Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål fra en n00b skopusser: etter at jeg pussa Docksidesene mine med den voks-polishen som fulgte med, har alle de små foldene i læret der hvor skoen bøyes blitt mer fremtredende. Er dette en naturlig følge av voks-polish, har jeg brukt for mye eller ikke pusset godt nok etter applikering?

Lenke til kommentar

Trenger noen skotrær, er det toll på det om jeg bestiller det fra Herring? Det er jo tross alt ikke sko. Om det skulle være det, noen som har noen gode tips på hvor man gjør det beste kjøpet av skotrær av sedertre (i Oslo eller på nettet).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Jeg har tre par sko i semsket skinn som bør renskes. To av parene kan nok renskes bare vha. børste og vann, men på det siste tenkte jeg å bruke eddik. Bør jeg impregnere de etterpå? Hvor ofte skal sko av semsket skinn impregneres?

Lenke til kommentar

Tror det var ca 10 dollar, jeg måtte betale for frakten. Så det er jo "greit". Uansett billigere enn å bestille flere par sammen, da må man jo betale både moms og toll. Noen som vet hva satsen er når det gjelder toll på skotrær?

Lenke til kommentar

Hvis det er over 200 med frakt må du betale toll.

 

Nei, det er feil. Er varens verdi under 200 kr betaler man ikke toll/mva, uansett hva fraktkostnaden er.

 

Det jeg synes er rart er at hvis varen er 200kr eller mer så må du betale MVA av varens verdi + frakten. Burde vært bare varens verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...