Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Beste Skyline modellen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje du burde sjekke litt fakta først? :)

R34 og R33 veier akkurat like mye (1540 kg), og har akkurat den samme motoren; RB26DETT. 2.6-liters rekkesekser med twinturbo.

8188810[/snapback]

 

Ikke lettere i kg, men mer "lettet". Lettere materialer er brukt. Den føles også lettere da den er mindre. Bedre vektfordeling mindre udempet vekt osv. Motoren har mer NM enn i r33, mener også r34 motoren er mer trimmevennlig i r34, selv om de egentlig er samme motor. Vet ikke har bare hørt det............ Kanskje har jeg spilt for mye Gran Turismo...

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål. Hvorfor ikke NSX? Mye penere biler, det er sikkert. :)

 

Legg noen tusen i en perfekt lakkjobb, perfekte felger, og der har du en bil som er vakker nok til å dra ned truser på femti meters avstand!

 

8188502[/snapback]

 

vel forskjellen på nsk og skyline er vel nsx skal være en superbil på linje med ferrari og skyline skal være en streetracer(ble jo bygd for å kjøre i 24 timers race og slikt), skal kunne ta kampen med bmw m serie og sånne biler. kanskje han har mer lyst på en brutal gatebil og ikke en superbil.

 

eller han rettogslett vil ha 4 seter:P

Lenke til kommentar
jeg veit...honda nsx er en superbil  med 280 hester orginalt....tror ikke den klssifiserer seg superbil da nei....men men skyline ,rx-7, nsx, og supra kommer jo med 280hester orginalt

8204217[/snapback]

 

RX-7 FD kommer ikke med 280 hk originalt. Dette er feil.

 

De fleste RX-7 rev 4 er fra 92-95, og disse leveres med 245 hk i europa og usa. De som kommer fra Asia har vel 255 hk.

 

RX-7 FD rev 5 fra 96-98 har 265 hk grunnet blant annet oppgradering fra 8 bit til 16 bit ECU.

 

RX-7 FD rev6 fra 99-02 (når produksjonen stoppet og RX-8 tok over) kommer med 280 hk originalt grunnet endringer av flow (ny Y-pipe) og reviderte turboer samt en del andre, mindre endringer.

 

Det finnes etter det jeg vet ikke en eneste rev 6 RX-7 i Norge med skilter.

 

 

Skyline GT-R derimot blir etter det jeg vet levert med 280 hk originalt. Og det samme med Supra twinturbo mkIV

 

Honda NSX leveres også med forskjellige motorer. Etter det jeg vet, 3.2 liter og 3.0 liter.

 

3.0 har vel like under 280 hk, mens 3.2 har 280 oppgitt fra fabrikken. Alle disse bilene har i enkelte tilfeller blitt benket til over 280 hk i original stand(Supra, Skyline, NSX, og rev 6 RX-7 FD).

 

 

Men som jeg har sagt tidligere i tråden; jeg er overbevist om at trådstarter verken har pengene, eller planer om å faktisk kjøpe seg en Skyline. Hvis vedkommende hadde vært seriøs, og hadde hatt penger til det, hadde nok kunnskapen om disse bilene vært god nok til å vite forskjellen på R32, 33 og 34. Og jeg hadde aldri basert kjøp av bil til 700 000,- på svar fra dette forumet.

 

 

PS: Honda NSX er laget som motstander til diverse Ferrarier og andre "superbiler". En effekt på 280 hk er nok til å havne i denne klassen. Det er jo flere modeller fra f.eks. Ferrari som har rundt 300 hk. Ikke alle superbiler har 800 hk og 2-3 eller 4 turboer, koster 10 millioner+.

