølgelig det er hyggelig å oppmuntre han.

Lenke til kommentar

Skovoks kontra skokrem er litt epler og bananer, etter hva jeg skjønner. En skokrem vil kunne tilføre skinnet fuktighet og hindre at det sprekker (det samme vil salsåpe), og vil kunne dekke over skraper og småskader men vil ikke beskytte stort mot vann og vil heller ikke gi noen glans. Skovoks på sin side vil kunne gi bedre beskyttelse mot vann, og vil åpenbart også kunne gi en «mirror shine» på skoene dine. Smak og behag, altså.

 

Det jeg gjør er:

 

1. Rens skoa. Få vekk smuss og drit. Skobørste, fuktig fille, hva som enn får skoa rene. De bør dog være tørre før punkt nummer:

2. TLC. Sett inn skoa med salsåpe, skokrem eller skovoks etter eget forgodtbefinnende. Jeg har hørt at bare det ene eller det andre ikke er bra i lengden; du bør altså svitsje litt rundt her. Skokrem og skovoks annenhver gang, f.eks.?

3. Ingen vits i å la det virke i en halvtime. Jobb med skoene vekselvis, så går det helt greit. Når du har hatt krem/voks på sko nummer 2, så er sko nummer 1 klar for å pusses. Få vekk all overflødig krem og voks. Børste eller fille spiller ingen trille, så lenge du får vekk restene.

4. Eventuelt, hvis du vil ha mirror shine, så er det nå det skjer. Bruk litt og litt voks, og puss heftig med ei fuktig fille, så bygger du glans lagvis. Men igjen, ikke overdriv.

 

Ved påføring av voks vil jeg anbefale å la de stå over natten. Da får jeg en helt sinnsvak mirrorshine. Jeg bruker også en gammel skjorte som pussefille, som jeg føler gir det lille ekstra.

Lenke til kommentar

Behing the scenes fra Loake:

 

 

 

hrmf.. Nå fikk jeg lyst på et par sko fra Loake. Passer lommeboken dårlig :p

Se på det som en investering. :) Det er mange kjøp som ikke har passet min lommebok, big time, men jeg kjøper heller et plagg/par sko av høy kvalitet enn flere av lav kvalitet. Greier alltids å hoste opp litt penger fra intet.

 

hehe, ja, er veldig klar på å kjøpe sko i god kvalitet. Har egentlig alltid vært veldig klar på at kvalitet er bedre, uansett om prisen er litt høyere.

Har per idag et par Fratelli Rosetti brune sko som jeg er veldig fornøyd med, samt et annet par jeg ikke husker merket på. Begge skoparene er av god kvalitet. Foreløpig sparer jeg opp til 1000-mile boots fra Wolverine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...