Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ikke så mye om innholdet, men det er en tysk utgave av denne hvert fall. Ble bare brukt på ett fjerde par.

 

Vil nok tro det er silikon i den. Ville heller brukt en hundrelapp på en kiwi-boks i en skobutikk. I det lange løp lønner det seg for skoene.

 

Edit: Pat, ville ikke kjøpt den fra Herring. Du får kjøpt tre hestehårsskobørster på Clas Ohlson til en hundrelapp som er like bra som alt annet man får tak i, og skopuss fra kiwi er nok mye bedre enn den fra Herring. Rensekrem ville jeg bestilt på nettet... Blir billigere og bedre enn boksen fra Herring.

 

Eddik som rens på semsket skinn funket som bare faen, fkm. Helt drøyt. Takk.

 

I know! Bare hyggelig :p

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Har du noen tips til hva slags rensekrem man kan bruke?

 

Jeg er fornøyd med denne.

 

Takk for tipset, får gå til innkjøp av den. Du nevnte at den kun skal brukes en sjelden gang? Har du noe mer spesifikt? Rimelig ny til dette med skopleie o.l.

 

Har heller aldri pusset sko, er dette en god guide? Etter hva jeg har sett før har man "børstet" av skopussen etterpå. Er jeg helt på ville veier? Er heller ikke ute etter å kunne "speile" meg i skoen, bare ta godt vare på dem.

Lenke til kommentar

 

Vil nok tro det er silikon i den. Ville heller brukt en hundrelapp på en kiwi-boks i en skobutikk. I det lange løp lønner det seg for skoene.

 

Edit: Pat, ville ikke kjøpt den fra Herring. Du får kjøpt tre hestehårsskobørster på Clas Ohlson til en hundrelapp som er like bra som alt annet man får tak i, og skopuss fra kiwi er nok mye bedre enn den fra Herring. Rensekrem ville jeg bestilt på nettet... Blir billigere og bedre enn boksen fra Herring.

 

 

Vet at du har gjentatt dette med sko puss mange ganger, men noen glemmer sånt (inkl. meg). :tease:

 

Fant nettopp ut da jeg så denne tråden at jeg må gå til innkjøp av noe utstyr selv. Jeg bruker som regel bare brune og svarte skinnsko. Ikke semska skinn.

 

Hva trenger jeg av utstyr?

 

- 2 kluter. En til neutral og en til black? Hva slags kluter skal jeg bruke?

- 2 skobørster holder vell? En til neutral og en til black?

- 2 Skokrempasta. 1 neutral og 1 black.

- Kluter til å tørke av kremen etterpå?

 

Har du noe å tilføye?

 

Når det gjelder kluter, skal man vaske de eller bytte de ut etter hver gang?

 

- Sir.Jacobs.

Lenke til kommentar

Jeg brenner etter å oppgradere skogarderoben min da jeg i dag kun har et par slitne Viking-sko, men siden jeg er hypp på lærsko må jeg ha minst 3 par for å "fylle" en uke siden de bør hvile et par dager mellom hver gang de brukes.

 

I tillegg så er vel "rette" skotypen i disse dager chelsea boots, og om ikke mange månedene så blir det ny runde med brogues.

 

Jeg lurte på å gå for enten Hickstead eller Chatsworth i første omgang, men er usikker på hvilken. :hmm:

 

Blir litt ueffent å skulle gå med pene sko bare innimellom, men det får være fredagsskoene mine inntil jeg får kjøpt flere par. :D

Lenke til kommentar

- 2 kluter. En til neutral og en til black? Hva slags kluter skal jeg bruke?

- 2 skobørster holder vell? En til neutral og en til black?

- 2 Skokrempasta. 1 neutral og 1 black.

- Kluter til å tørke av kremen etterpå?

 

Så vidt jeg har fått med meg er det ikke nødvendig med både kluter og børster. Enten kluter eller børster - hva enn du vil. Og, kluter eller børster, du må ha en til hver farge. Nøytral, svart, brun, etc...

 

Man skal vel også tørke av overflødig krem etterpå, og da er vel en klut det beste alternativet, vil jeg tro. :hmm:

 

Impregnering kan du forresten også føye til på lista di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...