 

Definisjonen på en superbil er nok veldig forskjellig fra person til person. Samme som definisjonen på en sportsbil. Toyota Celica og Hyundai Coupe er jo sportsbiler (henholdsvis 1.8 liter 116 hk og 1.6 liter med ca samme effekt). Sportsbil betyr ikke nødvendigvis masse effekt og bakhjulsdrift. MX-5 Miata er jo også en sportsbil, men også her er det små motorer på de fleste modellene.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
RX-7 FD kommer ikke med 280 hk originalt. Dette er feil.

8204342[/snapback]

RX-7 FD rev6 fra 99-02 (når produksjonen stoppet og RX-8 tok over) kommer med 280 hk originalt grunnet endringer av flow (ny Y-pipe) og reviderte turboer samt en del andre, mindre endringer.

8204342[/snapback]

 

Ooookei

Lenke til kommentar
RX-7 FD kommer ikke med 280 hk originalt. Dette er feil.

8204342[/snapback]

RX-7 FD rev6 fra 99-02 (når produksjonen stoppet og RX-8 tok over) kommer med 280 hk originalt grunnet endringer av flow (ny Y-pipe) og reviderte turboer samt en del andre, mindre endringer.

8204342[/snapback]

 

Ooookei

8204410[/snapback]

 

Hvis vi tar utgangspunkt i at vedkommende vil kjøpe en bil, så er det jo greit å sammenligne spesifikasjoner på biler som man faktisk kan få tak i. Altså en rev 4 FD som ikke har 280 hk. Jeg vet også om en rev 5 som har fått skilter, men altså ikke noen rev 6 (siden disse aldri ble solgt utenfor asia).

Lenke til kommentar
Rent performance-messig er R34 best, da den har den mest trimme-vennlige motoren (av r32, 33, 34) og er mindre og lettere enn R33.

8186441[/snapback]

 

Kanskje du burde sjekke litt fakta først? :)

R34 og R33 veier akkurat like mye (1540 kg), og har akkurat den samme motoren; RB26DETT. 2.6-liters rekkesekser med twinturbo.

 

Det finnes en god del Skyliner i Norge, men det er ikke mange GT-Rer med skilt. Hvis du derimot går for en GTS-t vil du ha et litt større marked. Den har en litt annen motor: RB25DET. Det er en 2.5-liters rekkesekser med én turbo.

 

Det har blitt større problemer med å registrere Skylines i Norge det siste halvåret, på grunn av det faktum at myndighetene har funnet ut om SVA i England. Single Vehicle Approval gjør at hver enkelt bil kan godkjennes der uten at den har noen offisiell typegodkjenning. De aller, aller fleste bilene som ikke er registrert på motorhistorisk grunnlag i Norge har blitt registrert via England. Men den regelen som har blitt brukt her sier at: "Bilen skal være godkjent på ORDINÆRT grunnlag i et EU-land eller USA," og SVA gjelder ikke som ordinært grunnlag.

 

Sjekk ut Alfaset Auto, eller Autonova som de heter nå (www.alfasetauto.no). De har hvertfall sagt at de har ordnet godkjenning via TÜV, men jeg garanterer ikke noe som helst da jeg ikke har sett bilene med egne øyne.

 

Lykke til!

8188810[/snapback]

 

Faktisk så veier R34 hele 1700 kg!

Lenke til kommentar
Pris blir vel ikke noe problem når vi kjøper bilen i usa!

Tar den hjem, gjør den lovlig, drar til tr.heim (eller andre steder) å viser den, får skilter!

Faren min har gjort dette med mange biler hittil!

 

Eks:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/500hp-Skyli...1QQcmdZViewItem

8204985[/snapback]

 

Den bilen der kan du bare glemme å få skilter på i Norge.

 

"gjør den lovlig, drar til tr-hem, viser den og får skilter".. Det er vanskelig nok med en helt 100% original Skyline, og tilnærmet umulig med en så ombygd bil.

 

Bare det at bilen er bygd om fra twinturbo til singelturbo vil by på problemer her i Norge. Skal du ha skilter må bilen være helt original (for å bli godkjent på unntaksregelen). Du får ikke godkjent på SVA (single vehicle approval), og heller ikke med papirer siden GT-R ikke er typegodkjent.

