Gå til innhold

Hva var den siste boka du kjøpte?


Anbefalte innlegg

Mine to siste kjøp:

 

Bestilte denna for et par dager sia: "First In": An Insider's Account of How the CIA Spearheaded the War on Terror in Afghanistan - Gary Schroen

 

http://www.amazon.com/First-Insiders-Accou...82452251&sr=8-1

 

 

og denne idag: "Killer Elite": The Inside Story of America's Most Secret Special Operations Team - Michael Smith

 

http://www.amazon.com/Killer-Elite-America...82452314&sr=1-1

 

 

skal ta å bestille på denna om ei lita stund også: "Jawbreaker": The Attack on Bin Laden and Al-Qaeda: A Personal Account by the CIA's Key Field Commander - Gary Berntsen

 

http://www.amazon.com/Jawbreaker-Al-Qaeda-...82452389&sr=1-1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For nokre dagar sidan kjøpte eg:

 

Berts Dagbok som er skrevet av de svenkske forfattarane Anders Jacobsson og Sören Olsson for 199,- kroner på Norli på bystasjonen i Bergen.

Berts Dagbok er den første boka, av hittil sju, morosamme bøker (om eg huskar rett :hmm: ), i serien om Bert Ljung, også kalla Treb Walker.

 

Treb Walker gjør noe som absolutt er forbudt for gutter. Han skriver dagbok. Det er livsfarlig!

 

Tenk om klassens tøffeste og sterkeste gutt, Klimpen, får vite det! Da vet snart hele verden at Treb elsker ei jente, er forfulgt av en bautabasill, gjør vitenskapelige eksperiment sammen med Åke, tjuvrøyker i all hemmelighet -- og at Treb bare er et dekknavn...

 

Bøkene i serien om Bert Ljung:

Berts Dagbok

Bert og brødrene

Bert og Becka Boys

Berts første funderinger

Berts videre funderinger

Berts ytterligere funderinger

Berts bravader

Berts bekjennelser

 

Treng du ein god latter? Då anbefalar eg deg å lese serien om Bert. Sjølv har eg Berts Dagbok (som eg kjøpte for nokre dagar sidan), Berts første funderinger og Berts ytterligere funderinger på CD/lydbok. Og på biblioteket har eg låna Bert og brødrene, Bert og Becka Boys, Berts videre funderinger, Berts bravader (leser eg på atm) og Berts bekjennelser.

 

Anders Jacobsson og Sören Olsson er dei to beste humor-forfattarar eg veit om.

Opptil fleire gongar i løpet av denne serien har eg fått latterkrampe.

 

To av tankane til Bert Ljung:

Jeg kan ikke noe for det, men i dag morres, våknet jeg med ståpikk.

Katastrofen var fullbyrdes (elns), jeg hadde morrabrø!

 

Edit: Det blei eit longt innlegg.

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp disse fra bokkilden.no:

The Complete Novels of Franz Kafka (195,-)

Blood Meridian av Cormac McCarthy (120,-)

White Noise av Don DeLillo (120,-)

A Supposedly Fun Thing I'll Never Do Again av David Foster Wallace (120,-)

Girl with Curious Hair av DFW(120,-)

Brief Interviews with Hideous Men av DFW (120,-)

The Broom of the System av DFW (150,-)

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg to bøker; Goldings "Lord of the Flies" og Hawkings "A Brief History of Time". Leste halveis gjennom Lord of the Flies (en bok jeg forøvrig leeenge har tenkt på å lese) før jeg gikk på jobb (nattskift :hrm: ) og ser frem til å lese den ferdig i morgen. I tillegg bestilte jeg "I Am Legend", for så rett etterpå å finne ut at den var på vei til kinolerrettet. Dobbel moro altså :)

Lenke til kommentar

Kjøpte No Nesbøs "Snømannen", god bok, men ikke den beste i serien.

 

Stephen King : Four past midnight

Stephen King : The Dark Tower I og II

 

Play.com for ca 9 £ eller noe.

 

 

 

Har lest den første historien i Four past midnight "the Langoliers", og er storfornøyd, King på sitt klassiske. Urovekkende! :ph34r:

8958765[/snapback]

 

Forresten, har ikke Dark Tower III kommet ut i år/fjor?

Noen som har lest bøkerne og anbefaler den?

Endret av Bamsebomsen
Lenke til kommentar
Kjøpte No Nesbøs "Snømannen", god bok, men ikke den beste i serien.

 

Stephen King : Four past midnight

Stephen King : The Dark Tower I og II

 

Play.com for ca 9 £ eller noe.

 

 

 

Har lest den første historien i Four past midnight "the Langoliers", og er storfornøyd, King på sitt klassiske. Urovekkende! :ph34r:

8958765[/snapback]

 

Forresten, har ikke Dark Tower III kommet ut i år/fjor?

Noen som har lest bøkerne og anbefaler den?

8959222[/snapback]

I Norge har de oversatt til 4 "Trollmannen og glasskulen" en bok på nærmere 1000 sider og kom ut for ca 2 månder siden. Dette var også den siste boken jeg kjøpte meg

Lenke til kommentar
Kjøpte No Nesbøs "Snømannen", god bok, men ikke den beste i serien.

 

Stephen King : Four past midnight

Stephen King : The Dark Tower I og II

 

Play.com for ca 9 £ eller noe.

 

 

 

Har lest den første historien i Four past midnight "the Langoliers", og er storfornøyd, King på sitt klassiske. Urovekkende! :ph34r:

8958765[/snapback]

 

Forresten, har ikke Dark Tower III kommet ut i år/fjor?

Noen som har lest bøkerne og anbefaler den?

8959222[/snapback]

I Norge har de oversatt til 4 "Trollmannen og glasskulen" en bok på nærmere 1000 sider og kom ut for ca 2 månder siden. Dette var også den siste boken jeg kjøpte meg

8961205[/snapback]

 

 

Har ikke tenkt over at de er oversatt til norsk jeg. Merkelig oversettelse da... av tittelen.Jeg har ikke lest noe dark tower enda, bortsett fra historien "the little sisters of eluria", en historie som var i en av short-story samlingene hans. Den historien var iallefall veldig bra, som en verden som ikke er helt forskjellig fra vår egen, men mer mystisk, urovekkende og ikke minst mer magisk.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra London igår, hadde da vært innom Foyles og Waterstone. Hver bok kostet mellom 6 - 10 £. Bortsett fra Gatsby som jeg fikk til 2 £.

 

Cousin Bette - Honorè de Balzac

 

Mao the unknown story - Jung Chang

 

Crime and punishment - Fyodor Dostoevsky

 

The brothers Karamazov - Fyodor Dostoevsky

 

The great Gatsby - F. Scott Fitzgerald

 

A perfect spy - le Carrè

 

The naive and sentimental lover - le Carrè

 

The God delusion - Richard Dawkins

 

Sommeren er sikret :)

Endret av Imho
Lenke til kommentar

Den siste boka jeg skaffet meg (les: fikk gratis gjennom å svare på undersøkelser - valgfri bok forresten) var Sofies Verden av Jostein Gaarder.

 

De siste jeg kjøpte selv var A brief history of time av Stephen Hawking og White Gold av Giles Milton. Kan anbefale begge to faktisk, for de som er interessert i verdensrommet og/eller slaveriet som foregikk i Afrika i tidligere tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...