Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Beste Skyline modellen?


Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en Nissan Skyline, men vet ikke helt hvilken som er den beste modellen?

Det er sikkert delte meninger om dette, men det må da være noen som er bedre enn andre!? Budsjettet er på UNDER 700 000, og jeg håper at man får en brukbar skyline med 500hp+ for dette?

Bryr meg ikke så mye om pris, siden det er bare en vurdering enda!

Håper på gode svar fra noen med kunnskap og kansje erfaring?:)

Still gjerne spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mhm var bremse probemer på R32 de originale brmsene hadde en tendens til å eksplodere under hard bruk. R32 skal vist også være den mest brutale sies det. jeg ville gått for R34 da den har best motorstyring og bremser. denne vil jo være noe dyrere en de eldre modellene.

for å finne noe nsom selger disse så ville jeg gått til et firma som driver bruktimport av disse som kan garantere deg registrering i Norge. f.eks: http://www.japanauto.no/ eller http://need4speed.no

 

ikke kjøp en som står uregistrert av privatperson da blir det fort mye ekstrautgifter for å kanskje få den registrert. er ekstra vanskelig siden dem er høyrestyrt og slikt.

 

 

-edit-

vis du går på japan auto linken så har de en egen knapp der som er for bil historie og specs der kan du finne infoen på alle de forskjellige skyline modellene som er lagd(er på engelsk)

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

ulempen med japan auto er at de ikke er noe flinke til å skaffe skilter på bilene de tar inn. Det er derfor de oppgir alle priser inkl mva. Need4speed derimot sitter på mye godkjennings papirer.

Problemet med skyline er at den ikke er typegodkjent i europa. Det fører fort til litt f... på de som er reg i norge siden mange av de er reg på motorhistorisk grunnlag som betyr at selv å endre felger er ulovlig og kan føre til avskilting.

 

Dette er noe du må sjekke hvis du har planer om å endre litt på den.

Lenke til kommentar

Skjønner deg godt at du tenker på Skyline. Etter min mening en av dem mest brutale bilene det er å få tak i fra Japan.

Fant en R33 med skilter til salgs hos Finn.

 

R34 er nok den beste modellen, men akk så vanskelig å få tak i her i Norge.

Fyren i denne annonsen påstår at det er 1 av 4 modeler som er registrert på norske skilter.

 

R33 link

Lenke til kommentar
Rent performance-messig er R34 best, da den har den mest trimme-vennlige motoren (av r32, 33, 34) og er mindre og lettere enn R33.

8186441[/snapback]

 

Kanskje du burde sjekke litt fakta først? :)

R34 og R33 veier akkurat like mye (1540 kg), og har akkurat den samme motoren; RB26DETT. 2.6-liters rekkesekser med twinturbo.

 

Det finnes en god del Skyliner i Norge, men det er ikke mange GT-Rer med skilt. Hvis du derimot går for en GTS-t vil du ha et litt større marked. Den har en litt annen motor: RB25DET. Det er en 2.5-liters rekkesekser med én turbo.

 

Det har blitt større problemer med å registrere Skylines i Norge det siste halvåret, på grunn av det faktum at myndighetene har funnet ut om SVA i England. Single Vehicle Approval gjør at hver enkelt bil kan godkjennes der uten at den har noen offisiell typegodkjenning. De aller, aller fleste bilene som ikke er registrert på motorhistorisk grunnlag i Norge har blitt registrert via England. Men den regelen som har blitt brukt her sier at: "Bilen skal være godkjent på ORDINÆRT grunnlag i et EU-land eller USA," og SVA gjelder ikke som ordinært grunnlag.

 

Sjekk ut Alfaset Auto, eller Autonova som de heter nå (www.alfasetauto.no). De har hvertfall sagt at de har ordnet godkjenning via TÜV, men jeg garanterer ikke noe som helst da jeg ikke har sett bilene med egne øyne.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har svart det samme i lignende tråder tidligere, men der var det vel snakk om 300 000,- tror jeg, og ikke Skyline.

 

Hvis vedkommende har 700 000,-, eller 500 000,- for den saks skyld. Bestemmer seg for å kjøpe en Skyline GT-R med skilter (i Norge).

 

Tror dere virkelig vedkommende hadde kommet inn her og spurt hvilken modell som er den "beste"? Et Nissan/Skyline forum hadde til nød vært greit, men å stille et spørsmål på dette forumet i Annet-kategorien, og spørre om kjøp av bil til 700 000,-.. Også vise så liten generell kunnskap om bilen som det virker som her i tråden.

 

Jeg håper selvfølgelig at trådstarter har 700 000,- og ender opp med et beist av en bil, Ingenting hadde vært bedre. Men personlig tviler jeg på at det er noe bak denne tråden i hele tatt.

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål. Hvorfor ikke NSX? Mye penere biler, det er sikkert. :)

 

Kanskje fordi at den går som en dass sammenlignet med skyline :!:

og man betalter ikke 500 000 for en Honda riskoker fra 92 :tease:

når man får Supra og Skyline av mye nyere modeller billigere.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål. Hvorfor ikke NSX? Mye penere biler, det er sikkert. :)

 

Kanskje fordi at den går som en dass sammenlignet med skyline :!:

og man betalter ikke 500 000 for en Honda riskoker fra 92 :tease:

når man får Supra og Skyline av mye nyere modeller billigere.

8195173[/snapback]

 

Hva er det som er "dass" med 0 til 100 på 5 sekunder? Og det er vel ikke noe mer logikk i å betale 700 000 for en Nissan riskoker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...