 

Hvis du prøver, og får til dette skal jeg være den første til å gratulere, men dette blir nok bare en drøm (om du skal ha skilter i Norge).

Lenke til kommentar
hvis dere også tar dere tid til å lese, står det også at han har alle papirene på at bilen er lovlig!

8205001[/snapback]

 

I USA ja, ikke i Norge. Dessuten tviler jeg på at det stemmer. En trimmet Skyline R33 GT-R i California som er lovlig og godkjent? Det er vel vanskelig nok å få skilter på en slik bil i original stand der borte (i likhet med Norge). Og om den nå er lovlig i USA, betyr det ikke at den er lovlig her i Norge.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et beist av en bil i Norge med skilter, 4wd og turbo kan du heller bruke 600-000,- eller mer på en Impreza WRX STi eller en Evo (begge deler får du kjøpt av respektive forhandlere i Norge) og det er flere av dem til salgs brukt. Disse har skilter, og i mange tilfeller 280 hk, 4wd og turbo.

 

Da har du også en mye nyere og sikrere bil uten å bekymre deg for registrering, avgifter, frakt, ombygging etc etc.

 

500 hk får du i Impreza og Evo også, om du bare går inn for det. Hvis det er det som er målet.

Lenke til kommentar
Faktisk så veier R34 hele 1700 kg!

8204924[/snapback]

 

Kilde?

 

I følge min kilde, som er carfolio.com, så veier bilen 1540 kg.

 

Hvis du er for lat til å lete, burde du sjekke HER.

 

Har faren din gjort det med mange Skyliner? Eller har han gjort det med mange biler som det faktisk finnes europeiske eller amerikanske papirer på?

 

Dersom det er Skylines han har gjort det med, så vil jeg veldig gjerne vite navnet hans. Det er bare å sende meg en PM. :) Ville vært rart om jeg ikke hadde hørt det isåfall.

 

Hvis det er biler som det finnes papirer på burde det ikke by på noen problemer å hente den inn og registrere den her i landet. Den unntaksregelen det snakkes om her gjør at alle biler som er godkjent på ordinært grunnlag i USA, Canada eller Europa kan registreres her hjemme også.

 

SilentNET:

 

Vet ikke om jeg misforsto, men det finnes, såvidt jeg vet, ikke noe lignende SVA her i Norge. Her skal man tross alt være så firkantete som overhodet t mulig. :)

Lenke til kommentar
Hvis det er biler som det finnes papirer på burde det ikke by på noen problemer å hente den inn og registrere den her i landet. Den unntaksregelen det snakkes om her gjør at alle biler som er godkjent på ordinært grunnlag i USA, Canada eller Europa kan registreres her hjemme også.

 

SilentNET:

 

Vet ikke om jeg misforsto, men det finnes, såvidt jeg vet,  ikke noe lignende SVA her i Norge. Her skal man tross alt være så firkantete som overhodet t mulig. :)

8205146[/snapback]

 

Tidligere fikk du godkjent biler i Norge etter at dem var godkjent på SVA grunnlag i f.eks. England. Fordi Biltilsynet "gikk ut i fra" at det var godkjent på vanlig måte i England. Når dem ble klar over at det var SVA godkjenninger, stoppet dem å godkjenne bilene i Norge.

 

Det finnes ikke papirer på Skyline R32, 33 eller 34 GT-R i USA. Og selv om det finnes papirer, betyr det ikke nødvendigvis at du får godkjent dem her i landet. Se bare på f.eks. RX-7 FD. Du kan kjøpe en RX-7 i USA (venstrerattet bil som ble kjøpt ny i USA). Du tar denne til Norge, men får bare godkjent bilen på unntaksregelen. Såfremt bilen er 100% original.

 

Jeg har snakket med flere som har tatt biler (RX-7) fra USA (venstrerattet) og ikke fått skilter i Norge. Dette gikk tidligere, men ikke nå lenger.

 

Den personen som får en Skyline R33 GT-R gjennom utslippskravene i California må være flink. Bilen originalt har nok mye høyere utslipp enn det som blir godkjent. Dette er jo noen av grunnen til at mange bilmodeller blir solgt med andre motorer og andre effekter i USA, sammenlignet med Europa og Asia. Se bare på f.eks. Nissan 200SX som leveres med 2.4 liter sugemotor i USA, istedenfor 2.0 turbo. Dette er grunnet utslipp. Toyota Celica GT leveres med 2.2 sugemotor i USA istedenfor 2.0. Dette på grunn av utslipp 2.2 motoren har lavere effekt enn den europeiske og asiatiske 2.0 motoren. Det økte volumet er for å få økt dreiemoment som skal kompensere for tapt effekt. Dette er nok også noe av grunnen til 2.4 motoren i 200SX.

 

Hvis vi tar utgangspunkt i at denne bilen var solgt ny i USA (Skyline R33 GT-R). Du kjøper bilen og frakter den til Norge. Du hadde allikevel ikke hatt sjans til å få den godkjent i Norge, i og med at bilen er betydelig ombygd. Si at du allikevel klarer å overbevise Biltilsynet og tollvesenet om at bilen er original og ikke tuklet med. Du får skilter på bilen. Du kommer deg isåfall ikke gjennom en teknisk kontroll eller EU (så du har teoretisk 2 år på deg fram til EU før du må kvitte deg med bilen).

 

Men bilen er ikke solgt ny i USA.. Den ble aldri solgt i USA. Og ble vel aldri solgt utenfor Asia i det hele tatt. Dette er et håpløst og så godt som umulig "prosjekt".

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha et beist av en bil i Norge med skilter, 4wd og turbo kan du heller bruke 600-000,- eller mer på en Impreza WRX STi eller en Evo (begge deler får du kjøpt av respektive forhandlere i Norge) og det er flere av dem til salgs brukt. Disse har skilter, og i mange tilfeller 280 hk, 4wd og turbo.

 

Da har du også en mye nyere og sikrere bil uten å bekymre deg for registrering, avgifter, frakt, ombygging etc etc.

 

500 hk får du i Impreza og Evo også, om du bare går inn for det. Hvis det er det som er målet.

8205117[/snapback]

 

Hvis det var Evo eller Impreza, eller 4wd og turboi bil jeg var ute etter hadde jeg skrevet det med en gang :)

Det er en Nissan Skyline jeg har lyst på! 4wd og turbo er bare "bonuser" ;)

Faktisk så har R34 Skyline en litt avansert firehjulstrekk som går på bakhjulstrekk helt til du svinger. Når du svinger føres 50% av effekten til framhjulene og du får et mye mer sikkert grep på veien. Det kalles ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All - Electronic Torque Split) firehjulstrekk :)

Endret av Challenger_340
Lenke til kommentar
Hvis det var Evo eller Impreza, eller 4wd og turboi bil jeg var ute etter hadde jeg skrevet det med en gang :)

Det er en Nissan Skyline jeg har lyst på! 4wd og turbo er bare "bonuser" ;)

Faktisk så har R34 Skyline en litt avansert firehjulstrekk som går på bakhjulstrekk helt til du svinger. Når du svinger føres 50% av effekten til framhjulene og du får et mye mer sikkert grep på veien. Det kalles ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All - Electronic Torque Split) firehjulstrekk :)

8206013[/snapback]

 

Vel, hvis det er Skyline du er ute etter og 4wd er en bonus, så kan du jo kjøpe deg en Skyline GT-S. De får du skilter på i Norge. I alle fall gjorde du det tidligere. Vet ikke om det er mulig nå lenger. Tror det er en del av dem i landet med skilter.

 

2.5 liter turbo og bakhjulsdrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...